kan barfen en brokken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: kan barfen en brokken

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Gino schreef: Ik heb jaren geleden ook met toen mijn middenslag kees Gino willen barfen.Ik weet niet meer waarom ik stopte, wel weet ik dat ik overal vloog voor voordelige vleugels enz. Hij was gek op de vleugeld die ik met een hakmes stuk kapte.

maar mijn vorige kleine kees had splinters van een koeienbot, en daar ben ik bang voor.

Nu zie ik dat je voordelig barf kan kopen, en ik denk dat vlees wel beter is als onze brokken.

Maar ik heb nog zoveel vragen, de ene vraag gaat voor de ander.

wie helpt??
Gino Middenslag kees 9,5 kg. wat geef ik aan gewicht s`morgens?

tussen de middag krijgt hij ook een pietsie, maar wat??

en avond eten?? hoeveel gram???

Nu geef ik carnibest.

Mijn kees is niet te dik maar hij mag best een kg af.

hoe kan ik dat goed doen??

wat zou het fijn zijn als jullie mij hier door heen loodsen.

Alvast mijn dank

Dit wordt wel erg simpel hé :-\, je bepaald hoeveel een hond per dag eet en dan mag JIJ dat zelf in 2/3 porties verdelen zoals het jou blieft. Je zou gewoon van huis kunnen gaan met de hoeveelheid die je nu aan Carnibest voert of iets minder omdat hij een kilo te zwaar is.
De bedoeling van zelf samenstellen is dat je zelf kan bepalen binnen de marges wat je hond eet en dat je ook weet waarom je hond zo eet. Nu willen we je best helpen met een menu, maar die gaan we niet voor je maken, want dan weet je straks nog niet van de hoed en de rand wat betreft het zelf samenstellen van voer.
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

ik ben het met Angelique eens. Als je weet waar je mee bezig bent (niet alleen dat je weet dat vlees beter is als brokken) en je goed inleest, en je weet wat je NIET moet geven en wat WEL, kom je al een heel eind.
Aan wat voor diersoorten kun je komen?
Wil je volledig gaan barfen of half barf/half CB?
Als je hier voor jezelf uit bent, bestaat er een hele makkelijke barf rekenhulp die je kunt gebruiken bij het berekenen van de percentages e.d. Dan kun je je menu op BP bombarderen om te laten zien of het volledig is ja of nee ;)
Als ik zulke kleine honden zou hebben, zou ik naar 1 keer per dag voeren gaan. Anders worden de porties wel erg klein (als je volledig gaat barfen)
Ik heb mijn honden 2 jaar geleden op volledig barf overgezet, en ook naar 1 keer per dag voeren. Geen enkel probleem mee gehad :)
Veel succes met het uitvogelen ;)
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Als ik jouw postings zo lees, Gino, ga jij voor makkelijk. Dat zal één van de redenen zijn dat je ook brokken voert.
BARF is niet makkelijk. Ja, als je het eenmaal weet wel. Maar je moet er eerst wel wat voor doen om te weten wat je doet. Je moet er over gaan lezen en begrijpen hoe het werkt. Als je dat door hebt, is het een fluitje van een cent. Het is dus niet zo dat je even kunt vragen aan ons wat je moet doen.
Heb je hier geen interesse in en/of tijd voor, geef dan kvv. Waarom niet gewoon alle maaltijden Carnibest geven aan je hond? Da's ook makkelijk en een stuk beter dan brokken.
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

trimsalon schreef: weet niet of ik hier op mag/kan/wil reageren maar dit is nog altijd een rauw vlees forum, en wij gaan voor het allerbeste voor onze viervoeters.
Ik ook.
En daar horen brokjes dus niet bij >:(. En hoeft dan in mijn ogen ook niet beargumenteerd te worden of een of andere discussie te gaan worden ;)
Een forum waar niet gediscussieerd en beargumenteerd mag worden?
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Lizzy schreef: Dit zit er in :

Brewers Rice, Ground Whole Grain Corn, Chicken By-Product Meal, Powdered Cellulose, Pork Fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), Soybean Mill Run, Soybean Oil, Chicken Liver Flavor, Calcium Sulfate, Potassium Chloride, L-Lysine, Iodized Salt, Choline Chloride, Vitamin E Supplement, vitamins (L-Ascorbyl-2-Polyphosphate (source of vitamin C), Vitamin E Supplement, Niacin, Thiamine Mononitrate, Vitamin A Supplement, Calcium Pantothenate, Biotin, Vitamin B12 Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Riboflavin, Folic Acid, Vitamin D3 Supplement), Taurine, minerals (Ferrous Sulfate, Zinc Oxide, Copper Sulfate, Manganous Oxide, Calcium Iodate, Sodium Selenite), preserved with Mixed Tocopherols & Citric Acid, Beta-Carotene, Rosemary Extract.

