conleeuw schreef:
Lydia, jij zeg hij is ongeveer 14, kan dus ook ouder zijn

het klinkt alsof hij een veelvoud van dingetjes heb waar je net je vinger niet op kan leggen, dat klinkt dan ook weer naar een beetje oudersoms kwaaltjes. Ik denk dat al wat je nu kan doen is kijken naar wat is in belang van Droopy, is hij gelukkig, ga door, is hij dat niet dan moet je of een pas op de plaats doen of een stap terug en kijken of hij het wel of niet red.
Zo bedoel ik, hij wil niet gevoerd worden, dat is voor hem een straf. Laat hem dan even zelf kijken of het kan.
Zoals ik het lees is de volgende gaande.
Het is een kat van leeftijd, precies hoeveel is niet helemaal duidelijk, maar goed, 14 is geen jonkie meer. Hij is het liefs buiten, hij is ook nog minder sociaal, dus vindt het binnen niet prettig, zeker niet met het lucht van de andere katten in zijn neusgaten..... verder wil en of kan hij niet eten, daarin werd hij dan geholpen, vindt ik geen probleem mits er een eind in zicht is, stel een kat heeft een tand probleem of iets anders waar ze van zullen herstellen alleen tijdelijk kunnen ze niet voldoende eten, dan vindt ik dwangvoeding echt geen probleem, maar als het voor een kat een strijd wordt, een straf om in het leven te blijven, en er is geen echte vooruitzicht dat het beter wordt (en dat is er immers niet want jij (en dierenarts) weet niet echt wat er scheelt) dan moet jij je ernstig afvragen of jij de kat hiermee een gust doet, is dit wel eerlijk ten opzichte van de kat.... niet leuk om er aan te denken, maar ... mischien iets wat jij met jou dierenarts moet bespreken,
Heel veel sterkte en wijsheid
droop is 13 of 14..
hij is van mijn vriend.. en die weet het niet precies meer..
maar aan de hand van terugtellingen komen we op die leeftijd uit..
dus hij is niet 16 of 17 ofzo..
het ís natuurlijk al een leeftijd.. en zijn zusje.. (ja volle zus) is afgelopen week ingeslapen..
die had kanker..
droop voelt zich op zich niet ellendig daar..
zeker niet als hij in bed mag slapen van mij.. en dat hebben we de afgelopen 2 nachten gedaan..
hij zit bij een kacheltje.. en daar geniet hij ook van..
hij krijgt nu meer aandacht dan toen hij nog gezond was..
hij is wel katten gewend.. maar diegene die hier binnen vertoefd.. kan hij het niet mee vinden..
en dan wordt droop gek..
niet gelijk.. maar het kan dagen goed gaan.. en ineens flipt hij en valt hij aan..
dan loopt hij dreigend met een dikke staart overal kopjes aan te geven.. en ineens vliegt hij er woest blazend opaf.. en dan vloeit er dus ook echt bloed..
droop is een beetje schizo..

niet goed bij zijn hoofd.
hij wil wel graag binnen.. maar heeft zich geschikt in t leven in de bijkeuken en buiten..
maar hij is in principe een binnenkat..
naja..
het is mij en de d.a. nog niet duidelijk of het te genezen is..
omdat het niet duidelijk is nog of het ook echt aan zijn longblaasjes ligt..
ik weet dat dit niet lang meer door kan gaan..

en ik ben ook echt bereid om hem te laten gaan..
feitelijk zou dat voor mij.. als ik heel eerlijk ben.. een opluchting zijn..
ik gun droop zijn leven.. en ik wil hem heeeeel graag houden.. want hij is welkom..
maar dit trek ik niet nog een week..
helaas schijnt t zo dat je de dex minstens 10 dagen moet gebruiken op volle sterkte.. en dan weer moet gaan afbouwen..
dus dat zou betekenen dat áls droop er goed op reageert.. voorlopig nog zo zitten zoals nu..
alleen dan hopelijk zonder dwangvoedig..
want juist DAT.. is niet goed..
je hebt gelijk conny..
het is ook zielig.. maar ik wil hem wel een kans geven..
alleen.. hoelang is een kans?
de d.a was nog niet van plan om op te geven..
dan vind ik het heel moeilijk om zelf wél die beslissing te nemen..