Hoe begin ik in vredesnaam

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe begin ik in vredesnaam

Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Wow, goeie prijs voor die kwartel  :o :o, rond de kerst waren ze hier op de markt wel wat duurder [2,10/stuk ] normaal is ca 1.80 -goed dat je t hebt laten liggen!
Is er een islamslager of -slachterij[dat is een heel bijzondere ervaring  ;)] in je buurt... lams/schapevlees hoeft dan niet ZOOO duur te zijn ik kies dan vaak t ongemalen gehakt-vlees
Maar nogmaals de eerste maanden hebben mijn meiden gewoon uit de supermarkt gegeten lappie rundvlees, kip en kalkoenfilet van de aldi/lidl, vleugeltjes en orgaan uit t koelvak, blikje vis

Volgens mij zijn voor iedereen de eerste "rondes" t moeilijkst, uit te vinden wie,wat,waar.

Doe anders nog s een oproepje aan barfers in je buurt, misschien willen ze adressen uitwisselen  8)

Succes Sher!
Laatst gewijzigd door Too op za 03 jan 2009, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ik geloof dat prooidier.nl dingen met de post verstuurd. dat zou wat voor je kunnen zijn, als je niet zoveel islamslagers in de buurt hebt.
of je komt een keer winkelen op de dappermarkt. koeltas en vrieselementjes mee, en je kan weer vooruit (woonde jij niet in almere ofzo?). sien heeft het eerste half jaar ook van de dappermarkt gebarft. wel redelijk eenzijdig, want voornamelijk kip.
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Goed om te weten dat kwarteltjes niet altijd zo duur zijn. Ik verdacht barfplaats al van een inkomensgrens.  ;D Gelukkig had ik eerst naar de prijs gevraagd, dat doe ik anders nooit.
Volgende week wil ik nog eens proberen naar de islamitische slager in Lelystad te gaan. Bij mij in het durp en het naburig durp heb je die niet. Ik woon in Swifterbant. Er moet toch hier in de buurt meer keuze zijn dan kip en rund. Ik geef het nog niet op.  8)
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

ik heb mij goed ingelezen, elke argument voor en tegen heeft bij mij de revu gepasseerd, toen heb ik een vriezer aangeschaft, een menu uitgewerkt met behulp van de barf reken spreadsheet. Inkopen gedaan en meteen aan de barf geslagen, de begin was wegen, wegen wegen, rekenen, nog een keer wegen...  en barfen maar.... nu doe ik het het gewoon zonder al te veel problemen, gewoon lekker makkelijk. Ik weet min of meer wat ik heb aangeschaft, en de ene keer zullen ze 48% bot (50/50) binnen krijge, de andere keer 54% of zo iets, maar over het algemeen komen ze uit op wat ze moeten eten, meestal in een twee weken periode, soms netjes in een week, soms over drie weken. Gaat als een speer, ze zijn gezond, eten goed, ik mag niet klagen ;)
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Woehoe! Vandaag was er markt in het dorp. Eigenlijk was ik niet op zoek, maar opeens realiseerde ik me dat er een poelier stond. Die staat daar altijd op dinsdag.  ::)
Blijkt dus dat er wel meer rauwvoerders bij die man komen. Ik heb dus heel goedkoop (vergeleken met Albert Hein dan) kippenvleugels en maagjes kunnen kopen. Hij gaat ook even voor me kijken of hij volgende week houtduiven en kwartels mee kan nemen. Volgens mij ga ik er wel komen.  :D
Volgende week maar eens proberen om in Lelystad langs de islamitische slager te gaan.  :P
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Hoera.... dat je toch zo blij kunt worden van kiponderdelen  ;D ;D ;D
Ennnn niet onbelangrijk : je eerste contact is er, straks roept ie je terug omdat ie nog kwartelkoppies heeft  :D [dat gebeurde mij laatst]
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Vertelde vandaag de poelier van je 'kwartel voor de hoofdprijs'..... hij viel bijna uit z'n kar van t lachen :"die man spaart ws voor een heel grooooote vakantie!"  was z'n reactie
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Too schreef: Vertelde vandaag de poelier van je 'kwartel voor de hoofdprijs'..... hij viel bijna uit z'n kar van t lachen :"die man spaart ws voor een heel grooooote vakantie!"   was z'n reactie
Ben blij dat het inderdaad een belachelijke prijs is. Even was ik bang dat dit normale prijzen zouden zijn, dan zou ik nooit stoppen met kvv.  :P
Vandaag ben ik nog even in Lelystad op jacht geweest. Er was een islamitische slager die gesloten was en en islamitische slager/winkel die alleen 's avonds wat vleesafval wou verkopen. Sardines en kwartels heb ik nog nergens kunnen vinden.
Ik heb het idee dat visboeren denken dat vis gefileerd, compleet met saus in de zee zwemt. Ze kijken me allemaal of ze water zien branden. Complete niet gefileerde vis?  :o :-X
Wat woon ik toch in een achterlijk gehucht.  :-[ ;)
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

