Sofi heeft een raar wondjewat niet wil genezen... (likgranuloom)
Moderator: Lizzy
-
Bika
- 1-ster

- Contacteer:
Re: Sofi heeft een raar wondje wat niet wil genezen...
Wij gebruiken voor de meeste wondjes uierzalf. Niet de witte maar de soort van geel.
Ook voor jezelf helpt dat goed.
Eerst de wond schoonmaken dan een beetje zalf erop.
Hier zit ook antibiotica in
Ook voor jezelf helpt dat goed.
Eerst de wond schoonmaken dan een beetje zalf erop.
Hier zit ook antibiotica in
Ik zou haar bloed weer even na laten kijken....
Honden met LM en wondjes......
Ik hoop natuurlijk dat het gewoon een vervelend wondje is en wat langer nodig heeft om te helen
Honden met LM en wondjes......
Ik hoop natuurlijk dat het gewoon een vervelend wondje is en wat langer nodig heeft om te helen
-
xolopodenco
- 2-sterren

Ik heb ook goede ervaringen met de honingzalf van de apotheek, wel duur trouwens, maar werkt erg goed.Borke schreef: Ik heb haar poot net een paar minuten in lauw soda water geweekt, een tip van het buitenlandse honden forum
Ik heb hier alleen in huis:
"Zeer fijjne klei (groen)" merk is Acgiletz en het is voor inwendig gebruik, dus daar heb ik dan niets aan.
Wel die echinaforce druppels, misschien toch eens proberen, ik denk dat ik weinig te verliezen heb en de alcohol die er in zit zal ontsmetten. Het bijt alleen ook vast heel erg...
De zeer fijne klei is heel zuiver en daarom geschikt voor inwendig gebruik. Deze kun je uitstekend gebruiken voor wondklei. Aanmaken met afgekoeld gekookt water, goed roeren tot het klontvrij is het liefst met een plastic lepel, je kunt het een tijdje bewaren in de koelkast, wel afdekken anders droogt het uit. Je kunt er echinaforcedruppels door heen doen.
Wat ook geweldig goed is bij wonden is Tea Tree olie (apotheek en reform). De olie kun je rechtstreeks op de wond druppelen. Het stinkt en dat scheelt in het aflikken. Je kunt ook druppels door de klei roeren voor je het op de wond doet.
De klei hoef je niet te verwijderen, wacht maar tot het er vanzelf af valt. Je kunt ook verse klei over de resterende kleiresten smeren.
Groene klei in combi met teatree helpt bij de vreemdste wonden.
moet je de groene klei niet uitspoelen?xolopodenco schreef: Ik heb ook goede ervaringen met de honingzalf van de apotheek, wel duur trouwens, maar werkt erg goed.
De zeer fijne klei is heel zuiver en daarom geschikt voor inwendig gebruik. Deze kun je uitstekend gebruiken voor wondklei. Aanmaken met afgekoeld gekookt water, goed roeren tot het klontvrij is het liefst met een plastic lepel, je kunt het een tijdje bewaren in de koelkast, wel afdekken anders droogt het uit. Je kunt er echinaforcedruppels door heen doen.
Wat ook geweldig goed is bij wonden is Tea Tree olie (apotheek en reform). De olie kun je rechtstreeks op de wond druppelen. Het stinkt en dat scheelt in het aflikken. Je kunt ook druppels door de klei roeren voor je het op de wond doet.
De klei hoef je niet te verwijderen, wacht maar tot het er vanzelf af valt. Je kunt ook verse klei over de resterende kleiresten smeren.
Groene klei in combi met teatree helpt bij de vreemdste wonden.
het is het uitwassen dat ik zo vervelend vond
Na bezoek aan de dierenarts weet ik nu wat het is, voor hem was het overduidelijk: likgranuloom.
Positief want dat heeft niets met Leishmaniose te maken, ik weet namelijk zeker dat er een snee zat waar het mee begonnen is, de wond is niet vanzelf zomaar ontstaan.
Nadeel is echter wel dat het kan betekenen dat ze er voor altijd aan zal blijven likken en dat het dus nooit meer zal genezen.
