GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

*Dorothea* schreef: als je hem laat castreren dan gaan de bijnieren na verloop van tijd toch wat testosteron produceren en dat gebeurt met het implantaat niet.
Heel af en te lees ik hier eens mee...
Nu kom ik dit tegen en heb een vraag, misschien wel een hele domme maar ik stel hem toch ::)

Als een gecastreerde reu toch wat testosteron in zijn lijf heeft kan een implantaat dan nut hebben?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

zurca schreef: Heel af en te lees ik hier eens mee...
Nu kom ik dit tegen en heb een vraag, misschien wel een hele domme maar ik stel hem toch ::)

Als een gecastreerde reu toch wat testosteron in zijn lijf heeft kan een implantaat dan nut hebben?
Ja, goede vraag, geen domme  :)
dat weet men niet. Wat is het verschil gedragsmatig tussen een klein beetje testosteron en helemaal geen testosteron? Ik weet het niet  :-\
Daarom zijn we ook zo nieuwsgierig naar het effect van castratie nadat het implantaat is uitgewerkt.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

*Dorothea* schreef: Ja, goede vraag, geen domme  :)
dat weet men niet. Wat is het verschil gedragsmatig tussen een klein beetje testosteron en helemaal geen testosteron? Ik weet het niet  :-\
Daarom zijn we ook zo nieuwsgierig naar het effect van castratie nadat het implantaat is uitgewerkt.
Ah oke....ik zal dus nog even moeten wachten om een echt antwoord te krijgen ;)
Ik vroeg het mij zo af omdat Tous gecastreerd is maar behoorlijk dominant kan doen.
Dit kan dan dus voortkomen uit die testosteron maar bij hem kan er ook sprake zijn van onzekerheid.
Hij is een paar keer flink gebeten en gaat nu tegen alles en iedereen te keer wat hond is. Soms bemerk ik de onzekerheid/angst maar soms is het gewoon domweg machogedrag....
Ik zat dus zo eens te overdenken, als er resultaat bekend zou zijn bij gecastreerde reuen, of zo'n implantaat bij Tous te proberen zou zijn ;) (ghighi en dan heb ik ook nog een macho gecastreerde kater in de aanbieding... ;))
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

kom ik weer;
vinnie is nu net 2 jaar, geen ruzie zoeker maar duikt wel op zo'n beetje iedere gecastreerde reu(om te rijen) daarnaast is een bijna loopse teef, op net loopse teef niet te doen voor hem, helemaal gek wordt ie dan..
daarnaast is vinnie een hyper hondje, heel lief maar erg druk, niet zo zeer in huis maar vooral daar buiten, ik bedoel hij is dan helemaal op van de zenuwen, loopt tegen iedereen te blaffen en te grommen--hyper dus.
Nu heb ik al vanalles geprobeerd omdat gehyper wat in te dimmen, maar het helpt niks..
zou het implantaat hem rustiger kunnen krijgen??
en is ie daar niet te jong voor?
en zijn balletje zijn niet ingedaald, maakt dat niet uit met zo'n implantaat? omdat je weleens ziet dat de balletje slinken...
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Met Ares werd het hyper 14 dagen erger door de implantaat, moet je wel op letten hoor,toen de implantaat er 14 dagen in zat begon het. Maar daarna werd hij eigenlijk zo mak als een lammetje.
Ik moet zeggen vind hem nu een beetje te mak :(, behalve naar andere reuen dan, maar dat heeft een andere oorzaak, hij staat vol beten van het vechten (voor dat hij bij mij was en in zijn puber tijd), dat zegt genoeg hé, met de rest van je vragen kan ik je geen advies geven, maar anderen zeker wel.
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Hoi Ellen,

Falco heeft ook een implantaat. (Hij is anderhalf) Nu sinds zes weken of zo. Voor hetzelfde gedrag als je van Vinnie beschrijft. Onze relatie ging er echt onder lijden dat ik hem zowat bij elke teef weg moest halen, en hij is zelfs een paar keer terug de weg overgestoken, omdat daar een lekker ruikend polletje gras stond waar ie van mij geen uur bij mocht blijven staan. De grens was voor mij echt bereikt, toen ie bij het trainen de eigenaars van loopse teven ging berijden. En daarna dan bij appel lopen gewoon zat te trillen van ingehouden spanning.

