Te dik

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Te dik

tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Brokken,trainertjes en daarnaast een eliminatiedieet?  ???
Pauline heeft groot gelijk,wat heeft dit voor nut als je die bagger-brokken blijft voeren.
Brokken wegknallen en alleen rauw geven,aanvullen met wat rauwe gepureerde groenten en voila!Je zult zien dat dit werkt.
Hier gaat de kleine dus af en toe op rantsoen en dan bedoel ik ook echt rantsoen zonder onnodige tussendoortjes omdat wij het zo zielig vinden.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ja :-\ als je dat blijft geven, heeft een eliminatie dieet ook geen zin, beloningen tussen door-- kan je beter gedroogd vlees geven.. en die brokken----doneren!!
Schanulleke
1-ster
1-ster

Bericht door Schanulleke »

Nou, nou, wat doen jullie allemaal lelijk tegen me :(
Die brokken waren natuurlijk voor dat eliminatie-diëet en de rest ook.
Ik ben niet helemaal van Lotje getikt hoor :D

Ik vroeg me af of het zin had sperziebonen te voeren om het hongergevoel van Thomas een beetje weg te nemen.
Maar ik vind het ook wel weer wat hebben dat jullie zo streng tegen me doen :)
Geeft wel aan dat jullie echte hondenmensen zijn en dat zijn, voor mij, nog steeds de leuksten.

Gezellig forum, dat dan weer wel!

groeten,
Helen
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

;D ;D ;D
sperciebonen ook niet doen!!!
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Aahh niet schrikken van ons hoor, we zijn wat fanatiek, maar best lief.  :-[
Vragen worden hier naar waarheid beantwoord en dat is niet altijd wat mensen verwachten of zelfs willen horen.

Nee, een eliminatiedieet gaat niet als je vanalles toevoegt, maar dat snapte je zelf ook al.

Wil je Thomas nu alleen maar paardenspiervlees gaan voeren? Verder niets?

Moest overigens enorm lachen om je Stabijna.  ;D
Schanulleke
1-ster
1-ster

Nou, het wordt Geit! Paard schijnt moeilijk te krijgen te zijn.
En Haaks Barf is een combinatie van van alles en nogwat.
Dus ook de essentiële voedingsmiddelen.
Sperziebonen niet??? Want........?
Ik ben benieuwd.
Laat het me weten a.u.b. ik ben in voor goede raad.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Schanulleke schreef: Nou, nou, wat doen jullie allemaal lelijk tegen me :(
Als je nu al vindt dat ik lelijk doe........, wil je me helemaal niet tegenkomen als ik echt lelijk doe.... ::) ;D

Nee, geen sperziebonen. Die zitten in blik, zijn gekookt en er zit zout in en da's allemaal helemaal niet nodig of goed. Maak dan een groentemix van diverse soorten rauwe gepureerde groenten en vul daar de Haaks-barf mee aan.

Als je in de gelegenheid bent en het durft kun je nog veel beter geit kopen (wel dood en geslacht natuurlijk) en dat voeren. Weet je helemaal 100% wat je voert. ;)
Schanulleke
1-ster
1-ster

Ik zal eens nadenken over die geit :'(
En dat van die groenten ga ik zeker doen.
Moet lukken.
Hoeveel groente zou hij dan per dag nodig hebben denk je?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Ik vroeg me af of het zin had sperziebonen te voeren om het hongergevoel van Thomas een beetje weg te nemen.
Geeft wel aan dat jullie echte hondenmensen zijn en dat zijn, voor mij, nog steeds de leuksten.

groeten,
Helen
Over een tijdje ben je ons zeer dankbaar  ;) heb je heel veel geld uitgespaard aan je dierenarts.....
Volg ons advies maar op en pletter de brokken er meteen uit  ;D ;D
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Schanulleke schreef: Ik zal eens nadenken over die geit :'(
En dat van die groenten ga ik zeker doen.
Moet lukken.
Hoeveel groente zou hij dan per dag nodig hebben denk je?
Per week zo'n beetje 400 a 500 gram  ;)
Verdeel dit in dagporties.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

blaffende honden bijten niet, zeggen ze  ;) :)

Brokken wegdoen en tussendoortjes ook niet meer geven. Wel alles van de geit, behalve de dragende delen want dat is te hard.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

groeten,
Helen
Wie heeft je aangeraden om zo'n raar nutteloos eliminatiedieet aan je hond te volgen? Ik snap het echt niet. Bij een eliminatiedieet geef je één diersoort (zo'n negen weken en dan maakt het niet heel erg uit of het helemaal compleet is, het beste is natuurlijk van wel, maar goed, als het niet kan kan het niet), zodat je kan uitsluiten of ontdekken of je hond een voedingsallergie heeft. Dus ik snap werkelijk niet wat je met dit rare (en onzinnige) dieet wil bereiken.

