maagjes en hartjes: 2,50/ kilo
Karkasjes: 50 cent/kilo
nekken: 1,00/kilo
gemalen karkasjes: 1,00/kilo (deze gebruik ik om de groentemix mee op te leuken, verder mogen ze zelf er wat voor doen
Moderator: Lizzy

Nou lekker danJoke I schreef: Hihihihi ik woon om de hoek bij één van de grootste kippeslachterijen in Nederland, maar daar krijg je weer niets los omdat ze afspraken hebben met grote diervoederbedrijven.![]()
Op zich komen er honderden, zo niet duizende kilo´s kippen"afval" los op een dag. Maar niks voor mijn honden dus
ellyenrob schreef: Hier kopen we de kippendingen bij de kippenslachterij.
Hart,maag,lever 1,35 de kilo
nekken 0,50 ct de kilo
karkassen ook zoiets van 0,50 ct de kilo
Bouten 1,75 per kilo
vleugeltjes 1,95 de kilo
Neeee in de buurt van Ooster Blokker(bij Hoorn) in noord hollandappart schreef:
Je woont ook zeker niet in de buurt van zwolle.![]()

Jolanda1803 schreef: Hey Appart,
Waar ben je geweest dan, want ok ik begin net een beetje te informeren overal,
Ik woon in Hardenberg en bij de poelier haal ik kippennekken voor een euro per kilo en karkassen voor 1,50 per krat.
kippenorganen weet ik eigenlijk niet, maar heb laatst bij de slachterij wel een zak met runderorganen gratis opgehaald, maar dan moet je het wel zelf uitzoeken en verpakken, ik heb zelf ook alles nog gemalen, omdat ik nog een pup heb....
Dus bij ons ligt de vriezer behoorlijk vol.
Ik vind het wel moeilijk om andere soorten dieren te vinden hier in de buurt, want een islamitische slager hebben ze hier niet volgensmij.
welke poelier ben jij geweest?Jolanda1803 schreef: Hey Appart,
Waar ben je geweest dan, want ok ik begin net een beetje te informeren overal,
Ik woon in Hardenberg en bij de poelier haal ik kippennekken voor een euro per kilo en karkassen voor 1,50 per krat.
kippenorganen weet ik eigenlijk niet, maar heb laatst bij de slachterij wel een zak met runderorganen gratis opgehaald, maar dan moet je het wel zelf uitzoeken en verpakken, ik heb zelf ook alles nog gemalen, omdat ik nog een pup heb....
Dus bij ons ligt de vriezer behoorlijk vol.
Ik vind het wel moeilijk om andere soorten dieren te vinden hier in de buurt, want een islamitische slager hebben ze hier niet volgensmij.

de islamitische slager zit in zwolle daar woon ik nu ook.Jolanda1803 schreef: Wij waren zo een keer op een maandag naar het slachthuis gegaan, omdat ik wist dat ze 2 koeien gingen slachten, toen kreeg ik zo een zak organen mee (dat koste mij dus niks) was toch ruim 7 kilo.
Ik ben ook gewoon bij ramaker geweest, maar kippennekken kon hij zo voor mij bestellen en dat was een euro per kilo (ik had eerst maar 3 kilo gedaan) en dat maakte niks uit voor de prijs.
En ik had eerst een zak met kipkarkassen voor 50 cent en als ik meer wou kon ik het zo zeggen, dan kostte het ongeveer 1,50 per krat.
organen heb ik verder nog niet gevraagd.
Daar hebben ze ook kiptartaar (is gemalen kipkarkassen) voor 45 cent per pond en als je in 1 keer 10 kilo laat malen ofzo dan is het goedkoper.
Ik wou binnenkort ook nog even in lutten vragen bij een thuisslachter.
Waar ga jij naar een islamitische slager dan? is dat in de buurt van Hardenberg, of niet?

Jolanda1803 schreef: De Thuisslachter ga ik volgende week even heen om te vragen wat ze hebben...
Heb nu ook de vriezer vol.
Ik weet niet precies hoeveel kilo kipkarkassen in een krat zit, maar had nu een plastic tasje vol voor 50 cent en dat was ongeveer 3,5 kilo, dus ga ervan uit dat een krat ongeveer 3 keer zoveel is...