Hoe tijdens de vakantie en logeren??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe tijdens de vakantie en logeren??

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

evelyn02 schreef: Dit jaar vond ik in Noorwegen weinig betaalbaar vlees om te barfen. Kippenpootjes kostten wel iets van 30 euro per kilo of zo. Wel was er voldoende vis te krijgen. Ik had wel pakjes Nature Diet mee. Het is dan wel niet vers, maar ik heb er een beter gevoel bij, dan bij brokken.
€ 30 in Noorwegen  :o  :o dat meen je niet
In Denemarken betaalde ik omgerekend per kilo kippepoten met rugbot of drumsticks of dijtjes pak um beet € 2,75 (supermarkt, vriezer)
in Zweden betaalde ik per kilo kippevleugels omgerekend circa € 1,35 (supermarkt, vriezer)
Helaas waren in Denemarken geen vleugeltjes te krijgen (behalve dan gemarineerd voor op de barbecue  ::))
Kan me niet voorstellen dat ze in Noorwegen dan zóóó duur zijn :-\ Als dat zo is ben ik blij dat ik Noorwegen boycot .
calimero_a
4-sterren
4-sterren

Bericht door calimero_a »

Het is onsmakelijk om de hond op de kamer te laten eten
waarom?? Ik zie het probleem echt niet, waarom is dat onsmakelijk?
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Mijn hondje gaat 2 a 3 keer per week mee naar mijn werk. Ik voer hem daar Nature Diet. Het is natuurlijk niet te vergelijken met rauw, maar ik vind het een prima alternatief. Geen kleur- geur- en smaakstoffen, geen conserveringsmiddelen. Het is verpakt in kleine bakjes (400 gr) die je buiten de koelkast kunt bewaren. Tenzij geopend dan is het 2 dagen houdbaar in de koelkast.
Op vakantie zou ik denk ik wel proberen hem rauw te voeren, maar voor uit logeren of op het werk vind ik dit ideaal.
hetty2
2-sterren
2-sterren

Bericht door hetty2 »

calimero_a schreef: waarom?? Ik zie het probleem echt niet, waarom is dat onsmakelijk?
Mijn hond is niet gewend om keurig op een handdoek te eten, dus dat zal ze in een hotelkamer ook niet doen. En tuurlijk gebeurt het thuis ook wel eens dat er een spettertje van het een en ander op de grond terecht komt, maar daar kan ik het schoonmaken, in een hotel niet, ook niet in de badkamer... We zijn ook erg beperkt in wat we mee kunnen nemen, want ik en mijn man moeten al de bagage van onszelf, de 2 kinderen en de hond (bench!) meedragen de boot op, de boot af, bus in etc.... Met een beetje pech moeten we in de drukte ook nog de hond optillen. Ik zit dus niet echt te wachten om extra doekjes of dekentjes mee te nemen  :)
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

evelyn02 schreef: Dit jaar vond ik in Noorwegen weinig betaalbaar vlees om te barfen. Kippenpootjes kostten wel iets van 30 euro per kilo of zo. Wel was er voldoende vis te krijgen. Ik had wel pakjes Nature Diet mee. Het is dan wel niet vers, maar ik heb er een beter gevoel bij, dan bij brokken.
geen lidl of aldi? Die waren er in zweden namelijk wel
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

calimero_a schreef: waarom?? Ik zie het probleem echt niet, waarom is dat onsmakelijk?
Ik zie het probleem ook niet zo :-\. Als je hond gewend is om op een kleedje/matje te eten of je laat hem op de badkamer eten op de stenen, kun je het ook makkelijk schoon maken als het al niet is schoongelikt door de hond zelf ;)
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

hetty2 schreef: Mijn hond is niet gewend om keurig op een handdoek te eten, dus dat zal ze in een hotelkamer ook niet doen. En tuurlijk gebeurt het thuis ook wel eens dat er een spettertje van het een en ander op de grond terecht komt, maar daar kan ik het schoonmaken, in een hotel niet, ook niet in de badkamer... We zijn ook erg beperkt in wat we mee kunnen nemen, want ik en mijn man moeten al de bagage van onszelf, de 2 kinderen en de hond (bench!) meedragen de boot op, de boot af, bus in etc.... Met een beetje pech moeten we in de drukte ook nog de hond optillen. Ik zit dus niet echt te wachten om extra doekjes of dekentjes mee te nemen  :)
Je kan m van tevoren leren om van een kleedje oid te eten. Er zit ook een supermarkt op Schiermonnikoog daar kan je misschien KVV kopen ( ff van tevoren bellen)  wat je weer uit een bak kan laten eten of anders van die glassex schoonmaakdoekjes kopen hoef je daar van tevoren niet mee te sjouwen.
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

