dat kan je in feiten met alle vlees doen, kipfilet, lam, geit, rund, wild.. maak niet uitpike schreef: En dat doe je met geitevlees?
Hond op ALLEEN geit mee naar de camping, advies gevraagd
Moderator: Lizzy
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Hond op ALLEEN geit mee naar de camping, advies gevraagd
??? kipfilet doe ik ook wel eens geen probleem, mager rund idemconleeuw schreef: dat kan je in feiten met alle vlees doen, kipfilet, lam, geit, rund, wild.. maak niet uit![]()
maar het vette vlees van de geit, da's een ramp
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
nee hoor, waarom moet het vet zijn? er zijn genoeg stukken geit die niet veel vet hebben, het is echt wel goed te doen, je moet alleen niet de super vette stukken gebruiken of de vet er af snijden.. je kan zelfs zalm zo drogen, ook dat is super vetpike schreef: ??? kipfilet doe ik ook wel eens geen probleem, mager rund idem
maar het vette vlees van de geit, da's een ramp![]()
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

All-meat-syndrome voorkom je echt niet met piepers toevoegen :-X energie is niet het probleem met alleen spiervlees voeren, wel de eenzijdigheid. Je voorkomt dat door hele dieren te voeren, of alle onderdelen van een prooidier, dus botten, spieren, en orgaan. Die piepers zijn echt nergens voor nodig.erica01 schreef: Dank voor alle reacties tot nu toe.
Eerst mocht mijn meneertje alleen maar spiervlees, te combineren met RIJST. Daar was ik fel tegen vanwege het vermoeden van een granen-allergie. (dat vermoeden bleek overigens juist). Om "all-meat" te voorkomen is me aangeraden gekookte piepers toe te voegen, inderdaad ook als energie-bron. Pas sinds een aantal weken zijn de ribben toegevoegd en dat gaat ook goed.
De bedoeling op termijn is uit te bouwen en de piepers dan achterwege te laten. Overigens word ik in het gehele proces begeleid door een holistische DA en daar ben ik heel blij mee. Tot een aantal maanden geleden had ik nog nooit van "vers" gehoord en ik was ten einde raad.
Heel blij dus dat ik o.a. dit forum heb ontdekt.
De zomer is inderdaad nog ver weg maar je kunt beter goed voorbereid zijn dan op het laatste moment in de problemen komen. Verder hoop ik tegen die tijd niet meer afhankelijk te zijn van 1 vleessoort.
Overigens ben ik nog steeds benieuwd of iemand ervaring heeft met het drogen van geit (?) Bij de training gebruik ik nu gekookt geitenvlees maar dat is het ook niet helemaal.
erica
ik heb het nog nooi mager gezien, vandaar. Het geitevlees dat ik ken, daar valt het vet gewoon niet vanaf te snijden, het zit overalconleeuw schreef: nee hoor, waarom moet het vet zijn? er zijn genoeg stukken geit die niet veel vet hebben, het is echt wel goed te doen, je moet alleen niet de super vette stukken gebruiken of de vet er af snijden.. je kan zelfs zalm zo drogen, ook dat is super vet![]()
Dat is ook mijn idee.Kruimel schreef: All-meat-syndrome voorkom je echt niet met piepers toevoegen :-X energie is niet het probleem met alleen spiervlees voeren, wel de eenzijdigheid. Je voorkomt dat door hele dieren te voeren, of alle onderdelen van een prooidier, dus botten, spieren, en orgaan. Die piepers zijn echt nergens voor nodig.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
De vlees van de boud is niet vet, daar zit een vetlaagje aan de buitenkant op, die kan je zo verwijderen. Bij buikflappen van jonge dieren zit ook nauwelijks vet. Je moet mischien een beetje vragen om magere vlees, maar het is er heus welpike schreef: ik heb het nog nooi mager gezien, vandaar. Het geitevlees dat ik ken, daar valt het vet gewoon niet vanaf te snijden, het zit overal
Dat is ook mijn idee.
Haaksbarf heeft ook een geitvariant en dat is compleet en zonder granen. Misschien is dat iets?? Dat is vast wel te verkrijgen daar in de buurt.
Ik heb ongetwijfeld vlees van oudere geiten. Ik haal het altijd zelf van de botten (die ik weggooi want die zijn knoeperhard) en dat zijn dan allerlei botten, pijpbeenderen zowel als ribben en wervels. Jong geitevlees is er ook wel, is inderdaad minder vet. Mager? dat zou ik niet durven zeggen want ik heb het nooit echt in handen gehad. Er hangt hier namelijk een prijskaartje aan jong geitevlees dat voor snoepgoed (dat bij bereiding voor 3/4 in lucht opgaat) erg hoog isconleeuw schreef: De vlees van de boud is niet vet, daar zit een vetlaagje aan de buitenkant op, die kan je zo verwijderen. Bij buikflappen van jonge dieren zit ook nauwelijks vet. Je moet mischien een beetje vragen om magere vlees, maar het is er heus wel![]()
Klopt helemaal. Die aardappelen voegen helemaal niets toe.Kruimel schreef: All-meat-syndrome voorkom je echt niet met piepers toevoegen :-X energie is niet het probleem met alleen spiervlees voeren, wel de eenzijdigheid. Je voorkomt dat door hele dieren te voeren, of alle onderdelen van een prooidier, dus botten, spieren, en orgaan. Die piepers zijn echt nergens voor nodig.
ik heb nog een vraag voor TS. dat geitenvlees en de botjes, dat voer je toch wel rauw neem ik aan? of gaat het eerst in de pan?
ik hoop dat je de piepers dan weer juist niet rauw hebt gevoerd, want rauwe piepers zijn giftig.

maar je hoeft echt niet vanuit het gooi helemaal naar rdam (ic?) voor geitenvlees (en botten). zelfs mijn vleesturk (genco in a'dam) heeft geitenvlees, en als ik ribben en organen zou willen, kan hij dat best bestellen voor me.
ik hoop dat je de piepers dan weer juist niet rauw hebt gevoerd, want rauwe piepers zijn giftig.
maar je hoeft echt niet vanuit het gooi helemaal naar rdam (ic?) voor geitenvlees (en botten). zelfs mijn vleesturk (genco in a'dam) heeft geitenvlees, en als ik ribben en organen zou willen, kan hij dat best bestellen voor me.
Kan te veel gedroogd (geiten)vlees geen kwaad? Ik las namelijk dit: http://forum.viva.nl/forum/list_message/2535448
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Gedroogd vlees verteert op zich goed, alleen als je grote hoeveelheden wilt voeren kun je het beter weken. Het hangt er ook van af hoe droog droog is natuurlijk, hoe droger en harder, hoe moeilijker te verteren.EH schreef: Kan te veel gedroogd (geiten)vlees geen kwaad? Ik las namelijk dit: http://forum.viva.nl/forum/list_message/2535448
Mensen eten al eeuwen gedroogd vlees, de Amerikaanse indianen gebruikten het als reisvoedsel en wintervoorraad en die overleefden dat ook.
-
Femke
- 5-sterren

conleeuw schreef: Elke grote stad heeft wel een of meer islamitische slagers, daar kan je praktisch altijd geit kopen, ik heb ooit een lijst met islamitische slagers hier gepost, mischien dat hij nog ergens sta in de bib?? In principe kan je op het net zat islamitische slagers vinden.ik wil wel nog eens zoeken hoor.
Verder wil ik me er toch met de dieet van jou hond bemoeien. Ik neem aan dat jij geen organen voer van geit,"Hij krijgt nu spiervlees en ribben" dat zou ik maar gaan doen als ik jou was. Dus een combinatie van spiervlees en ribben en hart en lever en nier en het liefs ook de pens van de geit. En ik zou de aardapel achterwegen laten, voor de nodige energie kan jou hond een beetje vet wat op de geitenribben zit gebruiken. Verder hoop ik dat jou hond inderdaad stabiel blijf en dat je straks wat nieuwe vleessoorten kan gaan toevoegen.
copieer en paste deze zoekterm in Google.
Contactgegevens van Moslim-organisaties in Nederland gesorteerd naar postcode
Een van de eerste websites die je vindt heet Moskeeën. Open deze document (hoort een word document te zijn, daar staat een giga lijst met islamitische organisaties, waaronder een heleboel islamitische slagers in nederland.
zoek in het document naar slagerij en je vindt zo een islamitische slagerij in de stad van jou keuze
is dit wat voor in de barfbieb?
Het betreft hier een verhit en bovendien dragend bot. En die zijn inderdaad gevaarlijk voor de hond en kun je maar beter in de winkel laten liggen.EH schreef: Kan te veel gedroogd (geiten)vlees geen kwaad? Ik las namelijk dit: http://forum.viva.nl/forum/list_message/2535448