Hoe vaak ontwormen?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Hoe vaak ontwormen?

evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Ik ontworm volwassen honden nooit. Als ik denk dat ze wormen hebben laat ik mestonderzoek doen(of doe het zelf) maar dat is nog niet voorgekomen. Jonge honden en pups vind ik wat anders: die hebben nog weingi weerstand en een flinke worminfectie kan snel grote schade aanrichten, dus gewoon goed opletten.  Ik heb mijn laatste jonge hond 1 keer ontwormd(zonder mestonderzoek) met een maand of 4 geloof ik omdat het zo'n mager ding was. Nu is ie 4 en zo gezond als een spreekwoordelijke vis.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ja, voor katten geldt hetzelfde, je kunt niet preventief ontwormen. Wormmiddelen bestrijden de wormen die aanwezig zijn maar ze verhinderen niet dat er een nieuwe besmetting plaatsvindt.
Esther11
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Esther11 »

Hier pas nog ontwormd niet echt wormen in de poep kunnen ontdekken maar wel heel veel rammelende darmen en binnen poepen en dan zat er wel slijm bij. Na de kuur is het over.  Maar ik ontworm alleen als zoiets aan de hand is ik ontworm niet zoals voorgeschreven wordt 2x per jaar.
pu-na
1-ster
1-ster

Bericht door pu-na »

Hoe kun je dan zien ,dat ze wormen hebben ?
hebben ze dan diarree en jeuk ?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pu-na schreef: Hoe kun je dan zien ,dat ze wormen hebben ?
hebben ze dan diarree en jeuk ?
Soms zie je wormen in de ontlasting, soms hebben honden diarree of gaan ze conditioneel achteruit. Maar soms merk je niks.

Plaats reactie