Beau is ruim 7 jaar, en heeft al een paar jaar last van artrose in zijn poten, dus het zou best kunnen dat de artrose in zijn rug ook is toegeslagen. Maar ik vraag me af of dat zich zo van de ene op de andere dag uit?Decibels schreef: Dat in de loop van de dag 'verbeteren' klinkt mij dan meer in de oren als arthrose. Hoe oud is Beau?
Zorgen om Beau
Moderator: Lizzy
Re: Zorgen om Beau
Ik denk dat het zinnig is om Beau gewoon heel goed, van voor tot achter, te laten onderzoeken door een DA. En het lijkt me zinnig dat de DA kijkt waar de pijn vandaan lijkt te komen en er een paar rontgenfoto's tegenaan gooit om te kijken wat daar op die plek of plekken aan de gang is. Want zo blijft het giswerk. En hij heeft naar mijn mening wel pijn, dus ik denk dat je niet te lang moet wachten. Ik zou alleen in overleg met een DA aan de pijnstillers gaan. Je zou dan iets van Previcox kunnen nemen, die is van alle merken nog redelijk mild. Heb je nog groenlipmossel in huis? Dat beschermt de maagwand, dus dat zou je eventueel kunnen combineren met de pijnstillers.
Ik zit alleen nog even te twijfelen of ik (of Arno) morgen met hem naar de DA zal gaan, wat betekent dat ik moet afwachten welke DA dienst heeft, en het risico loop dat ik er eentje tref die ik eigenlijk niet "kundig" genoeg vind in dit geval, of dat ik morgen zal bellen om een afspraak te maken voor maandag, zodat ik kan vragen naar degene die ik wil. Ook vraag ik me af of er op zaterdag foto's gemaakt worden, omdat ze dan alleen 's ochtends open zijn.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
Ik zou toch gaan morgen of anders toch minstens ff bellen.
Je bent nl, als je niet gaat morgen, wel weer ruim 48 uur verder voor je wat weet.
Of in ieder geval dat Beau misschien "onnodig" pijn heeft.
Heel veel sterkte.
Ik kan je verder geen tips geven.
Je bent nl, als je niet gaat morgen, wel weer ruim 48 uur verder voor je wat weet.
Of in ieder geval dat Beau misschien "onnodig" pijn heeft.
Heel veel sterkte.
Ik denk dat Beau wel behoorlijk veel pijn heeft. Honden gaan niet zomaar op straat liggen. Ik zou dus zo snel mogelijk naar de DA gaan. En als jouw eigen DA niet de benodigde zorg kan verlenen, kun je misschien naar een andere kliniek waar ze dat wel kunnen (in overleg met je eigen DA).
Bedoel je met zo snel mogelijk: morgen, of vandaag nog?Lizzy schreef: Ik denk dat Beau wel behoorlijk veel pijn heeft. Honden gaan niet zomaar op straat liggen. Ik zou dus zo snel mogelijk naar de DA gaan. En als jouw eigen DA niet de benodigde zorg kan verlenen, kun je misschien naar een andere kliniek waar ze dat wel kunnen (in overleg met je eigen DA).
(sorry voor mijn onzekerheid hoor, ik vind het voor een ander altijd makkelijk advies geven, maar zodra het om 1 van mijn eigen honden gaat, vind ik het zo lastig
Ik durf je daar geen antwoord op te geven... Ik kan vanaf hier niet zien hoeveel pijn Beau heeft. En ik weet niet wat voor soort DA-hulp je vandaag of morgen kunt krijgen bij jou in de buurt.... Hij heeft hier natuurlijk al een tijdje last van en ik weet ook niet of het erger is geworden/hetzelfde is gebleven dus durf je daarom ook niet te zeggen of je vandaag moet gaan of morgen of maandag. Hoewel ik niet tot maandag zou wachten, dat vind ik echt te lang. Zouden ze vandaag/morgen niet veel kunnen doen, zou hij in ieder geval in overleg met de DA al pijnstillers kunnen krijgen. Dat lijkt me wel fijn voor hem.*Natasja* schreef: Bedoel je met zo snel mogelijk: morgen, of vandaag nog?
(sorry voor mijn onzekerheid hoor, ik vind het voor een ander altijd makkelijk advies geven, maar zodra het om 1 van mijn eigen honden gaat, vind ik het zo lastig)
Natasja eerlijk gezegt zou ik gewoon vandaag bellen met de da en het probleem uitleggen , weet je het is niet zo dat er een windje dwars zit hij heeft gewoon erg veel pijn en dat lijkt mij wel iets om voor te gaan bellen ook met kerst hoor , sterkte meid 
Het is idd met een geoefend oog op de rofo te zien maar het is vooral te voelen. Een rofo kan het dan bevestigen.Lizzy schreef: Bij Brutus en Pinkel is de Lumbosacrale instabiliteit aangetoond met een rontgenfoto. Het is niet altijd goed te zien maar een geoefend oog... Samen met de omschrijving van de klachten: geeft vaak wel een goed beeld. Bij mijn weten is een hernia zeker niet altijd aan te tonen met een rontgenfoto. Wel met een MRI scan (volgens mij) en met foto's + contrastvloeistof.
Ik heb de mafste dingen met rugproblemen meegemaakt. Wel pijn, geen pijn en zelfs verwarring over "is het de rug of heeft ze buikpijn".
Als het nodig isLizzy schreef: Ik durf je daar geen antwoord op te geven... Ik kan vanaf hier niet zien hoeveel pijn Beau heeft. En ik weet niet wat voor soort DA-hulp je vandaag of morgen kunt krijgen bij jou in de buurt.... Hij heeft hier natuurlijk al een tijdje last van en ik weet ook niet of het erger is geworden/hetzelfde is gebleven dus durf je daarom ook niet te zeggen of je vandaag moet gaan of morgen of maandag. Hoewel ik niet tot maandag zou wachten, dat vind ik echt te lang. Zouden ze vandaag/morgen niet veel kunnen doen, zou hij in ieder geval in overleg met de DA al pijnstillers kunnen krijgen. Dat lijkt me wel fijn voor hem.
Ik heb net naar de praktijk gebeld, het gaat weer slechter dan gisteren. Tussen 10 en 11 gaat de DA naar de praktijk en dan belt ze, zodat we langs kunnen komen.
Ow, als jullie dichterbij zaten, kwam ik zeker. Maar volgens mij zitten jullie minstens 2,5 uur bij ons vandaanFido schreef: Het is idd met een geoefend oog op de rofo te zien maar het is vooral te voelen. Een rofo kan het dan bevestigen.
Als het nodig is: wij zijn morgen en zondag gewoon open. Morgen is Erwin er ook de hele dag en die kan eventueel je hond ook nog osteopatisch afvoelen. Dit in combinatie met rofo's moet al een duidelijk beeld opgaan leveren.
Super dat je al zo snel terecht kunt!*Natasja* schreef: Ik heb net naar de praktijk gebeld, het gaat weer slechter dan gisteren. Tussen 10 en 11 gaat de DA naar de praktijk en dan belt ze, zodat we langs kunnen komen.
Wat vervelend zeg, dat hij zoveel last heeft en je geen idee hebt waarvan.
Verstandig dat je hebt gebeld!
Kun je bij je eigen da terecht?
Verstandig dat je hebt gebeld!
Kun je bij je eigen da terecht?
-
Decibels
Dát zou ik absoluut niet geven...*Natasja* schreef: Ik heb alleen paracetamol en ibuprofen in huis
- Pauline
- 5-sterren

Ach die arme Beau..... Sterkte ermee Natas en ik hoop dat de dierenarts iets "zinnigs" kan ontdekken!