Ook hier flinke schrik; Nieuwe update pag.8uitslagpunctielymfeknoop
Moderator: Lizzy
Re: Ook hier flinke schrik; Nieuwe goede update pag.5
pffff....gelukkig geen kwaadaardige tumor.... ben benieuwd vrijdag..
Gelukkig, dat is het begin van goed nieuws. Nu hopen dat ze de oorzaak kunnen vinden en in ieder geval een antibiotica die de ontsteking kan opruimen. Beterschap en sterkte met de patient.
Liever dat roesje, dan een verkeerde uitslag! 
Wat een opluchting, je kunt je weer iets ontspannen nu
Wat een opluchting, je kunt je weer iets ontspannen nu
Wat een fijne berichten!!! Hopelijk is die rotbult snel weg! Wat kan je van zoiets schrikken hè, ik dacht ook gelijk het ergste met die bult van Ziggy, maar godzijdank viel dat ook mee 
Sterkte vrijdag! Fijn dat het 'maar' een ontsteking is.
- Charlie Angel
- Moderator
Meneer heeft vannacht denk ik over de vloerbedekking liggen wrijven, want hij heeft nu een hotspot bij die bult.
Dus even schoongemaakt en netjes ingesmeerd.
Zolang ik er maar bij blijf blijft hij er wel af, dus maar heel de dag bij de hondjes blijven dan. 8)
Dus even schoongemaakt en netjes ingesmeerd.
Zolang ik er maar bij blijf blijft hij er wel af, dus maar heel de dag bij de hondjes blijven dan. 8)
- Charlie Angel
- Moderator
Vanmorgen met Mike naar de dierenkliniek gegaan.
Daar is goed in zijn bekkie gekeken en er zijn foto's gemaakt en niets duidde op een kies/wortel probleem.
Dus geen verklaring voor die enorme bult.
Dus volgende stap; een echo, daar was een duidelijk abces te zien en een aantal kleine dingetjes die er niet hoorde, maar wat, stukjes hout Bijv?
Er is dus toch besloten de bult open te maken en goed uit te spoelen en kijken of ze een oorzaak kunnen vinden.
Ze zijn nu dus met hem bezig.
Verder is er gelijk een echo van zijn buik gemaakt.
Die stond voor maandag gepland (voor deze wang ellende begon) omdat Mike de laatste tijd erg zit te smekken en regelmatig heel flink misselijk was.
Op maagzuurremmers ging het een heel goed (ben toen ook weer Cb gaan geven), maar daarom dus die echo.
En omdat ze hij nu toch al bij de echo lag dus toch gelijk de buik meegenomen.
Er was aan de maag niets raars te zien, behalve dat er nog wat voedsel in zat.
Terwijl hij gisteravond om 19.00 uur voor het laatst Cb had gehad.
Wel vonden ze een verdikte lympheknoop (als ik het goed onthouden heb) en die is nu gelijk voor de zekerheid aangeprikt.
Dus ook wat dat betreft weer in spanning afwachten op de uitslag, dat duurt 2 a 3 dagen.
Alles gaat dus weer niet helemaal voorspoedig.
Hij heeft nu dus een kale buik en een kale wang, maar dat is wel het minst erge.
Als eerst mijn mannetje maar weer helemaal gezond thuiskomt en dat die punctie ook goed uitvalt.
Daar is goed in zijn bekkie gekeken en er zijn foto's gemaakt en niets duidde op een kies/wortel probleem.
Dus geen verklaring voor die enorme bult.
Dus volgende stap; een echo, daar was een duidelijk abces te zien en een aantal kleine dingetjes die er niet hoorde, maar wat, stukjes hout Bijv?
Er is dus toch besloten de bult open te maken en goed uit te spoelen en kijken of ze een oorzaak kunnen vinden.
Ze zijn nu dus met hem bezig.
Verder is er gelijk een echo van zijn buik gemaakt.
Die stond voor maandag gepland (voor deze wang ellende begon) omdat Mike de laatste tijd erg zit te smekken en regelmatig heel flink misselijk was.
Op maagzuurremmers ging het een heel goed (ben toen ook weer Cb gaan geven), maar daarom dus die echo.
En omdat ze hij nu toch al bij de echo lag dus toch gelijk de buik meegenomen.
Er was aan de maag niets raars te zien, behalve dat er nog wat voedsel in zat.
Terwijl hij gisteravond om 19.00 uur voor het laatst Cb had gehad.
Wel vonden ze een verdikte lympheknoop (als ik het goed onthouden heb) en die is nu gelijk voor de zekerheid aangeprikt.
Dus ook wat dat betreft weer in spanning afwachten op de uitslag, dat duurt 2 a 3 dagen.
Alles gaat dus weer niet helemaal voorspoedig.
Hij heeft nu dus een kale buik en een kale wang, maar dat is wel het minst erge.
Als eerst mijn mannetje maar weer helemaal gezond thuiskomt en dat die punctie ook goed uitvalt.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op vr 16 jan 2009, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Femke
- 5-sterren