Ik zou gewoon gaan BARFen, weet je wat dat is? Ik weet nl niet of je al lang lid bent en je verdiept hebt in de materie hier op het forum, dit nl een BARFforum en wij zijn voorstanders van natuurlijke rauwe voeding en geloven dat brokken ongeschikte voeding is voor iedere hond (en kat).

Je bent misschien niet van lotje getikt, maar ik vind het wel vreemd dat je zo'n onzinnig eliminatiedieet geeft waar je helemaal niets aan hebt.....
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 15 jan 2009, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Als je 1x per dag voert en je doet dit op wisselende tijden zul je zien dat je hond minder om eten zeurt.
En ik denk dat de baasjes er meer moeite mee hebben om weinig eten te geven dan dat de honden daar problemen mee hebben.
We denken al snel dat ze te weinig krijgen maar ze kunnen best wat minder hoor.
Ik ben al een tijdje bezig mijn teef wat af te laten vallen,ze is gesteriliseerd en is 71 cm hoog en woog 42 kg.
Afgelopen zomer begonnen met 500 gram versvlees te geven ipv 650 gram en nu ziet ze er goed uit ze is ook wat beweeglijker geworden.
Ik fiets met haar geen grote rondes maar dat helpt ook.
Het is net als bij de mensen het hoeft niet snel te gaan je moet het zien over een aantal maanden.

Succes
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Schanulleke
1-ster
1-ster

Laura2004 schreef: Wie heeft je aangeraden om zo'n raar nutteloos eliminatiedieet aan je hond te volgen? Ik snap het echt niet. Bij een eliminatiedieet geef je één diersoort (zo'n negen weken en dan maakt het niet heel erg uit of het helemaal compleet is, het beste is natuurlijk van wel, maar goed, als het niet kan kan het niet), zodat je kan uitsluiten of ontdekken of je hond een voedingsallergie heeft. Dus ik snap werkelijk niet wat je met dit rare (en onzinnige) dieet wil bereiken.

Ik zou gewoon gaan BARFen, weet je wat dat is? Ik weet nl niet of je al lang lid bent en je verdiept hebt in de materie hier op het forum, dit nl een BARFforum en wij zijn voorstanders van natuurlijke rauwe voeding en geloven dat brokken ongeschikte voeding is voor iedere hond (en kat).

Je bent misschien niet van lotje getikt, maar ik vind het wel vreemd dat je zo'n onzinnig eliminatiedieet geeft waar je helemaal niets aan hebt.....

Ja, ja ik weet het Laura en dat is nu precies waar ik mee bezig ben.
1 diersoort en dat voor 9 weken.
Ik weet ook wat Barf is, dat dan weer wel en ik doe dit al sinds ik Thomas heb.
De brokken gaf (lees gaf) ik erbij omdat ik dacht dat Thomas misschien wel honger had en het was Farmfood, dus zo slecht waren ze nu ook weer niet.
Het eliminatiediëet ben ik begonnen op aanraden van de dierenarts en ik kwam hier om te lezen en te vragen hoe jullie het aan zouden pakken.
Niets mis mee toch?
Ik krijg, over het algemeen, ook goede adviezen hier, waar ik zeker iets mee zal doen.

Fynn, ik ga jouw advies over dat voeren op verschillende tijden ook proberen!

groeten,
Helen
nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

1 keer per dag, 2/3 van de huidige voeding  lukte hier ook om af te vallen, dom genoeg ben ik terug begonnen met 2 keer per dag  te geven, meer hoeveelheid ook dus en ze is terug dikker, daarom ga ik ook eens beginnen met terug 1 keer, ga soms wel boontjes erbij, uit blik maar dan afgespoeld, of soep

sonja
Laatst gewijzigd door nisha op do 15 jan 2009, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie