matige Miep word medisch
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: matige Miep
Hij is dus lekker opgeknapt, dat zegt al heel veel lijkt me!
Dus hij krijgt nu rund/lam/kip/kalkoen vis en als calciumbron gemalen ei en datgene wat wel of niet in Duck aan calcium zit...
tja, op zich redelijke variatie.
Geen idee of de hoeveelheid calcium zo toereikend is..misschien dat je de fabrikant van duck kan bellen wbt de calcium bron of dat je iets makkelijks te kauwen als een kippennek ofzo kan aanbieden?
Ik zou het voorlopig lekker zo laten totdat hij meer op gewicht is, goed is aangesterkt en dan langzaamaan wat nieuws introduceren.
Is een bezoekje aan de da echt nodig zoals hij nu is?
Dus hij krijgt nu rund/lam/kip/kalkoen vis en als calciumbron gemalen ei en datgene wat wel of niet in Duck aan calcium zit...
tja, op zich redelijke variatie.
Geen idee of de hoeveelheid calcium zo toereikend is..misschien dat je de fabrikant van duck kan bellen wbt de calcium bron of dat je iets makkelijks te kauwen als een kippennek ofzo kan aanbieden?
Ik zou het voorlopig lekker zo laten totdat hij meer op gewicht is, goed is aangesterkt en dan langzaamaan wat nieuws introduceren.
Is een bezoekje aan de da echt nodig zoals hij nu is?
je zou eventueel bij de dokter zn tanden kunnen laten nakijken. of er niet teveel rommel aanzit en of de stand goed is.
als hij echt moeilijk over gemalen bot, is een vleesmolen misschien een optie. geregeld dingetjes malen is best leuk hoor, en je krijgt er hele gespierde armen van.
als hij echt moeilijk over gemalen bot, is een vleesmolen misschien een optie. geregeld dingetjes malen is best leuk hoor, en je krijgt er hele gespierde armen van.
fijn dat ie opgeknapt is,
misschien dat 't niet met botten overweg kunnen (op welke manier geinterpreteerd dan ook) dan z'n voornaamste probleem is geweest?
dan zou ik daar een alternatief voor zoeken, ofwel in de vorm van eierschaal of botmix van Herby (komt ie in jouw deel vh land??) of zelf botten fijnmalen,
ervan uitgaande dat ie ze fijngemalen wel wil (?).
de duck lam/rijst is compleet, dus het deel dat dat van zijn menu uitmaakt kun je buiten beschouwing laten, dan kijken wat je aan botaandeel in het overige mist.
Voor de rest als dit is wat ie goed eet, lekker laten gaan;
je hebt hart en lever en spiervlees van verschillende soorten, dus zit 't hem vnl op het bot.
misschien dat 't niet met botten overweg kunnen (op welke manier geinterpreteerd dan ook) dan z'n voornaamste probleem is geweest?
dan zou ik daar een alternatief voor zoeken, ofwel in de vorm van eierschaal of botmix van Herby (komt ie in jouw deel vh land??) of zelf botten fijnmalen,
ervan uitgaande dat ie ze fijngemalen wel wil (?).
de duck lam/rijst is compleet, dus het deel dat dat van zijn menu uitmaakt kun je buiten beschouwing laten, dan kijken wat je aan botaandeel in het overige mist.
Voor de rest als dit is wat ie goed eet, lekker laten gaan;
je hebt hart en lever en spiervlees van verschillende soorten, dus zit 't hem vnl op het bot.
miep kan 'k zo in z'n bek kijken; al heeftie een raar rijtje voortandjes, de rest lijkt redelijk, en zonder veel aanslag...koekje schreef: je zou eventueel bij de dokter zn tanden kunnen laten nakijken. of er niet teveel rommel aanzit en of de stand goed is.
achterin zit idd een kies, waar 'k niet tevreden over ben, maar lijkt niet pijnlijk
soms krijgtie de geest, en knaagt wel een stuk duif op, maar onvoldoende om in voorzieningen te voldoen
de filéts en orgaan knauwtie ook zo (ongesneden) weg
de smuldier-kip (gemalen karkas) had 'k met beetjes steeds wat meer aan z'n super-gemalen rodi toegevoegd,
en elke keer was't toch weer mis met z'n ontlasting...;
smuldier weggelaten en ei-schaal toegevoegd, en toen ging 't rap beter....
da's mijn vermoeden ook jamaddoc schreef: fijn dat ie opgeknapt is,
in geval smuldier-kip (gemixt met rodi) vreettie dat best, maar 't komt er niet goed uit aan den achterkant, of dat anders zal zijn op 'n botmix betwijfel ik...dan zou ik daar een alternatief voor zoeken, ofwel in de vorm van eierschaal of botmix van Herby (komt ie in jouw deel vh land??) of zelf botten fijnmalen,ervan uitgaande dat ie ze fijngemalen wel wil (?).
klopt, 'k was even huiverig voor 't aandeel rijst (25 % ?) maar daar lijktie geen problemos mee te hebben,de duck lam/rijst is compleet, dus het deel dat dat van zijn menu uitmaakt kun je buiten beschouwing laten, dan kijken wat je aan botaandeel in het overige mist.
en nu mix 'k een vierde deel v/e plak = 25 gram per dag door z'n rodi, en daarnaast dus nog filét, of wat ingewanden, tot zo'n 120 gram per dag + een half theelepeltje gemalen ei-schaal
hij voelt zich zo er een stuk beter bij, en 'k hoop dat de eierschalen hier ipv bot voorzien...Voor de rest als dit is wat ie goed eet, lekker laten gaan;
niet direct, maarbrie schreef:.Is een bezoekje aan de da echt nodig zoals hij nu is?
