De waarheid over teken...

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re:De waarheid over teken...

karray
4-sterren
4-sterren

Bericht door karray »

Elvira schreef: om nu al die teken te gaan bewaren :-\
aan de andere kant lijkt me dat je bij je zelf een teek toch snel ontdekt. Bij een hond met veel, lang haar, zie je ze snel over het hoofd maar bij mensen moet je ze toch zo zien/voelen. Dan zou je ze toch altijd verwijderen, voordat je er ziek van wordt. Ik kan me niet voorstellen, dat mensen met zo'n volle teek rond lopen en niks in de gaten hebben.

Elvira

nu dit heb je due niet in de gaten, heb er zelf een achter op mijn rug gehad en dacht dat het een nulyje was totdat hij een paar dagen daar na groter was geworden en mij dit verontruste heb ik dit aan mij vader laten zien, toen kwam ik er pas achter dat ik een teek had
nienke_p
2-sterren
2-sterren

Bericht door nienke_p »

sylvia schreef: he jakkes wat een naar verhaal :'(
Maar even een vraagje wat is een GSDx en een GSD ???
GSDx is German Shepherd Dog mix :)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

nienke_p schreef:

GSDx is German Shepherd Dog mix :)
oooooo ik zat me al suf te verzinnen ;D
Timmy

Bericht door Timmy »

qyan schreef:toch vreemd, volgens m'n dierenarts had het absoluut geen zin om bloedprikken te vervolgen, aangezien er altijd sprake zou zijn van antilichamen in schommelende hoeveelheden, en het was dus weg gegooid geld ???
Dat klopt ook, Wendy. Bij honden die een episodisch ziektepatroon hebben blijven de titers vaak het hele leven lang hoog. Bovendien zou je elke Borellia bacterie en stam apart moeten testen, want de antistoffen zijn zeer specifiek.
En over het algemeen is 2 weken antibiotica veelal voldoende als het bij de eerste verschijnselen gegeven wordt. Als jij echter een hond hebt waarbij die titer levenslang hoog blijft, dan kun je antibiotica geven tot in den treure, maar zal de titer nooit dalen en heeft die hond zijn leven lang de specifieke antistoffen die duiden op een actieve infectie.

Gr.
Linda
Timmy

Bericht door Timmy »

qyan schreef:bedoel je hier o.a mijn verhaal mee, want qyan was al 5,5 maand ziek voordat er eindelijk op lyme werd geprikt?
dus eerder een te late diognose en te veel dierenartsen die weigerde het onderzoek te doen.
Ik bedoel eigenlijk niemand specifiek. Middels testen en onderzoeken is die incubatietijd vastgesteld van 2-5 maanden.
Echter je vermelde dat Quan ziek werd van een teek die nog geen 24 uur vastzat. Mijn vraag is dan: hoe weet je dat die teek de bacterie heeft overgebracht? Is die teek onderzocht? Dat zou de enige mogelijkheid zijn om dat aan te tonen. Voor hetzelfde geld had Quan al een teek gehad twee maanden daarvoor, die jij niet gezien hebt, en die vanzelf weer is afgevallen.
Dat bedoel ik eigenlijk met dat er dus een vraagteken geplaatst kan worden bij "vroege" diagnoses.

Gr.
Linda
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

Timmy schreef:

Dat klopt ook, Wendy. Bij honden die een episodisch ziektepatroon hebben blijven de titers vaak het hele leven lang hoog. Bovendien zou je elke Borellia bacterie en stam apart moeten testen, want de antistoffen zijn zeer specifiek.
En over het algemeen is 2 weken antibiotica veelal voldoende als het bij de eerste verschijnselen gegeven wordt. Als jij echter een hond hebt waarbij die titer levenslang hoog blijft, dan kun je antibiotica geven tot in den treure, maar zal de titer nooit dalen en heeft die hond zijn leven lang de specifieke antistoffen die duiden op een actieve infectie.

Gr.
Linda
ok, dan is dat denk ik wat de DA toen bedoelde, nu snap ik er weer iets van :D
de 2 weken AB waren bij qyan absoluut niet genoeg.
zijn ziekteverschijnselen verdwenen pas nadat ik hem na de AB kuur 8 weken lang colloidaal zilver in verhoogde dosis heb gegeven.
maar goed, het is verdwenen, hoop ik!
bedankt voor je antwoord!

gr wendy
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

Timmy schreef:

Ik bedoel eigenlijk niemand specifiek. Middels testen en onderzoeken is die incubatietijd vastgesteld van 2-5 maanden.
Echter je vermelde dat Quan ziek werd van een teek die nog geen 24 uur vastzat. Mijn vraag is dan: hoe weet je dat die teek de bacterie heeft overgebracht? Is die teek onderzocht? Dat zou de enige mogelijkheid zijn om dat aan te tonen. Voor hetzelfde geld had Quan al een teek gehad twee maanden daarvoor, die jij niet gezien hebt, en die vanzelf weer is afgevallen.
Dat bedoel ik eigenlijk met dat er dus een vraagteken geplaatst kan worden bij "vroege" diagnoses.

Gr.
Linda
nee, maar ik dacht dat je met vroege diognose bedoelde dat er te snel bloed is geprikt.
en als ie 2 maanden daarvoor al gebeten zou zijn door een teek, dan is dat gebeurd toen hij nog in het nest zat hoor ;D
nee, maar ik heb verder nooit eerder teken gevonden dan die ene teek, en hij werd echt grondig gecontroleerd.
het zou natuurlijk kunnen dat hij al eerder een teek heeft gehad, misschien wel in het nest (fokker ging met ze naar buiten en dergelijke, ook naar de vereniging gelegen naast een bosrijk gebied), zou kunnen natuurlijk, want qyan werd al jong ziek.
of vlak daarna toen hij net bij ons was, maar ik weet gewoon bijna 100% zeker dat hij nooit eerder een teek heeft gehad.
Doeska
1-ster
1-ster

Bericht door Doeska »

Vandaag de uitslag gehoord van het bloedonderzoek van vorige week en de waardes zijn nu acceptabel.We maken nog een paar tabletten op en dan stoppen met de medicijnen.Dan mag Doeska nog een paar kg aankomen en aansterken.Wel haar goed in de gaten houden op eventuele symptomen.En dan mogen we half augustus weer iets laten horen aan de DA over hoe het verloop is.En dan hebben we mogelijk de ziekte van Lyme achter de rug.En bij deze wil ik mede namens Doeska een bedankje toedoen aan Wendy/Gyan voor de info/ervaring en steun die we van haar hebben mogen ontvangen,hierdoor was het voor ons iets prettiger om tegen dit ziektebeeld aan te kijken.
Groetjes , Frans
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

hoi frans,
dat is nog eens goed nieuws :D
ik hoop voor jullie en voor doeska dat het hierna voorgoed weg blijft.
maar geen dank hoor!!!!

Plaats reactie