Dat vind ik dus troep, dat hoort een hond niet eten en dan zijn er nog wel brokken die minder smerige ingredienten bevatten..... :-\
Bedankt voor je antwoord. Ik was gewoon benieuwd of er iets bekend was over Hills qua kwaliteit, wat ik niet wist. (Niet dat ik van plan ben Hills te gaan voeren... :P)

Dat er veel troep in brokjes zit was mij wel duidelijk, maar dit ziet er wel heel ernstig uit!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Boez schreef: Ik ook.

Een forum waar niet gediscussieerd en beargumenteerd mag worden?

Een forum waar die discussie al honderden keren gevoerd is. FF zoeken en je bespaart iedereen een hoop moeite.
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Mijn vraag eerst goed lezen voordat je commentaar levert ook.  8)
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

Boez schreef: Mijn vraag eerst goed lezen voordat je commentaar levert ook.  8)
:o :o nou nou :-X
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Boez schreef: Mijn vraag eerst goed lezen voordat je commentaar levert ook.  8)
kijk het is hier heel simpel, je zal nooit iemand hier vinden die echt geloof in vers voeren die jou zullen adviseren welke brok beter is dan een ander, wij (de vervoerende mensen die hier verzameld zijn om elkaar en nieuwelingen te helpen met raad en advies) zijn immers overtuigd dat de ingredienten van brokken niet geschikt is om aan onze honden te voeren, er zit dingen in waar onze honden niets aan hebben en bovendien zijn onze honden niet geschikt om granen te kauwen (kijk maar naar de tanden van een koe of paard en vergelijk het met een hond) dus, dat voeren wij niet, Brokken staan bol van granen, en dat is niet alles wat er in zit wat niet gezond is voor een carnivoor (en dat zijn onze honden .... carnivoren!!) dus.... wij voeren vlees en adviseren over vlees, er zijn verschillende mogelijkheden om vlees te voeren. Er is een makkelijke variant (KVV Kompleet Vers Voer) en je kan ook Zelf samenstellen (Barf) Daar zal je hier voldoende raad en advies over vinden. Maar je kan niet verwachten dat wij jou gaan steunen in jou keuze van brokken of gaan adviseren over welke brok goed is of over wanneer je het best brok kan voeren of enigiets over brokken voeren.... wij kunnen jou adviseren over Vers Voer. Je gaat toch ook niet op een vegetarische forum mensen vragen welke snit van vlees  het beste is om aan jou gezin te voeren of advies over het bereiden van vlees vragen :-\ ;D ;D
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

conleeuw schreef: Je gaat toch ook niet op een vegetarische forum mensen vragen welke snit van vlees  het beste is om aan jou gezin te voeren of advies over het bereiden van vlees vragen :-\ ;D ;D

1-0  :D
;D ;D ;D
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

Gino, heb je iets aan deze info? En lukt het met een menu te gaan maken?
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Oi, lieve mensen, dit loopt een beetje uit de hand. Ik wil hier nog 1 keer op reageren en dan laat ik het erbij.
conleeuw schreef: kijk het is hier heel simpel, je zal nooit iemand hier vinden die echt geloof in vers voeren die jou zullen adviseren welke brok beter is dan een ander, wij (de vervoerende mensen die hier verzameld zijn om elkaar en nieuwelingen te helpen met raad en advies) zijn immers overtuigd dat
[knip]
Maar je kan niet verwachten dat wij jou gaan steunen in jou keuze van brokken of gaan adviseren over welke brok goed is of over wanneer je het best brok kan voeren of enigiets over brokken voeren.... wij kunnen jou adviseren over Vers Voer. Je gaat toch ook niet op een vegetarische forum mensen vragen welke snit van vlees  het beste is om aan jou gezin te voeren of advies over het bereiden van vlees vragen :-\ ;D ;D
Ik heb NIET gevraagd om advies of steun (?) over brokken. Ik was, voor de zoveelste keer, enkel benieuwd naar een toelichting op de opmerking van Lizzy. Vervolgens word ik aangevallen, door meerdere mensen, op dingen die ik niet eens heb gezegd! Niet door Lizzy zelf, nota bene een moderator, zij geeft gewoon antwoord op mijn vraag.
Het spijt mij als ik niet duidelijk ben geweest in mijn posts, het is in ieder geval niet mijn bedoeling om hier brokken te gaan promoten ofzo.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik weet ook niet precies waar het mis is gegaan maar bij mijn weten vroeg je waarom ik zeker Hill's ook grote troep vind. Ik heb het ingredientenlijstje genoemd en dat vond jij ook voldoende antwoord op je vraag. Maar ik denk dat de gemiddelde barfvoerder geen zin heeft om uit te leggen waarom brokken in het algemeen troep is (ik ook niet hoor). Alleen vraag jij ook niet waarom brokken troep is maar waarom ik Hill's extra grote troep vind. Lijkt me een legitieme vraag, maar ik denk dat jouw vraag misschien anders geintepreteerd is. Dus, ik denk dat we hier gewoon een kleine communicatiestoring hebben!
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Om even direct antwoord te geven op je vraag: kan barfen en brokken?
Hier mijn antwoord.

