het enige wat uit dit onderzoek naar voren komt is eigenlijk dat ze ten tijde van het onderzoek wat uitgedroogd was?
dat blijft dan evengoed wel vreemd want ze drinkt wel veel,maar plast daarnaast ook erg veel....waar zou dat dan vandaan komen?
hij vond haar plas wel erg ongeconcentreerd,maar dat kon volgens hem komen door het vele drinken.....
Dat vind ik dus ook wel wat vreemd, dat ze uitgedroogd was en toch veel drinkt. Als dat nog steeds het geval is (eerder in het topic was je daar een beetje onzeker over): dan is het misschien niet verkeerd om gewoon nog een keer naar een DA te gaan, maar dan een andere. En neem dan ook weer een plasje mee.
Ze ziet er inderdaad niet uit zeg. Vreemd hoor, ineens zo'n opgezet bekkie....
JR schreef:
nou nu ze vlees eet drinkt ze eigenlijk nauwelijks nog,het plassen is ook een stuk minder.
ik kijk het nog wel even aan,mocht ze nou blijven overgeven ofzo dan zal ik even een andere da raadplegen.
Aha OK, ja zo was het, sinds ze op vers staat drinkt en plast ze minder... In dat geval he: ik zou het gewoon nog even aankijken ja. En ik zou haar zelf meerdere keren per dag een klein beetje rauw maar lauw vlees geven.
JR schreef:
even iets anders... nu je deze waarden ziet,en het dus wat minder ernstig blijkt te zijn...zou ik haar evengoed even kunnen ontwormen dan nu?
Ik zou het absoluut niet doen, tenzij je hond vergeven is van de wormen.
Een wormkuur is een aanslag op het lichaam en jouw hond is niet in orde dus ik zou het beslist laten. Dikke mik dattie helemaal geen wormen heeft ook dus dan is het ook helemaal niet nodig.
ja daar heb je gelijk in natuurlijk,maar ik ben er wel nodig aan toe om te ontwormen...heb er een tijdje terug een heel stuk lintworm uit kunnen trekken toen ze gepoept had .
zou ze daar niet ook wat beroerd van kunnen zijn dan?
misschien dat ze daarom steeds zo overgeeft....
cathrien schreef:
Ik zou haar persoonlijk wel ontwormen maar dat is mijn mening.
maar waarom zou je dat juist wel doen?
mn hond is nu niet echt in optimale conditie dus dan kan een ontworming best hard aan komen,aan de andere kant vraag ik me af of de slechte conditie dus niet komt door een wormbesmetting...
JR schreef:
maar waarom zou je dat juist wel doen?
mn hond is nu niet echt in optimale conditie dus dan kan een ontworming best hard aan komen,aan de andere kant vraag ik me af of de slechte conditie dus niet komt door een wormbesmetting...
Wormen zijn toch vreemde gastheren in het lichaam en eten toch gezellig mee. Kijk over een paar wormen maak ik mijn niet druk maar zoals jij beschrijft heeft ze een ernstige wormbesmetting. Maar misschien zijn het er verschillende hier niet mee eens?
cathrien schreef:
Wormen zijn toch vreemde gastheren in het lichaam en eten toch gezellig mee. Kijk over een paar wormen maak ik mijn niet druk maar zoals jij beschrijft heeft ze een ernstige wormbesmetting. Maar misschien zijn het er verschillende hier niet mee eens?
Ik vind het ook niet jofel klinken, dus ik zou toch ook even goed ontwormen
Nu er met de leverwaardes niks mis blijkt, zou ik zelf wel durven te ontwormen. En ik geloof dat ik het in dit geval ook zou doen, aangezien je pas een stuk lintworm hebt verwijderd. Ik vind zelf bij zo'n worm besmetting Drontal nogal goed spul. Daar zit ook praziquantel in, werkzaam tegen lintworm. Ik zou zelf dus ook geen spulletje uit de DSZ gebruiken.
tibby heeft vamiddag weer overgegeven,lijkt ook weer wat jeuk te hebben.
heb vanmiddag de dierenarts gebelt en die vond het ook wel wijs om te ontwormen,en dan alsnog over een week 0f 3 weer een bloedtest te doen.
ik heb nu milbemax ontworm tabletten gekregen van hem,en ik heb ook frontline pipetten meegekregen,hij vond het verstandig om zowel te ontwormen als te ontvlooien.
*Dorothea* schreef:
sinds wanneer gaan honden veel drinken en braken van vlooien?
Dat hoeft toch niet persé, als de hond duidelijk vlooien heeft, dan kreeg die van mij ook een vlooienenzooitje mee. Zeker als de arts een circeltje wat dat betreft vermoedt.