morgen op de markt in Lelystad staat wel een visboer die sardines heeft, zelfs twee, kun je prijs vergelijken. Kwartel ben ik daar nog niet tegengekomen, wel kip en goedkope eieren. Voor jezelf heerlijke kaas.
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

kira schreef: morgen op de markt in Lelystad staat wel een visboer die sardines heeft, zelfs twee, kun je prijs vergelijken. Kwartel ben ik daar nog niet tegengekomen, wel kip en goedkope eieren. Voor jezelf heerlijke kaas.
Dank je voor de tip. Ik zal eens zien of het me gaat lukken. Zaterdag is altijd een drukke dag.  :-X
Misschien leuk combineren met boodschappen voor mezelf.  :P
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Is er geen BP-er in je buurt die wel s bij Herby bestelt, misschien mag je dan 'meeliften' zo doe ik t ook met de poezenhapjes
Bij Herby zijn de kwartels nl. 1,50 per stuk dan zou je ook een paar andere dingen kunnen proberen [dat gaat dan wel per kilo]
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Er is me zelfs al aangeboden om mee te liften. Heel erg lief natuurlijk.  :-*
Toch probeer ik eerst ook zelf even te kijken wat ik kan vinden. Ik weet namelijk ook nog helemaal niet wat de dame en heer lusten.
Als het zo moeilijk blijft om zelf hier iets te vinden heb ik denk ik niet meer de mogelijkheid om eerst nog even zelf te proberen.
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

:wavetowel2: Het is me gelukt!
De markt in Lelystad heeft kippennekken, kippenmaagjes en -hartjes, konijnenbout en sardines opgelevert. Ik heb ook wat groente en rundergehakt gekocht. In de vriezer zaten al wat kippenmaagjes en -vleugeltjes en lamshart. Dinsdag zal de marktpoelier in het dorp proberen om houtduif en/of kwartel mee te nemen. Vanavond eens kijken of ik hier al een leuk menuutje van kan maken, in combinatie met carnibest. De variatie en kwaliteit zal er vast op vooruit gaan.  8) :D
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Heb je niet gezien volgens mij. Ik heb ook heftig ingeslagen. Ook voor mezelf trouwens, die man heeft nl. ook ernstig lekkere spareribs en sate'dingen en zalige kipsnitzels. Ik heb de sardines laten liggen, wel mee genomen steenwijting, geen idee of ze het lusten, en een hele zooi kabeljauwkoppen en staarten, maar die wegen voor jouw viervoeter wel wat veel (1200 gram 't stuk). Ben benieuwd wat je marktman vraagt voor de houtduiven. Als ze niet te duur zijn en hij het goedkoper wil doen als je meer afneemt, wil ik wel mee doen, zolderkat vindt die dingen erg smakelijk.
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Ik zal dinsdag eens kijken of het hem gelukt is. Hij had het over restanten van de kerst........
Dus jij was er ook? Grappig idee, dat ik wel naast je gestaan kan hebben.
Ik zag nog een enorm stuk zalm, waar alleen de filet af gesneden was. Die ging voor één euro weg. Tsja, dat is te hoog gegrepen voor mijn hondje.
Tilly heeft de sardine al even geproefd en dat was een groot succes. Pas na een half uur gaf ze het schooien om meer sardine op.  :D

Plaats reactie