'k ga zeker nog z'n bloedjes laten checken, om miss te achterhalen of er dingen zijn die niet optimaal meer fungeren...en daar op in te kunnen spelen...
btw:
dank voor 't meedenken!!
dank voor 't meedenken!!
als je zelf maalt, weet je wel precies wat voor dingen je door de molen haalt. je ziet hoeveel vlees en hoeveel vet er aan hangt. en je kan ruiken hoe ver het bestorven is, etc. hier geen toestanden met afwijkende drollen (sien soms een beetje, maar dat zijn resten van slechte conditie van toen ze een klein sientje was), maar ik vind het voor otje wel fijn dat ik er zelf voor haar ook precies op kan letten.
Re: matige Miep word medisch
en weer een matig Miepje;
soms dunne poëp, dan weer niet, geen pijl op te trekken, hij blijft vrolijk, eet lekker,(zo'n 120 gram op 'n dag) spuugt niet,
maar valt toch af; z'n knookjes zijn goed voelbaar
en dus vanmorgen naar de DAP, los op schoot in de auto: oohw, gezellig! een uitje!
...bloed afgenomen, en om 12.00 uur mocht 'k bellen voor de uitslag:
z'n leverwaardes waren alarmerend:
't hoort ergens tussen de 12 en 130 te zijn, bij Miep was de waarde 647
en nu?
't bloed word opgestuurd naar Duitsland om de galzuren te bepalen, en de T-4
overmorgen krijg 'k de uitslag hiervan
en nu bedenken hoe dit verders moet...
wattik zoal heb gelezen, is dat 't moeilijk definieerbaar is, wat er zou mankeren aan 'n lever, en dus moeilijk medicijnen voorschrijven, 'k weet niet of 'n biobt daar meer duidelijkheid aan geeft, en of, ...nah...weet niet..., 'k wacht even de DA af,
bah!
soms dunne poëp, dan weer niet, geen pijl op te trekken, hij blijft vrolijk, eet lekker,(zo'n 120 gram op 'n dag) spuugt niet,
maar valt toch af; z'n knookjes zijn goed voelbaar
en dus vanmorgen naar de DAP, los op schoot in de auto: oohw, gezellig! een uitje!
...bloed afgenomen, en om 12.00 uur mocht 'k bellen voor de uitslag:
z'n leverwaardes waren alarmerend:
't hoort ergens tussen de 12 en 130 te zijn, bij Miep was de waarde 647
en nu?
't bloed word opgestuurd naar Duitsland om de galzuren te bepalen, en de T-4
overmorgen krijg 'k de uitslag hiervan
en nu bedenken hoe dit verders moet...
bah!
Laatst gewijzigd door flin op ma 15 jun 2009, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ai Flin, dat klinkt niet goed. Zeker niet het verhaal van wel goed eten en toch afvallen. Ben benieuwd wat er verder uit de bloeduitslagen komt.
En ik wil vervelend zijn maar heb je evt aan droge fip gedacht? Dat kan nl ook richting de lever een slechte uitslag geven.
En ik wil vervelend zijn maar heb je evt aan droge fip gedacht? Dat kan nl ook richting de lever een slechte uitslag geven.
ik dacht eerst wormen. maar die geven wss geen afwijkende leverwaardes.
succes ermee, en hopelijk is het iets eenvoudigs.
succes ermee, en hopelijk is het iets eenvoudigs.
~wil ze weer vervelend zijn...YaYa schreef: Ai Flin, dat klinkt niet goed. Zeker niet het verhaal van wel goed eten en toch afvallen. Ben benieuwd wat er verder uit de bloeduitslagen komt.
jah, vanalles spookt door m'n hoofd...
bij FIP zie je ook vaak nierwaardes die niet goed zijn, en dat leek oke..
maar..., heb 't papier zelf nog niet in handen, en dus alleen de assistente met uitleg aan de lijn gehad
Wilde natuurlijk niet vervelend zijn maar mijn vingers waren vlugger dan m'n gedachten 
Droge fip slaat op de organen en het kan best zijn dat de lever al wel aangetast is maar de nieren nog niet. Ik hoop eerlijk gezegd op iets anders want dan kun je misschien nog wat doen. Spreekt de da de bloeduitslagen nog met je door of moet je het met alleen de assistente doen?
Droge fip slaat op de organen en het kan best zijn dat de lever al wel aangetast is maar de nieren nog niet. Ik hoop eerlijk gezegd op iets anders want dan kun je misschien nog wat doen. Spreekt de da de bloeduitslagen nog met je door of moet je het met alleen de assistente doen?
Flin nogmaals heel veel sterkte met Miep,
zelf zou ik dus voor een echo gaan.
zelf zou ik dus voor een echo gaan.
aiai, dat klinkt niet al te best. heel veel sterkte flin, laat ons weten wat de uitslagen zijn van t lab
ohjee - hopelijk valt 't mee! de duimen draaien hier volop, sterkte met wachten op de uitslag ~