Re: Ook hier flinke schrik; Nieuwe update pag.6 toch wat anders
pfffffffffff heftig zeg...... Ik zal voor hem duimen

Ach nee, wat een tegenvaller... Ik duim ook voor hem hoor
En sterkte voor jou 
- Charlie Angel
- Moderator
Ben net al weer gebeld;
Ze zijn klaar en hij ligt nu uit te slapen, om 15.00 uur mag ik bellen hoe ver hij wakker is.
Het was ook geen gewoon abces.
Ik snap het niet meer helemaal, maar het was een soort hematoom, er kwam een hoop bloed en smurrie uit, geen gewoon pus.
Hij heeft niet gevochten of ergens tegenaan geknalt volgens mij.
Ze had het ook over dat het dor een bacterie kwam, begreep het niet helemaal.
Maar ze stuurt ook hier een kweek van op en dan afwachten welke bacterie eruit komt.
Hij gaat in ieder geval een breedwerkend antibiotica krijgen, maar in het ergste geval kan het dus nog een staartje krijgen.
Nu vraag ik mij wel af, zou deze bacterie dan ook die verdikte lymfeknoop veroorzaken?
Ze zijn klaar en hij ligt nu uit te slapen, om 15.00 uur mag ik bellen hoe ver hij wakker is.
Ik snap het niet meer helemaal, maar het was een soort hematoom, er kwam een hoop bloed en smurrie uit, geen gewoon pus.
Maar ze stuurt ook hier een kweek van op en dan afwachten welke bacterie eruit komt.
Hij gaat in ieder geval een breedwerkend antibiotica krijgen, maar in het ergste geval kan het dus nog een staartje krijgen.
Nu vraag ik mij wel af, zou deze bacterie dan ook die verdikte lymfeknoop veroorzaken?
- Angelique
- 5-sterren

Ja, dat zou kunnen. Bij onstekingen kunnen je lymfeklieren gaan opzettenBernie schreef: Ben net al weer gebeld;
Al met al nog steeds niet veel zekerheid. Sterkte met je grote jongen
Hé die arme jongen toch. Een ontsteking kan zeker gepaard gaan met een verdikte lymfeknoop. We duimen nog maar even door voor Mike, hoop dat je hem snel mag halen en hij snel weer levendig is. Als ze nog voor de post van 5 de boel de deur uit doen, heb je kans dat de kweek nog gemaakt wordt en je ma/di uitslag krijgt. Toen met Theemuts was de buis te laat en duurde de kweek langer. Sterkte.
Gelukkig mag je je beer straks weer ophalen.
Hopelijk is het toch iets onschuldigs
Hopelijk is het toch iets onschuldigs
jemig gaat lekker zeg, ik duim me voor je knul hoor 
getsie.
sterkte en knuffel
sterkte en knuffel