farmfood fresh

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: farmfood fresh

Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

[quote="Hitam"]
Die havermout zit er wel in, dat het niet bij de ingrediënten stat is een foutje omdat het allemaal snel, snel moest. Volgens meneer de vertegenwoordiger zit de havermout er ook in om pups gemakkelijker te laten overschakelen naar brok  :o :o
[/quote]

Het is toch wat  :-X
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Is toch logisch als je marketingplan erop gericht is dat men dit verse produkt naast het bestaande droge produkt gaat voeren, dat stem je dan op elkaar af en niet op de "wensen" van wat versvoerders die dit produkt hoogstwaarschijnlijk toch niet gaan gebruiken.
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Ach, het is iig een stap de goede richting in.
En beter een paar daagjes vers dan helemaal geen vers denk ik dan.
Trouwens grote kans dat mensen die naast de brok vers geven toch een keer op een forum als dit terecht komen, en na een tijdje volledig overstappen  ;D
BSS
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door BSS »

Inmiddels is er wat aangepaste info over FF Fresh verschenen op de site van FarmFood.

T.a.v. het wel of niet glutenvrij zijn: het is lectine die de problemen veroorzaakt en havermout bevat geen lectine. Vandaar de opmerking glutenvrij. Lectinevrij was wellicht voor een bepaalde groep mensen duidelijker geweest maar voor het gros van de mensen zegt de term glutenvrij meer. Grote kans overigens dat het binnenkort glutenarm zal worden genoemd.

Kritiek hebben is altijd erg makkelijk. Maar hoeveel van de mensen die kritiek hebben op dit nieuwe produkt hebben het zelf al geprobeerd en kunnen uit eigen ervaring spreken?

Voor echte Barfers is het misschien geen optie, maar er is ook een grote groep mensen die KVV geeft. En voor deze groep mensen is de vergelijking FF Fresh met Barf niet interessant (appels met peren vergelijken). Veel interessanter is voor hen de vergelijking FF Fresh met andere KVV produkten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="BSS"]
Inmiddels is er wat aangepaste info over FF Fresh verschenen op de site van FarmFood.

T.a.v. het wel of niet glutenvrij zijn: het is lectine die de problemen veroorzaakt en havermout bevat geen lectine. Vandaar de opmerking glutenvrij. Lectinevrij was wellicht voor een bepaalde groep mensen duidelijker geweest maar voor het gros van de mensen zegt de term glutenvrij meer. Grote kans overigens dat het binnenkort glutenarm zal worden genoemd.

Kritiek hebben is altijd erg makkelijk. Maar hoeveel van de mensen die kritiek hebben op dit nieuwe produkt hebben het zelf al geprobeerd en kunnen uit eigen ervaring spreken?

Voor echte Barfers is het misschien geen optie, maar er is ook een grote groep mensen die KVV geeft. En voor deze groep mensen is de vergelijking FF Fresh met Barf niet interessant (appels met peren vergelijken). Veel interessanter is voor hen de vergelijking FF Fresh met andere KVV produkten.
[/quote]

Ja, en als ik dat doe, valt het spul een beetje in de categorie Rodi, Smuldier, etc. met z'n kunstmatige calciumsupplement en hoge gehalte aan pens. In mijn ogen een vette gemiste kans. Tenzij ze graag in dat eerste segment van KVV zitten. In dat geval zijn ze goed in hun opzet geslaagd. Maar zou ik mensen moeten adviseren: adviseer ik ze een ander KVV, eentje met gewoon gemalen rauwe botten.
BSS
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door BSS »

"Van (gemalen) bot is niet bekend hoeveel calcium en fosfor werkelijk opneembaar (benutbaar) is voor de hond. Wanneer er botten in het vlees wordt gemengd weet men nooit of de hond voldoende, te veel of juist niet genoeg (!) calcium en fosfor binnenkrijgt. Om die reden gebruiken wij fosforzure kalk (een natuurlijk mineraal) en monocalciumfosfaat als natuurlijke aanvulling om in het voer een juiste hoeveelheid en verhouding te krijgen van calcium en fosfor. Van deze twee mineralen weten we namelijk precies hoeveel calcium en fosfor opneembaar (en dus benutbaar) is door uw hond(en)."

Bron: www.farmfood.nl
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="BSS"]
"Van (gemalen) bot is niet bekend hoeveel calcium en fosfor werkelijk opneembaar (benutbaar) is voor de hond. Wanneer er botten in het vlees wordt gemengd weet men nooit of de hond voldoende, te veel of juist niet genoeg (!) calcium en fosfor binnenkrijgt. Om die reden gebruiken wij fosforzure kalk (een natuurlijk mineraal) en monocalciumfosfaat als natuurlijke aanvulling om in het voer een juiste hoeveelheid en verhouding te krijgen van calcium en fosfor. Van deze twee mineralen weten we namelijk precies hoeveel calcium en fosfor opneembaar (en dus benutbaar) is door uw hond(en)."

Bron: www.farmfood.nl

[/quote]

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 632.0.html
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Ik bedacht me net dat ik die link even wilde plaatsen, maar dat heb jij dus al gedaan.
Lijkt me handig als dat idd even wordt doorgelezen  ::)
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

Ik had een pakje gekocht omdat ik bijna zonder vlees zit omdat de leverancier op vakantie is. Dus dacht nou ja, laat ik het eens proberen. De verpakking en de inhoud leken als 2 druppels water op smuldier. De prijs verschilt tussen die 2 ook...... De inhoud heb ik alleen niet vergeleken....
De hondjes vonden het erg smullen.....

Maar of ik het nog eens koop? Dan haal ik denk ik sneller de Smuldier. :-\
BSS
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door BSS »

Jammer, want de inhoud is nou net datgene waar het om gaat. Die bakjes worden gewoon ergens in een fabriek gemaakt, die kan iedere leverancier bestellen. Maar het feit dat FarmFood voorheen altijd Smuldier adviseerde en nu toch zelf een produkt op de markt heeft gebracht is voor mij in ieder geval een teken dat het absoluut geen Smuldier is. Andere samenstelling, andere (betere) kwaliteit.

Trouwens, als je kijkt wat de Smuldier bij de dierenspeciaalzaak kost, is de FF Fresh maar weinig duurder.
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

Smuldier kan ik als ik veel bestel al voor 85 ct per 500 gram krijgen.
FarmFood Fresh betaald ik bijna 4 euro voor 2 bakjes van 400 gram.  :-X
BSS
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door BSS »

Welke varianten vergelijk je nu dan met elkaar? En bestel je die Smuldier voor 85 cent dan bij de DSZ of ergens anders? Adviesverkoopprijs voor DSZ's is € 1,50 voor een zakje compleet (500 gram) van Smuldier. Inkoopprijs inclusief BTW ligt voor DZS's zelfs nog royaal boven die 85 cent waarvoor jij het zou kunnen kopen.

De duurste variant van FF Fresh kost € 3,65 per 2 bakjes van 400 gram. Met de worsten van FF Fresh, ben je goedkoper uit. En tot 31-12-2008 zat er 10% introductiekorting op de FF Fresh.

Daarbij is Smuldier qua kwaliteit niet met FF Fresh te vergelijken.
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

Ik bestel mijn KVV bijna alleen online en in grootverbruik. De prijzen die DSP-en vragen zijn schandalig!  Behalve HB die haal ik af bij de DSZ (HB heeft ook geen prijsverschillen).
Smuldier Pens/Vlees bedoelde ik voor 85 ct.
BSS
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door BSS »

Die schandaligheid van de prijzen van DSZ's valt best mee als je je realiseert wat hun inkoopprijzen zijn... Ik zou mijn Smuldier graag voor een lager bedrag verkopen, zodat ik zou kunnen concurreren met bijvoorbeeld de supermarkten. Maar dat lukt domweg niet, omdat mijn inkoopprijs te hoog ligt. Voor mij een reden om de Smuldier uit het assortiment te halen zodra de voorraad op is. Plus dat de kwaliteit gewoon minder is. Dan verkoop ik liever FF Fresh, is maar weinig duurder dan wat ik voor de Smuldier moet vragen en is van betere kwaliteit.

De prijzen vergelijken van KVV die je in grootverbruik inkoopt, met die van een pakje FF Fresh uit de winkel is natuurlijk niet reeel...
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Hier zijn winkels die smuldier compleet 400gr voor 0,60 verkopen oa de jumbo
Ik persoonlijk ga dan toch voor CB of Bibi vanwege de toegevoegde rauwe botten als ik € 3,65 per 800 gr moet betalen.
Laatst gewijzigd door evenstar op di 30 dec 2008, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie