Heb je ook al een groen vetbollen-netje gevonden .........Rovanna schreef: Ja Rover heeft ook weleens een sok doorgeslikt en toen heb ik niets gedaan. Onder het mom van: "Die poept ie wel weer uit". En dat gebeurde ook.
Zout als braakmiddel
Moderator: Lizzy
-
K@rin
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Zout als braakmiddel
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
K@rin schreef: Heb je ook al een groen vetbollen-netje gevonden .........![]()
O gunst ja da's waar ook
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
Rovanna schreef:
O gunst ja da's waar ookNee ik heb niets meer gevonden.....
![]()
Nee even over de zout of niet zout, waarom niet gewoon waterstof peroxide in huis halen voor enige toekomstige kledingstukken die bij rover naarbinnen wordt geschoven
Na deze verontrustende berichten over zout geef ik mijn honden ook maar geen halve zoute haring meer. Ze waren het er niet mee eens, maar ja.
??? Die hoeveelheden zout zijn natuurlijk niet te vergelijken, dat kleine beetje over halve haring of een hele schep rechtstreeks in de bek....Bosliefje schreef: Na deze verontrustende berichten over zout geef ik mijn honden ook maar geen halve zoute haring meer. Ze waren het er niet mee eens, maar ja.
Wat niet wegneemt dat een rauwe ongepekelde haring natuurlijk beter is, maar een incidenteel half zout harinkje, daar zie ik het gevaar niet van in.
-
Femke
- 5-sterren

Bosliefje schreef: Na deze verontrustende berichten over zout geef ik mijn honden ook maar geen halve zoute haring meer. Ze waren het er niet mee eens, maar ja.
ik zou m'n hond sowieso geen zoute haring geven....
Daarom heb ik altijd 'n fles Hydrogen Peroxide 3% in de badkamer en in de keuken.Lizzy schreef: Maar goed, is er een huis-tuin-keuken-alternatief? Wie het weet mag het zeggen!
Makkelijk om wonden mee uit te spoelen en altijd bij de hand als 't nodig is om te laten spugen.
En 'n stukje haring zou ik echt niet met 'n lepel zout vergelijken
Homeopatische DA Hella Metjox heeft mijn honden gewoon zout voorgeschreven.Nitus schreef: ??? Die hoeveelheden zout zijn natuurlijk niet te vergelijken, dat kleine beetje over halve haring of een hele schep rechtstreeks in de bek....
Wat niet wegneemt dat een rauwe ongepekelde haring natuurlijk beter is, maar een incidenteel half zout harinkje, daar zie ik het gevaar niet van in.
Een klein theeleppeltje per hond omdat versvlees etende honden verder geen zout binnen krijgen
Het lichaam heeft zout nodig voor de prikkelgeleiding van de zenuwen en ook de slijmvliezen hebben zout nodig om vochtig teblijven.
??? hm hoe doet een wolf dat dan en alle andere in t wild levende en vleesetende dieren?evenstar schreef: Homeopatische DA Hella Metjox heeft mijn honden gewoon zout voorgeschreven.
Een klein theeleppeltje per hond omdat versvlees etende honden verder geen zout binnen krijgen
Het lichaam heeft zout nodig voor de prikkelgeleiding van de zenuwen en ook de slijmvliezen hebben zout nodig om vochtig teblijven.
-
Anthraciet
- 5-sterren

evenstar schreef: Homeopatische DA Hella Metjox heeft mijn honden gewoon zout voorgeschreven.
Voor zover ik begrepen heb, is dit alleen nodig als je hond geen bloederig vlees binnen krijgt. Op het duitse barfforum wordt dit wel eens gedaan bij honden die veel mager vlees krijgen (ivm allergie of niet willen eten).
Als je hond genoeg bloed/bloederig vlees binnen krijgt, is dit niet nodig.
Hart en nier bevat voldoende natrium. Evenals zeevis. Je hoeft dus echt geen gewoon zout toe te voegen.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ook gehoord dat hella dat aanraad, iedere dag een snufje zout...
-
Brenda Ooms
- 1-ster

- Contacteer:
In de Onze hond van Oktober 2011 staat een artikel over het (NIET) geven van zout als braakmiddel . Voor de geintereseerden...kan ik het artikel aan je toesturen als je een emailadres achterlaat.