Zorgen om Beau

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zorgen om Beau

*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

We zijn weer thuis. De orthopeed heeft de foto's bekeken en Beau uitgebreid onderzocht. De LSI zit er, dat laten de foto's duidelijk zien. Maar de orthopeed vermoed dat de huidige klachten van Beau eerder door een hernia komen dan door de LSI. En dan nog eerder een nekhernia dan een hernia in de lage rug. De DA heeft zijn nek destijds ook bevoeld, maar zag daar geen klachten. Ik heb echter al die tijd gedacht, dat er meer aan de hand was, omdat hij zijn hoofd steeds zo laag hield en houdt. Dat zag de orthopeed ook meteen, en toen hij zijn nek onderzocht, reageerde Beau daar heftig op.

Omdat het de laatste dagen steeds een beetje beter gaat met Beau, is het voorstel om even aan te kijken hoe het verder gaat. Om een hernia definitief vast te stellen, is verder onderzoek nodig, maar volgens de DA is ieder verder onderzoek nu alleen maar weer belastend voor Beau, dus doen we dat nog even niet. Als het weer slechter gaat, of Beau blijft hangen op een niveau wat niet acceptabel is, moet ik direct contact opnemen met dr. Maas. Op dat moment gaan we verder beslissen wat te doen. De opties zijn een contrastfoto of een MRI-scan; aan beiden zitten voor- en nadelen. Maar dat is van later zorg, eerst maar eens kijken wat Beau gaat doen. Hij blijft voorlopig op de pijnstillers staan, in ieder geval voor de periode die de DA had voorgeschreven.
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Sterkte :bigarmhug:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Goed dat je toch gegaan bent! En nu maar hopen dat het alsmaar minder wordt, de pijn, en vanzelf over gaat! Ik denk wel dat je er vanuit kunt gaan dat dit altijd een gevoelige plek zal blijven.....
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Sterkte met Beau, hopelijk zal de pijn nu toch steeds minder worden.
Geef hem maar een dikke knuffel. :-*
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Lizzy schreef: Goed dat je toch gegaan bent! En nu maar hopen dat het alsmaar minder wordt, de pijn, en vanzelf over gaat! Ik denk wel dat je er vanuit kunt gaan dat dit altijd een gevoelige plek zal blijven.....

Ja, het zal altijd een gevoelige plek blijven, ook als de klachten nu overgaan. Eén verkeerde beweging, en het schiet er weer in. Hij adviseerde ook om Beau als hij aan de riem loopt (komt niet zo vaak voor, maar toch) een tuig aan te doen, zodat hij, als hij opeens uitvalt naar een andere hond bijv., niet een klap op zijn nek krijgt.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

sterkte! hopelijk gaat het snel wat beter zodat verder onderzoek niet nodig is
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

hé wat vervelend nou. HOop dat de pijnstilling gaat helpen en hij toch wat opknapt.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ach toch, arme Beau  :'( idd goed dat je gegaan bent, je bent toch weer een stuk wijzer!
Duimen maar weer!
Miranda en Pepper
4-sterren
4-sterren

Bericht door Miranda en Pepper »

Toch wel redelijk gerustgesteld, niet fijn dat hij ws ook
een hernia heeft, maar je weet nu wel wat te doen, en dat is prettig.

Ik vroeg aan Natasja aan de telefoon of er voor mensen ook
zoiets bestaat als Puur Rug???
Weet jij dat toevallig, Lizzy.

Sterkte nogmaals met kanjer Beau.
kus voor hem :-*
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Ergens is het 'fijn' dat de klachten niet door LSI komen. Immers, een hernia kan je van herstellen, LSI niet.

Heb je met Beau al wel eens een consult gehad bij een osteopaat? Ik zou dat doen, als ik jou was. Heb er zelf (zowel bij mezelf als met Sunday met rugproblemen) goede ervaringen mee....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Miranda en Pepper schreef: Toch wel redelijk gerustgesteld, niet fijn dat hij ws ook
een hernia heeft, maar je weet nu wel wat te doen, en dat is prettig.

Ik vroeg aan Natasja aan de telefoon of er voor mensen ook
zoiets bestaat als Puur Rug???
Weet jij dat toevallig, Lizzy.

Sterkte nogmaals met kanjer Beau.
kus voor hem :-*
Je kunt gewoon hetzelfde middel nemen. Er is geen verschil tussen homeopathische middelen voor mensen en honden. Dus als het middel bij je past: gewoon proberen. Ik gebruik het ook. Al lang.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

:-*Dikke knuffel voor je mannetje
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Nu maar hopen dat hij langzaam maar zeker herstelt. En inderdaad: bij een hernia is een beter herstel mogelijk dan bij LSI, dus op zich geen slecht nieuws.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Je bent iig een stuk wijzer geworden.
Nu maar duimen dat het de goede kant op blijft gaan!!
Elise
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elise »

Blij dat je bent geweest, we zullen duimen dat hij blijft vooruit gaan in zijn herstel :-*

Plaats reactie