kadaver

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: kadaver

Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

Bericht door Marlou-Kamiel »

Meneer windhond houdt ervan om in dode spullen te rollen :-X en dan liefst heeeeel erg dood en heeeeeel erg stinkiestankie..
Hij heeft weleens een konijn gevangen maar dat bewaakt hij, helaas moest hij het toch afgeven aan mij ::), ik heb het beestje meegenomen in mn tas(hij volgde de hele terugweg KEURIG ;) en niemand vd andere honden kwam in de buurt. Thuis heb ik het hem gegeven, hij keek ernaar en liep naar binnen en pakte zn speelgoed pluche konijn :o, legde dat ernaast. Opeten, ho maar!
Een ander gevangen konijn heb ik door kennis laten slachten en heeft hij keurig opgegeten. Zodra er vacht aan zit hoeft hij het niet, al zal hij het wel bewaken als de beste..
Bonnie doet het ook niet, opeten, als we iets tegen komen, zij piest eroverheen :P
Bij Kamiel weet ik het niet, nog niet voorgekomen. Al weet ik dat hij eetbare dingen echt wel MMMmmmm.. zal vinden maar ook zal stoppen zodra ik een brul geef (denk ik.. ???)
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Ik heb vroeger een hond gehad die alle kadavers maar ook zelf gevangen dieren opat, dit was toch een brkknhnd, later een KVV-hond. Ik heb wat kadavers in de bomen gehangen, omdat ik wist dat zij het de volgende dag nog niet vergeten was en ik wel, dus hoog in de boom hingen ze. We zeiden wel eens tegen elkaar, wat zullen mensen nu denken als ze dat zien, hoe komt dat konijn zo hoog in de boom ;D ;D.
De honden die ik nu heb kijken er eigenlijk niet naar om, voor hun zijn alleen levende wegvliegende vogels interessant.

Groetjes Trudie
Edelgrijsje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Edelgrijsje »

Een vriend van mij had een grote Vlaamse reus, hij was net dood, hij vroeg of ik hem wilde voor de honden. Ik heb het niet gedaan omdat hij niet wist waarom hij dood was gegaan. In dit geval vond ik het riskant.
Maar een haas langs de weg die bv geen vuile ogen o.i.d. heeft, vind ik geen probleem.

Gisteren had hij er bijna zelf èèn gevangen :o
Henkje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henkje »

Edelgrijsje schreef: Een vriend van mij had een grote Vlaamse reus, hij was net dood, hij vroeg of ik hem wilde voor de honden. Ik heb het niet gedaan omdat hij niet wist waarom hij dood was gegaan. In dit geval vond ik het riskant.
Maar een haas langs de weg die bv geen vuile ogen o.i.d. heeft, vind ik geen probleem.

Pff, ook al gaan mijn kippen en konijnen dood door ouderdom ofzo, zal ik ze niet aan de katten kunnen geven... toch een emotionele waarde
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

Henkje schreef: Pff, ook al gaan mijn kippen en konijnen dood door ouderdom ofzo, zal ik ze niet aan de katten kunnen geven... toch een emotionele waarde
Ik ben het hier helemaal mee eens!
Moet er niet aan denken om m'n eigen dieren op te voeren :-X
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Edelgrijsje schreef: Een vriend van mij had een grote Vlaamse reus, hij was net dood, hij vroeg of ik hem wilde voor de honden. Ik heb het niet gedaan omdat hij niet wist waarom hij dood was gegaan. In dit geval vond ik het riskant.

maar een dode haas langs de weg met schone ogen wil nog niet zeggen dat die haas niets onder de leden heeft/had.
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

vanaalst schreef: maar een dode haas langs de weg met schone ogen wil nog niet zeggen dat die haas niets onder de leden heeft/had.
Nee dat weet je in principe niet. Maar ik ga er altijd van uit dat konijnen en hazen als ze niet gezond zijn zo wie zo niet lang leven. Dus zien ze er "gezond" uit dan vind ik het o.k. Een platgereden haas/konijn moet ik ook niet of eentje die helemaal openligt  :-X
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ik wilde nog schrijven: mijn honden zitten nooit aan kadavers  :nono2:
Tot vanmorgen......
Er ligt op ons uitlaatweiland al een week of 3 een hele grote dode vis. Die vis was al helemaal leeggepikt door de kraaien en Indy en Sita keken er nooit naar om. Totdat ik vanmorgen even niet oplette, hoorde ik ineens gesmek, staat Sita lekker dat ingedroogde vissenkadaver op te smikkelen. Ik zag nog net de half vergane staart uit haar bek hangen. :yucky:
Nou gelukkig barft ze, dan wordt ze hier tenminste niet ziek van.  8)
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

*Dorothea* schreef: Ik wilde nog schrijven: mijn honden zitten nooit aan kadavers  :nono2:
Tot vanmorgen......
Er ligt op ons uitlaatweiland al een week of 3 een hele grote dode vis. Die vis was al helemaal leeggepikt door de kraaien en Indy en Sita keken er nooit naar om. Totdat ik vanmorgen even niet oplette, hoorde ik ineens gesmek, staat Sita lekker dat ingedroogde vissenkadaver op te smikkelen. Ik zag nog net de half vergane staart uit haar bek hangen. :yucky:
Wees blij dat ze er niet in ging liggen rollen,dat is pas goor:-))
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

*Dorothea* schreef: Ik wilde nog schrijven: mijn honden zitten nooit aan kadavers  :nono2:
Tot vanmorgen......
Ja ze doen altijd net ff wat anders dan je denkt ::)
Voorlopig even geen kusjes dus  ;)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Tot vanmorgen......
Hier eten ze dooie vis ook pas op als hij is leeggepikt en er alleen nog maar botjes over zijn!
willzo
1-ster
1-ster

Bericht door willzo »

Om de paar jaar breekt er hier op de heide een konijnen ziekte uit waardoor de konijnen bij bosjes dood neervallen.
Ik moet dan extra goed op mijn honden letten want voor ik het weet lopen ze eten of te slepen met zo'n karkas.
Sinds afgelopen week zijn ze part- time gaan barfen.

En dode vis vinden ze een heerlijke parfum, lekker voor in de vacht.  :-\
Laatst gewijzigd door willzo op za 21 feb 2009, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

hier gingen ze op de brokken als een hazewind op kadavers af, en nu nog steeds.........

Plaats reactie