jonge hond met problemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: jonge hond met problemen

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Angelique schreef: Dat hoeft toch niet persé, als de hond duidelijk vlooien heeft, dan kreeg die van mij ook een vlooienenzooitje mee. Zeker als de arts een circeltje wat dat betreft vermoedt.
Met frontline doorbreek je dat cirkeltje ook niet  :-X
Helma
4-sterren
4-sterren

Bericht door Helma »

Ik zou eerst datgene aanpakkan waarvan je zeker weet dat je hond het heeft. In jouw geval dus ontwormen.

Dit vond ik nog op internet:

" De hond heeft bij lintwormen vooral last van jeuk. Een kenmerk van een lintwormeninfectie is dat de hond ‘sleetje rijdt’, oftewel zittend met zijn achterste over de grond schuift. Normaal gesproken is een hond er verder niet ziek van.
De eieren van de lintworm worden opgenomen door vlooienlarven en soms luizen. In de vlo ontstaat dan uit het eitje een blaasworm, een tussenvorm van de lintworm. Als deze weer door een hond wordt ingeslikt, wordt de hond besmet.
Omdat de vlo een tussengastheer is, is een goede vlooienbestrijding ook essentieel. Daarnaast is het belangrijk om de ligplaats van uw hond goed schoon te houden. "

Je kunt trouwens een makkelijk foefje toepassen om te zien of de hond vlooien bij zich heeft.
Trek/leg een wit laken of kussensloop in zijn mand/slaapplaats.
Als je de volgende ochtend zwarte korreltjes vindt, is het een grote kans dat het vlooienpoepjes zijn.
En om dat weer zeker te weten kun je over de korreltjes wat water doen.
Wanneer je daarna de korreltjes kapot drukt en er een rood/bruine kleur achterblijft zijn het vlooienpoepjes.

Misschien kun je hier wat mee.
Succes met je hond!

Groetjes
Helma.
JR
3-sterren
3-sterren

Bericht door JR »

ik heb beide honden net ontwormd met milemax tabletten,nu maar hopen dat ze niet weer gaat kotsen straks want dan kan ik nog een keer! :P
cathrien
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door cathrien »

Eerst vlooimiddel toepassen en 5 dagen later een wormkuur zit er dan nog wormen in de ontlasting 3 weken later weer ontwormen.
JR
3-sterren
3-sterren

Bericht door JR »

ik heb ze nagekeken op vlooien maar niks gevonden,heb nu dus alleen ontwormd.

Plaats reactie