Alles kan maar of dat wijsheid is? Wij raden het af maar er zijn wel klanten die het doen en waar het, volgens hen, goed bij gaat. Voor klanten die absoluut niet 100% willen rauwvoeren en enkele dagen nog brok willen geven, is ons advies om dan de brokdag(en) achterelkaar te geven en het rauw ook achterelkaar. Afhankelijk van hoeveel/weinig brok er gegeven wordt, wordt er een keuze gemaakt tussen wel of niet Barfen of alleen KVV. (pH mag niet te hoog worden door brok waardoor bot niet meer geheel oplost ;)).

Ondanks alle uitleg zijn er klanten die hun eigen pad volgen en dat kan ook wel eens misgaan. Afgelopen week hebben wij een hond geopereerd waarbij de buik vol zat met brok én rauwe voeding (barf). Nogmaals verteld dat brok slecht samen gaat met rauw en zeker niet in één maaltijd  :-\

Rauw is niet eng, laat je dus niet afschrikken door bovenstaande maar trek daar je conclusie uit ;)
Dus terug komend op kan barf en brokken?
Nee, zeker niet in één maaltijd
Ja het kan wel als je 6 dagen rauw voert en 1 dag brok geeft en genoeg tijd tussen de brokmaaltijd en de rauwe maaltijd laat zitten. Je moet dan natuurlijk niet direct rauwe hele botten gaan voeren :-X

Het voordeel van één dag brok in de week valt helemaal in het niet bij het rauwe voeren, dus waarom zou je nog brok voeren :D :)

Rauw is niet moeilijk, je moet alleen veel gaan lezen en/of luisteren naar mensen die al rauw voeren. Je gaat dan het geheel zien en begrijpen je hoeft dan niet veel meer na te denken, je doet het gewoon.
Je weet nu toch ook dat wanneer je 5 dagen patat en kroketten hebt gegeten dat het eens tijd wordt voor fruit en groente? Hoef je helemaal niet meer over na te denken je krijgt vanzelfs dat stemmetje van...... ;) en niemand die jou dat hoeft uit te leggen ;D

Ga lekker lezen hier op het forum.
Gino
1-ster
1-ster

Bericht door Gino »

Zo zo dames,

Dat was even heel wat. Ten eerste zijn mijn dieren mij zeker dierbaar. Ik doe alles wat ik kan en denk dat goed is. Makkelijk wil ik het niet zo`n reactie van daarom geef je brokken slaat nergens op.Ik heb na het schoonmaken van de tanden dat advies van de da gehad en dacht het goed te doen.ik heb boeken besteld en ben daarop aan het wachten.Ik heb niemand echt gevraagd voor me te doen, vroeg enkel een richtlijn om alvast te kunnen denken/doen.
Ik moet een vriezer aanschaffen om mmijn vlees te bestellen en moet toch nog lezen.Ik hoop dat jullie allemaal je hartje goed uitgestort hebben, want ik houd niet van agresief gedrag. En ik moet zeggen dat het me tegen valt hoe jullie reageren. Daarom houd ik toch meer van de dieren denk ik.
Bedenk dat een ieder weet dat je het zelf moet doen, maar soms heb je een steuntje nodig.
Sorry als ik jullie lastig viel met mijn vragen. :(

Plaats reactie