Ineke schreef:
In de kvv sectie is geen ruimte voor menu's. Ik wil toch graag mijn 'menu' voorleggen om te zien of mijn honden niet te weinig of misschien wel te veel voedingsstoffen binnen krijgen.
Bas en Mufasa krijgen dit te eten:
dagelijks:
1/3 daghoeveelheid Duck Uitmuntend
2/3 daghoeveelheid Bibi (pens)
Bedoel je hier de Bibi Natuurmix (waar veel pens in zit) of gewoon pens als in vuile pens?
Ik zou niet elke dag 2/3 daghoeveelheid alleen pens geven....
Extra
ma: niets
di: beetje yoghurt
wo: 50 en 200 gr fyto
do: 1 en 2 eitjes
vr: niets
za: kalfsrib of recreatiebot
zo: 50 en 200 gr fyto
Lekkere extraatjes!
Nu had ik gedacht om 1x per week een hoofdmaaltijd (2/3) te vervangen door een zelfde hoeveelheid pens(van Smuldier) en dan de fyto 1x te laten vervallen
Dus 1 maal per week 1 maaltijd van alleen pens. En dan 1 x minder Fytomix. Ik vind dat dat moet kunnen, 1 maal per week alleen pens. En Fyto: dat kun je zeker vervangen.
Mijn vraag:
Heeft het zin om fyto te geven als ze toch kvv krijgen?
Als ik 1x (vuile)pens (Smuldier) geef, heeft het dan nog zin om fyto te geven.
Zijn dit nou 2 vragen?
1)Heeft het zin om Fyto te geven als je KVV geeft?
2)Heeft het zin om Fyto te geven als je 1 keer per week pens geeft?
Begrijp ik het zo goed?
Fyto is sowieso nergens voor nodig. Sommige honden vinden het erg lekker en daarom word het gegeven. Sommige honden moeten afvallen en voor hen is dat makkelijk. Maar echt zinvol of echt nodig? Ik denk dat er in pens en yoghurt genoeg probiotica zit. Sommige honden reageren wel goed op Fyto als ze eens aan de dunne zijn.
Ik weet dat kompleet, kompleet is, maar ik en de honden vinden het zo leuk om een beetje variatie in te voeren of overdrijf ik nu

Ze krijgen zeker niet te weinig, maar krijgen ze nu niet te veel van het goede?
Nee, ik vind niet dat je overdrijft. Het is toch heerlijk om een beetje te varieren? Jij blij, hondjes blij: iedereen blij! Wat mij betreft zou je zelfs meer kunnen varieren! Wat dacht je van 1 maaltijd per week vette/rauwe/hele vis! (makreel of sardientjes met kop en graat en al! Beetje groentemix erbij: smullen maar).