hetty2 schreef: Mijn hond is niet gewend om keurig op een handdoek te eten, dus dat zal ze in een hotelkamer ook niet doen. En tuurlijk gebeurt het thuis ook wel eens dat er een spettertje van het een en ander op de grond terecht komt, maar daar kan ik het schoonmaken, in een hotel niet, ook niet in de badkamer... We zijn ook erg beperkt in wat we mee kunnen nemen, want ik en mijn man moeten al de bagage van onszelf, de 2 kinderen en de hond (bench!) meedragen de boot op, de boot af, bus in etc.... Met een beetje pech moeten we in de drukte ook nog de hond optillen. Ik zit dus niet echt te wachten om extra doekjes of dekentjes mee te nemen  :)
die kun je toch ter plekke kopen ::)
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Tsja, het is nogal wat gesjouw inderdaad. Aan de andere kant, die brokken dragen zichzelf ook niet ;).
Volgens mij is het niet handig om een hond terug te zetten op brokken, ook (juist!) niet tijdelijk. Heeft te maken met het zuurtegehalte in de maag, de spijsvertering is net aan rauw gewend en moet dan weer steriele brokken verwerken, om vervolgens weer terug te moeten schakelen naar rauw. De hele inwendige huishouding van je dier gaat over de rooie zo.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ik denk dat je een gezonde hond op vakantie problemloos b**k kunt voorzetten, die inwendige hh kan wel tegen een stootje  ;) Of je het zou willen is een tweede natuurlijk
Ik wil absoluut geen b**k meer voeren vandaar dat ik voor de tussenoplossing kwaliteitsblik kies. Ik ben niet zo streng in de leer, er komt ze niets van over als ze op vakantie blik eten. Wij eten die paar weken per jaar ook niet zo verantwoord als thuis  :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

ik zet mijn honden tijdens de vakanties ook niet meer terug op brokken, maar ik zou ze, als ik voor de keuze kwam te staan, gewoon dingen uit de supermarkt geven zoals kippenpootjes, kipkarbonade, rundgehakt e.d.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Bij ons is t eenvoudig Mazoe kan er gewoon niet tegen dus we "moeten" wel barfen, want ook tegen de meeste KVV's kan zij niet.
Maar als ik moest kiezen zou ik nog eerder voor nature dieet kiezen dan voor br*kken.
Maar barfen ( of kvv ligt er net aan waar je heen gaat natuurlijk) is minder gesleep omdat je dat ter plekke kan kopen dan met zo'n hele zak brokken  van huis uit te moeten slepen.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Zo heb ik eentje die niet tegen kip en lam kan, eentje die geen rund en kip kan eten en een glutenintollerantie heeft en eentje die alles kan eten maar al twee keer aan een botverstopping is geopereerd en ik dus geen hele botten meer geef  :-\
Vandaar dat ik het zo'n gemier vind op vakantie. Voor Spike neem ik het rauwe prakje in het vriesvakje van de caravankoelkast mee en voor de dames blik met een vleessoort wat ze beide kunnen eten. Eend puur in dit geval, in noodgevallen kan Spike het ook nog eten.
In Nature Diet zit ook kip en lam en de vis vind ik zo stinken verder poepen de dames er giga grote hopen van  ::)
hetty2
2-sterren
2-sterren

Bericht door hetty2 »

trimsalon schreef: die kun je toch ter plekke kopen ::)
Ik was van plan ter plaatse eten te kopen voor de hond in plaats van dekentjes en doekjes, iedere supermarkt heeft wel kippenpoten en rundergehakt. Dit mag mijn hond gewoon lekker buiten opeten, thuis eet ze ook meestal buiten.
Ik ga in de vakantie juist WEL door met barfen, ik vind de probleempjes prima overheen te komen  ;)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

hetty2 schreef: Wij gaan straks een paar dagen naar Schiermonnikoog in een hotel. Ik heb even zitten dubben of ik voor de makkelijkste weg zal kiezen en brokken mee zal nemen. Ik heb veel redenen om dan brokken te geven:
- Het is onsmakelijk om de hond op de kamer te laten eten, dus we zullen altijd een stukje achteraf moeten lopen om haar op haar gemak te kunnen laten eten
- We hebben er geen koelkast en geen koelbox, dus er kan niks worden bewaard
- Weinig winkels op het eiland, dus waarschijnlijk ook weinig variatie. Ik weet niet eens of er een dierenwinkel is of dat er misschien wel KVV te koop is.

Er is een reden om wel te blijven barfen en dat is mijn hond zelf. Straks raakt ze helemaal verstopt van de brokken of zo, dan ben ik nog verder van huis. Wat doe ik dan moeilijk over een paar praktische problemen. Ik voer liever een paar dagen minder perfect Barf.  Waarschijnlijk zal ik iedere dag dus even naar de winkel gaan en een kippenpoot, bakje rundergehakt oid kopen en dan gaan we rechtstreeks door naar een rustig plekje waar ze lekker kan eten. Daarna mag ze lekker uitbuiken in de bench en gaat het vrouwtje lekker uit eten  ;)
Ik vind het op vakantie ook leuk om voor mezelf uit te zoeken welke bakker het lekkerste stokbrood heeft en of er een wijnboer in de omgeving is, dan is het toch ook leuk om dat voor de hond te doen! Vooral in het buitenland, dan is het gewoon een uitdaging om dat soort dingen uit te zoeken!

Er is trouwens heel wat barf-materiaal wat niet stinkt of er vies uitziet... Ik vind bijv een kippenboutje er echt niet vies uitzien. Best kans dat je buurman op de camping die avond de zelfde kippenpoten eet als jij je hond voert  :D
Schut verkoopt Smuldier, soms ook Rodi, en spotgoedkope hele kippen  :D Daar hebben mijn hondjes het 3 weken prima op gedaan. Gehakt heb ik af en toe tussendoor gegeven en ook af en toe een bakje pens van Smul.

Met kamperen heb ik de honden ook gewoon barf gevoerd. Idd koelertje op 12 Volt mee en 1x per 2 dagen ff inslaan. Ik heb ook gewoon voor de tent gevoerd en daarna ff een emmertje water eroverheen, ging prima. Nog leuke gesprekken over barf gehad  ;D

Plaats reactie