Zorgen om Beau

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zorgen om Beau

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Dorothea* schreef: Zou hij geen artrose in z'n voorpoten ontwikkeld kunnen hebben door z'n rugproblemen?  :-\

Wist je trouwens dat agressie ook een symptoom is van LSI, en dat soms ook het enige symptoom is?
Wat was er eerder, de kip of het ei....... :(
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

brie schreef: zouden de rugproblemen al 4 jaar aanwezig zijn (en langer zelfs) zonder dat dat is opgemerkt?
Zou best kunnen, maar dan heeft wel lang gecompenseerd  :-\
Ze hebben er niet altijd last van. Mijn hond heeft ook LSI, maar de laatste 6 mnd merk ik niks aan hem.
Maar op het moment dat ik het ontdekte, vielen er wel veel puzzelstukjes op z'n plaats.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Lizzy schreef: Wat was er eerder, de kip of het ei....... :(
Ja, andersom kan natuurlijk ook  :-\

Indy en Sita hebben alleen rugproblemen.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

*Dorothea* schreef: Zou hij geen artrose in z'n voorpoten ontwikkeld kunnen hebben door z'n rugproblemen?  :-\

Wist je trouwens dat agressie ook een symptoom is van LSI, en dat soms ook het enige symptoom is?
De artrose in zijn ene poot (polsgewricht) is ontstaan door een hondenbeet, daar is geen twijfel over mogelijk. De rest zou best kunnen, dat dat ontstaan is door zijn rugproblemen.

Agressie gaat het laatste jaar juist stukken beter. Wat wel opvallend is(of juist niet natuurlijk), is dat hij de laatste weken/maanden een korter lontje had naar Benthe; hij trok regelmatig zijn lip naar haar op, iets wat hij voorheen nooit deed. Ook was hij voorafgaand aan deze pijnklachten, hyperder dan hij ooit geweest is. Hiervoor krijgt hij nu Reiki van Miranda, en daar heeft hij veel baat bij.

En nog iets wat me opviel in oktober, toen Miranda en ik de 2e workshop TTouch hebben gevolgd, is dat hij zijn rechterachterpoot een stuk platter neerzette dan de rest. Dat zal ook al wel een voorbode geweest zijn... :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk eigenlijk dat Brutie artrose in zijn voorpoten heeft als gevolg van achter de bal aan rennen. Dat is gewoon een kl*te beweging voor een hond (vooral het remmen). De ene hond zal daar gevoeliger voor zijn dan de andere. Overigens heeft Pinkiepink ook geen artrose hoor. "Alleen" LSI.

Of de Dalmaat vaker problemen heeft met LSI dan de gemiddelde middelgrote hond? Ik heb geen idee. Maar, dat zal de gezondheidsinventarisatie (die binnenkort gehouden wordt) misschien uitwijzen!
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Lizzy schreef: Ik denk eigenlijk dat Brutie artrose in zijn voorpoten heeft als gevolg van achter de bal aan rennen. Dat is gewoon een kl*te beweging voor een hond (vooral het remmen). De ene hond zal daar gevoeliger voor zijn dan de andere. Overigens heeft Pinkiepink ook geen artrose hoor. "Alleen" LSI.

Of de Dalmaat vaker problemen heeft met LSI dan de gemiddelde middelgrote hond? Ik heb geen idee. Maar, dat zal de gezondheidsinventarisatie (die binnenkort gehouden wordt) misschien uitwijzen!
Over die bal, daar had ik een tijd geleden met iemand een discussie over. Haar orthopeed had haar aangeraden om de bal kleine stukjes te gooien; liever 20 keer een klein stukje dan 1 keer een ver stuk. Terwijl ik het idee heb dat 20 keer remmen 200 keer belastender is voor de poten dan 1 keer een stuk rennen.

En inderdaad: de ene hond is gevoeliger dan de ander voor dit soort dingen. Vorige week zei ik nog tegen Arno: als we Benthe (bij wijze van spreken he  ;)) van 4 hoog naar beneden gooien, stuitert ze een paar keer en roept dan "meer, meer". Terwijl Beau maar over een grasspriet hoeft te struikelen en het is gegarandeerd weer mis.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Heb je alle rimadyl al gekocht?
Ik zou nl vragen om carprodyl, dat is precies hetzelfde, maar veel goedkoper.  8)
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

*Dorothea* schreef: Heb je alle rimadyl al gekocht?
Ik zou nl vragen om carprodyl, dat is precies hetzelfde, maar veel goedkoper.  8)
Ik heb hem al gekocht  :(

Ik heb net ook de Puur Rug, Puur Spondy en Spier Support besteld, Beau krijgt een druk dagschema  ;)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*Natasja* schreef: Ik heb net ook de Puur Rug, Puur Spondy en Spier Support besteld, Beau krijgt een druk dagschema  ;)
Vooral de spiersupport zal ie van smullen  :D .Hier krijgen ze ook nog doils arthrosis en glucosaminecomplex speciaal van de groene os  ;)
Ik heb inmiddels een medicijnkastje speciaal voor de honden.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Spiersupport vindt mijn oudje niet te vreten.
En dat terwijl het een enorm lekkere eter is.
Ik heb het op kunnen lossen door er een eetlepel soep doorheen te doen.
liefst erwten of kippensoep. :)
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

*Dorothea* schreef: Vooral de spiersupport zal ie van smullen  :D .Hier krijgen ze ook nog doils arthrosis en glucosaminecomplex speciaal van de groene os  ;)
Ik heb inmiddels een medicijnkastje speciaal voor de honden.
Ja, dat heb ik ook, maar ik ben bang dat het te klein wordt
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*Natasja* schreef: Ja, dat heb ik ook, maar ik ben bang dat het te klein wordt

Ja, ik heb van een aantal dingen de paardenverpakking en die passen er al niet in.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Zit net even bij te lezen. Fijn dat er een diagnose is, vervelend tegelijkertijd, hoopte toch dat het een "kleinigheidje" zou zijn.
Las dat Beau erg van zwemmen houdt. Net geleerd bij de dierfysio dat rugspieren bij zwemmen niet erg versterken, maar dat je daar een handje bij moet helpen. Heb een hele videoband zitten te bekijken van een dierfysio die hiermee bezig was in een waterbak met jetstream erin, hond vast houden bij het zwemvest en dan proberen om te duwen (vergelijkbaar met het trainen van menselijke schuinebuikspieren zeg maar).

Hoop dat je met alle tips en medicijnen een weg kunt vinden en dat Beau zijn klachten snel weer gaan afnemen.  Knuffel voor Beau, hoop dat hij alle poedertjes lekker vindt.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Fijn dat je nu duidelijkheid hebt en dat het niet een van de spoken is die in je hoofd rondwaarde, maar het blijft natuurlijk toch waardeloos om een hond van 7 jaar al rustig aan te moeten laten doen...
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Je hebt nu in ieder geval zekerheid, maar wel een vervelende uitslag.
Ik hoop dat de rust en medicijnen genoeg doen voor Beau zodat een operatie niet nodig is.
Sterkte met hem rustig houden en een dikke knuffel. :-*

Plaats reactie