Dank je voor het aanbod AstridBorke schreef: Hier eten ze regelmatig runderstrotten van Herby, zonder luchtpijp en slokdarm.
Lizzy kom er anders een keer eentje halen, dan kan je zien hoe het er uit ziet en checken of ze het lusten.
Ik heb er meestal wel een paar liggen.
Vraag over runderstrotten
Moderator: Lizzy
Re: Vraag over runderstrotten
Zo gezegd zo gedaan, geheel tegen mijn gewoonte in geen complete barfmaaltijd vandaag maar ze hebben alle drie genoten van een hele strot met een lapje penspike schreef: Hier ook met mes (vlees) en snoeischaar (kraakbeen).
Ik ga ze er toch maar eens uithalen voor morgen. Kom ik er dank zij dit topic toch nog vanaf![]()
Ik ben ook overtuigd, ik ga ze de volgende keer meebestellen.
Ik knip/hak/draai/snij al karkassen en zalmkoppen in stukken die voor mijn hond aanvaardbaar zijn, dan moet dat met strot ook lukken
Ik knip/hak/draai/snij al karkassen en zalmkoppen in stukken die voor mijn hond aanvaardbaar zijn, dan moet dat met strot ook lukken
E ik ben weer genezen: Vanochtend liep het weer dun door de broeken 
voor de 3e keer strot en voor de derde keer flats! da's teveel om nog toeval te zijn
voor de 3e keer strot en voor de derde keer flats! da's teveel om nog toeval te zijn
Joh wt maf!pike schreef: E ik ben weer genezen: Vanochtend liep het weer dun door de broeken
voor de 3e keer strot en voor de derde keer flats! da's teveel om nog toeval te zijn![]()
Hier twee honden die ze wel vaker eten en nergens last van hebben.
Die strotten wegen ergens tussen de 500 en 700 grm volgens mij en hun normale portie is maximaal 500 gram, toch hebben ze nergens last van.
Nou ik weet het ook niet hoor, maar ze zijn eensgezind.
De strotten wogen tussen de 525 en 700 gram. Armagnac kreeg de kleinste, Duc de grootste.
En ik heb ze twee keer eerder gevoerd aan Pike en Armagnac, met precies hetzelfde resultaat. Alleen voor Duc was het de eerste keer dat hij strot kreeg. En hij doet vrolijk mee.
Rare honden die Fauven
De strotten wogen tussen de 525 en 700 gram. Armagnac kreeg de kleinste, Duc de grootste.
En ik heb ze twee keer eerder gevoerd aan Pike en Armagnac, met precies hetzelfde resultaat. Alleen voor Duc was het de eerste keer dat hij strot kreeg. En hij doet vrolijk mee.
Rare honden die Fauven
Waarom zou je het niet voeren, ik voer het ook en ze vinden het hier helemaal geweldig. Ze zijn er ook een leuk tijdje mee zoet. Morgen ga ik weer vers geslachte strotten halen.Lizzy schreef: OK, thanks folks! Ja, ik voer dit dus niet. Nooit gevoerd. En ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen. Ik heb er niks mee. Ik vind het geen vlees en geen vis....
Krijgen ze dan niet gewoon teveel, als je teveel voert gaan ze ook aan de diareepike schreef: Nou ik weet het ook niet hoor, maar ze zijn eensgezind.
Rare honden die Fauven![]()
Tja. Ze hadden nu een hele, dat is dus wel een grotere maaltijd dan normaal. Maar de vorige keren knipte ik ze in tweeën. En toen hadden ze het ook. Dat halveren had ik nu niet gedaan omdat ze een halve strot zo weg hebben. Nu waren ze lekker even bezig. In dat opzicht was het wel een succes, alleen het vervolg niet zo. Ik geef ook wel eens een halve kip of een half konijn, dat is ook een grotere maaltijd dan normaal, en daar hebben ze geen problemen mee. Ik houd het dan toch op het kraakbeen waar ze niet goed op reageren. Blijf het raar vinden dat ze dat alle drie hebben, terwijl hier zat honden zijn die daar geen last van hebben. Ik heb er nog één liggen, ik haal het vlees er af en de rest doe ik maar weg.sylvia schreef: Krijgen ze dan niet gewoon teveel, als je teveel voert gaan ze ook aan de diaree
Is het familie van elkaar? Kan best zijn dat ze een familiare oevreenkomnst hebben in hun verteringssysteem, het kan zelfs wel een rasgebonden iets zijn.pike schreef: Tja. Ze hadden nu een hele, dat is dus wel een grotere maaltijd dan normaal. Maar de vorige keren knipte ik ze in tweeën. En toen hadden ze het ook. Dat halveren had ik nu niet gedaan omdat ze een halve strot zo weg hebben. Nu waren ze lekker even bezig. In dat opzicht was het wel een succes, alleen het vervolg niet zo. Ik geef ook wel eens een halve kip of een half konijn, dat is ook een grotere maaltijd dan normaal, en daar hebben ze geen problemen mee. Ik houd het dan toch op het kraakbeen waar ze niet goed op reageren. Blijf het raar vinden dat ze dat alle drie hebben, terwijl hier zat honden zijn die daar geen last van hebben. Ik heb er nog één liggen, ik haal het vlees er af en de rest doe ik maar weg.
Nope, het is helemaal geen familie van elkaar. Misschien is het dan het laatste? Rasgebonden? Dan ben ik wel benieuwd of Babs en Tooske of Avalon van hier dat ook hebben????sylvia schreef: Is het familie van elkaar? Kan best zijn dat ze een familiare oevreenkomnst hebben in hun verteringssysteem, het kan zelfs wel een rasgebonden iets zijn.
- Pauline
- 5-sterren

Als ik ze hier alleen strot voer, heeft Joep ook altijd extreem dunne ontlasting. Zelfs Joris die eigenlijk nooit dunne onlasting heeft, heeft dan dunnere ontlasting.
AHa het zit 'm in de flaporen 
Nox heeft er ook last van.... denk meer dat het met het draadhaar te maken heeft 
Zij kotst trouwen dan ook vaak het kraakbeen er een dag later uit
Kennelijk verteert dat toch wrij moeilijk.
Didot krijgt het nooit , hij kan niet tegen rund. Voor hem wil ik nog eens de hertestrotten proberen.
Zij kotst trouwen dan ook vaak het kraakbeen er een dag later uit
Kennelijk verteert dat toch wrij moeilijk.
Didot krijgt het nooit , hij kan niet tegen rund. Voor hem wil ik nog eens de hertestrotten proberen.
- Pauline
- 5-sterren

Ja dat heeft Joep ook weleens! Echt in zo'n plasje gal.pallas schreef: Zij kotst trouwen dan ook vaak het kraakbeen er een dag later uit![]()