Ik kan alleen maar positief en heel optimistisch zijn over het resultaat. Hij heeft weer aandacht en is veel zekerder van zichzelf, meer rust gekregen. Ik heb heel erg getwijfeld, maar ben nu erg blij dat ik het heb laten doen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ja, dat is met vinnie ook zo, hij trilt over zijn hele lijfie heen..
maar ja, zoals nu net he, ik sta hem af te doen(modderpootjes) loopt de buuf aan de overkant, dan gaat ie helemaal uit zijn naadje, echt niet normaal!
Keihard blaffen, helemaal gek wordt ie dan, als ik hem los zou laten dan schiet ie op de buuf aan, blaffend en springend als een 1 of andere hondsdolle hond!
En niet van enthousiast me hoor, niet dat ie bijten zou, maar hij is dan wel fel...
Als ik hem op zijn lazer geef, wordt het nog erger!! Dan gaat ie er heel overdreven bij gillen ed..!!
Dat he, dat zou ik zo graag anders zien, nog geen hond van mij heeft ooit zo gedaan! het lijkt ook wel of het steeds gekker wordt! Vandaar hoop ik dat ie rustiger wordt, misschien door een implantaat of anders ga ik toch een gt raadplegen..
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Hoi

Fynn is ook heel rustig geworden.
Hij reageert nog wel op reuen maar luistert nog wel naar mij op dat moment.
Dat was voor het implantaat wel anders.
Van de week werd hij weer wat opgewonden van een teefje maar toen ik hem wegstuurde en nee zei was het ook klaar.

Ik denk dat je voor het gedrag wat Da Vinci vertoond naar de buurvrouw toe beter een gt kan raadplegen dan een implantaat zetten.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

vanaalst schreef: ja, dat is met vinnie ook zo, hij trilt over zijn hele lijfie heen..
maar ja, zoals nu net he, ik sta hem af te doen(modderpootjes) loopt de buuf aan de overkant, dan gaat ie helemaal uit zijn naadje, echt niet normaal!
Keihard blaffen, helemaal gek wordt ie dan, als ik hem los zou laten dan schiet ie op de buuf aan, blaffend en springend als een 1 of andere hondsdolle hond!
En niet van enthousiast me hoor, niet dat ie bijten zou, maar hij is dan wel fel...
Als ik hem op zijn lazer geef, wordt het nog erger!! Dan gaat ie er heel overdreven bij gillen ed..!!
Dat he, dat zou ik zo graag anders zien, nog geen hond van mij heeft ooit zo gedaan! het lijkt ook wel of het steeds gekker wordt! Vandaar hoop ik dat ie rustiger wordt, misschien door een implantaat of anders ga ik toch een gt raadplegen..
ik zou een gt inschakelen die verstand van zaken heeft.
ik ken er nog wel 1 voor je.

en over die ballen, ja je kunt de implantaat gewoon zetten, het werkt net zo als bij wel ingedaalde ballen
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

heb een gt een mail gestuurd..
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Ik herken dat wel een beetje, hoor. Bij Falco was het dan puur adrenaline en frustratie, en dat moest ie ook op 1 of andere manier afreageren. Meestal op mij  :D, dat hebben we omgebogen in hysterisch rondjes rennen.
Ik weet natuurlijk niet of het bij Vinnie hetzelde is, maar bij Falco heeft het in ieder geval heel wat stress weggenomen. Zoals ik het zie, moest hij van zijn ballen allerlei dingen doen die ie van mij niet mocht, dus dat was al conflict. En hij ging dingen doen die hij eigenlijk niet durfde, dat was ook een dilemma.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

tja, er is al van alles door m'n hoofd gegaan, ik denk dat het grotendeels toch met zijn hormonen te maken heeft, hij heeft geen rust...
en ja als ie dan hier voor staat en er komt iem langs en weet je wat het gekke is, hij doet dat dan ook bij bekenden!!!!!
Zelfs degene waar ie helemaal verzot op is!!
En het vervelende is dat ik dan zo boos op hem ben, echt erg boos en dat wil ik niet want 5 min daarna voel ik me zo schuldig dat ik wel huilen kan, want ik hou zoveel van hem..
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ach dat heeft iedereen wel s, hij is gewoon aan t puberen of misschien toch wat onzeker nu hij de leider van 2 is :-\
ik denk dat gt je kan helpen en de implantaat denk ook
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

vanaalst schreef: heb een gt een mail gestuurd..
en ik vroeg me af hoe t nu verder ging, ga je naar gt of toch ook implantaat?
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Wij gaan zaterdag met Tiki naar de da voor castratie.
We hebben zeker wel het idee dat het implantaat geholpen heeft bij hem al is het in huis nog steeds niet goed, maar buiten gaat het al veel beter t.o.v. Nanuk.

Maar gezien we toch niet met hem willen fokken en eigenlijk niet zijn hele leven chemie-troep in hem willen hebben, hebben we gekozen voor castratie.
Maak me nu al wel een beetje zorgen om hem hoor, mijn kleine ukkie :-\

Plaats reactie