Ik heb een spray gekregen tegen de jeuk en om het te laten genezen, nu maar duimen dat dat werkt...
Ik had er nog nooit van gehoord, maar het schijnt bijvoorbeeld bij Dobermanns vaker voor te komen.
Positief want dat heeft niets met Leishmaniose te maken, ik weet namelijk zeker dat er een snee zat waar het mee begonnen is, de wond is niet vanzelf zomaar ontstaan.
Nadeel is echter wel dat het kan betekenen dat ze er voor altijd aan zal blijven likken en dat het dus nooit meer zal genezen.
Ik heb een spray gekregen tegen de jeuk en om het te laten genezen, nu maar duimen dat dat werkt...
Ik had er nog nooit van gehoord, maar het schijnt bijvoorbeeld bij Dobermanns vaker voor te komen.
Re: Sofi heeft een raar wondjewat niet wil genezen... (likgranuloom)
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Maar gelukkig heeft het niets te maken met de leishmanoise.
Hopelijk werkt de spray, want anders zou ze dus voor de rest van haar leven een wond hebben, met alle risico's van dien.
Maar gelukkig heeft het niets te maken met de leishmanoise.
Hopelijk werkt de spray, want anders zou ze dus voor de rest van haar leven een wond hebben, met alle risico's van dien.
De spray neemt de likdrang niet weg, ze moet het natuurlijk ook weer afwennen en dat is blijkbaar het moeilijke.
De dierenarts vertelde over honden die wekenlang een kap op hadden zodat de wond volledig kon genezen en daarna zonder kap begonnen ze weer overnieuw en likten net zo lang totdat de huid kapot was en er een nieuwe wond ontstond.
Ik hoop dat het met Sofi niet zo ver komt!
Toen ze hier net was likte en kluifde ze aan alles, aan haar poten, aan de meubels, kleedjes, hondenbedden enz.
Toen heb ik een heleboel flossen gekocht en die overal neergelegd waar zij graag ging liggen.
Nu net zat ze alweer an de poot te likken en heb ik haar een flos gebracht en nu is ze daarmee bezig.
Straks maar even wat meer flossen uit de kast trekken, boven liggen nog een heleboel nieuwe exemplaren.
Duim maar voor ons dat ik het weet te doorbreken!
De dierenarts vertelde over honden die wekenlang een kap op hadden zodat de wond volledig kon genezen en daarna zonder kap begonnen ze weer overnieuw en likten net zo lang totdat de huid kapot was en er een nieuwe wond ontstond.
Ik hoop dat het met Sofi niet zo ver komt!
Toen ze hier net was likte en kluifde ze aan alles, aan haar poten, aan de meubels, kleedjes, hondenbedden enz.
Toen heb ik een heleboel flossen gekocht en die overal neergelegd waar zij graag ging liggen.
Nu net zat ze alweer an de poot te likken en heb ik haar een flos gebracht en nu is ze daarmee bezig.
Straks maar even wat meer flossen uit de kast trekken, boven liggen nog een heleboel nieuwe exemplaren.
Duim maar voor ons dat ik het weet te doorbreken!
Er wordt geduimd!!
Vaak komt likgranuloom mede voort uit een andere component, vaak een psychische, in het boek van volgens mij Westerhuis staan er een aantal voorbeelden van waarbij homeopathie uitkomst boden. Misschien nog een idee voor als het niet over gaat?
Dt psychische component heb ik al op meer plaatsen gelezen en dat is precies mijn vrees.kira schreef: Vaak komt likgranuloom mede voort uit een andere component, vaak een psychische, in het boek van volgens mij Westerhuis staan er een aantal voorbeelden van waarbij homeopathie uitkomst boden. Misschien nog een idee voor als het niet over gaat?
Als medicatie noemt men dan Clomicalm en dat ben ik nu net aan het afbouwen met ondersteuning van homeopathie...
Als het niet snel overgaat dan zal ik zeker de homeopaat vragen om aanvullende medicatie hiervoor. Verder wil ik er nu even niet aan dokteren en uitsluitend werken met wat de dierenarts me gegeven heeft.
Verder hebben we toch al een afspraak met een GT voor haar buitengedrag op 7/2, dus met haar kunnen we het er ook nog over hebben.
Ik denk dat ik voortaan wel extra attent moet zijn op kleine wondjes aan de poten bij Sofi, want zoiets kan dus snel uit de hand lopen! De aanpak van Ellen (via Danielle) trekt me dan wel aan.
Eventueel zou je bij een dsz met paarden afdeling Liquid Cribox kunnen halen.
Dit is een zeer bitter smakende spray, waarmee je wellicht de visieuze cirkel kunt doorbreken?
Ik gebruikte dat voor Jory, die bleef altijd likken als ze een bult van een teek had.
Ze bleef dan maar likken, zodat het helemaal kapot ging.
Als het maar even mogelijk is om het likken een paar dagen te stoppen geneest zo'n wond weer heel snel!
Dit is een zeer bitter smakende spray, waarmee je wellicht de visieuze cirkel kunt doorbreken?
Ik gebruikte dat voor Jory, die bleef altijd likken als ze een bult van een teek had.
Ze bleef dan maar likken, zodat het helemaal kapot ging.
Als het maar even mogelijk is om het likken een paar dagen te stoppen geneest zo'n wond weer heel snel!
Er bestaat een soort spray en dat heet appelbitter (of zoiets) en dat smaakt heel erg vies.
Misschien een optie om op haar poot te sprayen wanneer de wond gesloten is?
Zodat ze het likken op die plek wle laat, maarwel met het risico dat ze hetop een andere plek gaat doen.
Femke doet het ook op haar achterpootje, de vacht is daar roze gekleurd door het speeksel, ik kan haar uit die "trance" halen door haar even te roepen.
Maar of dit bij Sophie werkt, weet ik niet.
Misschien een optie om op haar poot te sprayen wanneer de wond gesloten is?
Zodat ze het likken op die plek wle laat, maarwel met het risico dat ze hetop een andere plek gaat doen.
Femke doet het ook op haar achterpootje, de vacht is daar roze gekleurd door het speeksel, ik kan haar uit die "trance" halen door haar even te roepen.
Maar of dit bij Sophie werkt, weet ik niet.
Liquid Cribox heb ik in huis, dus dat is wel een idee als de wond dicht is, maar dat zal even duren vrees ik.
Nu durf ik het er niet op te spuiten, eerst de spray van de DA.
Ik heb op internet de meest afschuwelijke foto's gezien van honden die echt een put in hun poot gelikt hebben, zo erg is het gelukkig niet bij Sofi.
Als Sofi aan haar poot likt dan stopt ze wel als ik het zeg, dan geef ik haar flos en gaat ze daarmee verder. Maar ja, ik zie haar niet de hele dag.
Nu durf ik het er niet op te spuiten, eerst de spray van de DA.
Ik heb op internet de meest afschuwelijke foto's gezien van honden die echt een put in hun poot gelikt hebben, zo erg is het gelukkig niet bij Sofi.
Als Sofi aan haar poot likt dan stopt ze wel als ik het zeg, dan geef ik haar flos en gaat ze daarmee verder. Maar ja, ik zie haar niet de hele dag.
Ik denk dat die Liquid Cribox de spray is waar ik van had gehoord.
Tja, het word moeilijk om het patroon te doorbreken. Want van dat likken krijgt ze een kick waardoor ze het lekker vind om te likken.
Maar goed, dat had je al gelezen.
Ik hoop dat het snel dicht is, zodat je wel iets kunt gaan proberen met haar.
Tja, het word moeilijk om het patroon te doorbreken. Want van dat likken krijgt ze een kick waardoor ze het lekker vind om te likken.
Maar goed, dat had je al gelezen.
Ik hoop dat het snel dicht is, zodat je wel iets kunt gaan proberen met haar.
Ik hoop dat ik het kan doorbreken, toen ze hier net was deed ze het ook...Riek schreef: Tja, het word moeilijk om het patroon te doorbreken. Want van dat likken krijgt ze een kick waardoor ze het lekker vind om te likken.