wat is dat ...
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: wat is dat ...
neuh, hij geeft geen kik..
ga zijn ontlasting straks eens goed nakijken..
want bij een verstopping, braken, geen ontlasting, pijn in buik, lusteloos..
mmm, hij krijgt vanavond enkel pens, eens zien wat dat doet.
ga zijn ontlasting straks eens goed nakijken..
want bij een verstopping, braken, geen ontlasting, pijn in buik, lusteloos..
mmm, hij krijgt vanavond enkel pens, eens zien wat dat doet.
-
Anthraciet
- 5-sterren

Het klinkt me ergens bekend in de oren wat je beschrijft, maar ik kan er niet op komen....vanaalst schreef: hij is niet een tijd misselijk, hij slaapt loopt naar de deur en spuugt daar de maaltijd van de vorige dag uit, verder niks aan de hand...
wat wel 'vreemd' is is dat als ie weleens spuugt het weer op eet maar nu dus niet, en stinken!!!!!!
kan probiotica geven zodat de 'rust' een beetje wederkeert van binnen..
Ik weet dat ik een tijd geleden ook eens gehoord heb van een hond die overgaf en dat het toen zo stonk.... ik ga eens even mijn hersenen breken wat het kan zijn!
Drinkt hij meer als anders trouwens?
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
nee, normaal wat ie altijd doet...
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
zit even na te gaan wat ie gegeten heeft de laatste dagen, volgens mij een zaterdag lamsvlees met lamsribben, zondag kiporgaan met kipkarkas, gisteren ahv.....is toch ook niet schokkend...
-
Anthraciet
- 5-sterren

Dat klinkt niet erg schokkend nee 
Ik heb even wat rondgekeken en vooral het feit dat het braaksel zo stinkt zat me dwars.... nu vind op i-net ik dat dat kan komen doordat de hond zeg maar de darminhoud ook weer uitbraakt (dus niet alleen maaginhoud) of door nierfalen
Dat ze de darminhoud uitbraken kan komen door een afsluiting in de darmen, dus dat daar iets niet goed zit. Nierfalen kan onder meer komen door bijvoorbeeld het eten van chocolade of rozijnen, een soort vergifitingsverschijnsel dus.....
Bij een darmafsluiting zou Zimba toch ook al geen ontlasting meer moeten hebben lijkt me, dus dat zal het dan wel niet zijn. Misschien toch iets verkeerds gegeten?
Stinkt het overigens ook elke keer zo als hij overgeeft? Of was dat alleen deze keer?
Ik heb het namelijk ook wel eens meegemaakt bij een van mijn honden, stinken niet normaal meer, maar dat was toen maar 1 keer en daarna was het weer over. Dus het hoeft ook niks ernstigs te zijn....
Ik heb even wat rondgekeken en vooral het feit dat het braaksel zo stinkt zat me dwars.... nu vind op i-net ik dat dat kan komen doordat de hond zeg maar de darminhoud ook weer uitbraakt (dus niet alleen maaginhoud) of door nierfalen
Dat ze de darminhoud uitbraken kan komen door een afsluiting in de darmen, dus dat daar iets niet goed zit. Nierfalen kan onder meer komen door bijvoorbeeld het eten van chocolade of rozijnen, een soort vergifitingsverschijnsel dus.....
Bij een darmafsluiting zou Zimba toch ook al geen ontlasting meer moeten hebben lijkt me, dus dat zal het dan wel niet zijn. Misschien toch iets verkeerds gegeten?
Stinkt het overigens ook elke keer zo als hij overgeeft? Of was dat alleen deze keer?
Ik heb het namelijk ook wel eens meegemaakt bij een van mijn honden, stinken niet normaal meer, maar dat was toen maar 1 keer en daarna was het weer over. Dus het hoeft ook niks ernstigs te zijn....
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
gisteren stonk het helemaal vreselijk!!!
hij heeft geen rozijnen oid op
snap er ook niks van, het is alleen erg vervelend!
bedankt voor het opzoeken!
hij heeft geen rozijnen oid op
snap er ook niks van, het is alleen erg vervelend!
bedankt voor het opzoeken!
-
Anthraciet
- 5-sterren

Ik duim in ieder geval voor Zimba dat hij zich snel weer beter zal voelen, steeds overgeven is ook niet bepaald lekker natuurlijk 
Als hij het blijft doen zou ik toch even met hem langs de da gaan....
Als hij het blijft doen zou ik toch even met hem langs de da gaan....
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ja dat doe ik, even kijken hoe die zich morgen 'gedraagt'.
mijn pupsel is wagenziek en als die kotst stinkt het ook gigantisch.. laatst dachten we dat ze buiten aant mesten waren of wat dan ook totdat we erachter kwamen dat het uit de autobox kwam.. (en daarvoor hoeft ie nog niet zo gek lang geleden iets gehad te hebben)..
verder zou mij ook nix anders invallen dan een opstopping? misschien een gedeeltelijke waardoor er wel iets door kan, maar niet zoveel waardoor een deel dan weer niet lekker zit?? ik roep maar iets hoor? heeft ie verdr geen buikklachten?
andrs even een tijdje aan de chlorella en wat minder zwaar botwerk?
verder zou mij ook nix anders invallen dan een opstopping? misschien een gedeeltelijke waardoor er wel iets door kan, maar niet zoveel waardoor een deel dan weer niet lekker zit?? ik roep maar iets hoor? heeft ie verdr geen buikklachten?
andrs even een tijdje aan de chlorella en wat minder zwaar botwerk?
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hij gaat effies enkel op de kvv...
zonet toch een stevig drol neer gelegd hoor, geen buikpijn geen ziekte verschijnselen..
hoop dat het voor hem gewoon hierbij blijft
zonet toch een stevig drol neer gelegd hoor, geen buikpijn geen ziekte verschijnselen..
hoop dat het voor hem gewoon hierbij blijft
Kan het niet "gewoon" een virusje zijn??
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ja, maar dan z'n maaltijd van de dag ervoor uitspugen...
hij heeft net gegeten, ben benieuwd morgen ochtend
hij heeft net gegeten, ben benieuwd morgen ochtend
Nou ik ook Ellen.
Ik hoop dat het morgen keurig via de juiste uitgang naar buiten komt
Ik hoop dat het morgen keurig via de juiste uitgang naar buiten komt
ik hoop dat het snel beter gaat met hem !! 
Falco heeft het een paar weken geleden ook één keer gehad. Al het eten van de vorige avond 6 uur, lag 's morgens op de mat. Ook niks schokkends gegeten, volgens mij vlees en botmix. Ik gooide het toen op iets wat ie 's morgens van straat had opgevreten. Maar zou zomaar een virusje kunnen zijn.