Polaramine bij vuurwerkangst? Update: proefdag

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Polaramine bij vuurwerkangst?

evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

diazepam is een spierontspanner en je wordt er suf van.

Eros krijgt met oud en nieuw oxazepam en dat werkt goed.
Laats waren ze bij de buren aan het heien en normaal gaat hij daan ook helemaal in de stress
we hebben hem 1 tab gegeven en hij is rustig (niet duf) gaan liggen in de gang.
oxazepam word bij mensen tegen angst en hyperventilatie stress enz gebruikt
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

evenstar schreef: diazepam is een spierontspanner en je wordt er suf van.
Diazepam behoort tot de groep geneesmiddelen benzodiazepinen. Het werkt rustgevend, spierontspannend, vermindert angstgevoelens en helpt bepaalde epilepsieaanvallen te voorkomen (http://www.apotheek.nl)

Pike wordt er in elk geval rustig van en is niet meer panisch, hij wordt zeker niet suf. Het werkt snel. Ik heb begrepen dat het lang doorwerkt, dus ook de volgende ochtend nog, maar dan is er eigenlijk niets meer aan hem te merken.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Diazepam en oxazepam zijn verwant en werken niet zo heel erg verschillend volgens mij.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Hitam schreef: Diazepam en oxazepam zijn verwant en werken niet zo heel erg verschillend volgens mij.
jawel..
ik gebruik beide voor mijzelf..

diazepam werkt goed bij spanning in de spieren..
spanningshoofdpijn gaat heel snel weg in combinatie met paracetamol..
alleen para werkt niet in geval van spanningshoofdpijn..
ook word ik wat licht in t hoofd en wat vrolijker..  :D

oxazepam werkt kalmerend..
mijn gepieker en draaimolendenken stopt..
ineens wordt t rustig in mijn koppie..
laten we dus maar zeggen dat oxa echt werkt op het neurotische gedeelte.. :P
en ik slaap er prima op..
met diazepam is dat weer niet zo.. :) hoewel dat bij anderen weer wel werkt..

kiki heeft vorige week voor t eerst een diazepam gehad bij onweer..
voorheen kreeg ze phenobarbital..
daar werd ze wel rustiger van.. maar 1 goeie knal en madam stond weer te loeien onder aan de trap..
met die diazepam heb ik haar niet meer gehoord.. hoewel ze maar 1 tabl. kreeg ipv 2..
MariekeLost2
3-sterren
3-sterren

Re: Polaramine bij vuurwerkangst? Update: proefdag

Bericht door MariekeLost2 »

Nou we draaien vandaag een proefdag. En het helpt dus voor geen meter. Meneer bounced hier nog vrolijk door het huis, terwijl hij vanochtend tegen elven 4 mg polaramine heeft gehad. Heb ik weer.  :-[
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Diazepam en oxazepam zijn verwant en werken niet zo heel erg verschillend volgens mij. 
Met diazepam is het een hele kluif om eros uit telaten zijn hooft is zeg maar heldere dan met oxazepam en zijn spierfuntie is met diazepam als een dronke kerel
terwijl hij met oud en nieuw en oxazepam tijdens de "rustige"uren gewoon buiten uit kunt laten in de tuin.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Pfff, wat triest al die hondjes die zo bang zijn...
Gina is nu 2 jaar, vorig jaar was ze net 1 jaar geweest met oud en nieuw en vond ze het allemaal best, niets aan.
Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.
Ik laat haar een aantal dagen voor oud en nieuw niet meer alleen thuis, wil niet dat ze dan ergens van schrikt terwijl ik niet thuis ben.
Bonny
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bonny »

evenstar schreef: Met diazepam is het een hele kluif om eros uit telaten zijn hooft is zeg maar heldere dan met oxazepam en zijn spierfuntie is met diazepam als een dronke kerel
terwijl hij met oud en nieuw en oxazepam tijdens de "rustige"uren gewoon buiten uit kunt laten in de tuin.
hoeveel mg. oxazepam geef je dan. Heb hier ook een erg bange hond. Vorig jaar de DAP stekker gebruikt, maar dit heeft niets gedaan. Ik heb er nu een pup bij van 4 maand, en ben bang dat het overslaat. Dus ik zit er aan te denken om haar wat te geven aan medicatie.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

evenstar schreef: Met diazepam is het een hele kluif om eros uit telaten zijn hooft is zeg maar heldere dan met oxazepam en zijn spierfuntie is met diazepam als een dronke kerel
PIke krijgt het alleen op oudejaarsavond, rond een uur of acht, en daarna gaan ze zowiezo niet meer de straat op.  Voor dat ik 1 jan. zelf naar bed ga, gaan ze in de tuin. Het meeste vuurwerk is dan verschoten en in de straat is het in elk geval redelijk stil. En Pike kan dan goed naar buiten lopen (2 stoepjes af lukt hem prima) en durft een plas te gaan doen.
De laatste dagen van het jaar worden ze 's middags en 's avonds zowiezo búiten de stad op rustige polderwegen uitgelaten.

Plaats reactie