Beau sukkelt niet langer door...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Beau sukkelt maar door...

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

*Natasja* schreef: Wat vreselijk lijkt me dat Olga...  :'( :'( :'(
Ja, dat was het ook. En extra moeilijk was dat ik met die hond nou net nooit de echte klik gehad heb, in al die 13 jaar. Ik vond haar eigenlijk gewoon niet erg leuk  :-[ ze had hele vervelende trekjes waar ik behoorlijk moeite mee had. En omdat ze geen pijn had was het heel moeilijk voor ons om te bepalen wanneer het genoeg was geweest. Juist omdat ik haar niet zo leuk vond was ik bang om uit gemakzucht te zeggen 'genoeg'. Daardoor heeft het ook langer geduurd dan eigenlijk had gemoeten. Zij was al lang klaar, ze was doof, dement, kon nauwelijks meer lopen, niet meer overeind komen als ze lag en niet omdraaien, en dan ook nog incontinent. Kwaliteit van leven was er eigenlijk niet meer, maar dat kon ik achteraf pas weer goed zien.

He jakkes, da's nou eigenlijk niet echt wat jij op dit moment nodig hebt meid  :-* :-*
Maar ik laat het toch staan. Misschien heb je er toch nog wat aan.

Hele grote  :bigarmhug: :bigarmhug:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

*Natasja* schreef: Vooralsnog lijkt hij er zelf totaal geen benul van te hebben dat hij in huis poept en plast. Een paar jaar geleden heeft hij ook eens in huis gepoept toen ik erbij was, en toen gedroeg hij zich "schuldig". Zelfs toen hij van de week bovenop mijn schoen poepte terwijl ik hem zijn tuig aan het aandoen was, merkte hij er volgens mij niets van. En dat hij vanochtend met zijn billen in de poep lag, heeft hij ook echt niet in de gaten gehad, want Beau is normaal gesproken erg vies van poep. Dat maakt het voor ons wel iets makkelijker, hoe gek dat misschien ook klinkt. Beau zit op dit moment geestelijk prima in zijn vel, Miranda zei van de week nog dat hij helemaal liep te stralen toen we in Teteringen aan het wandelen waren. De extra was- en dweilbeurten doen we met liefde voor hem.

Gelukkig zien jullie dat hij er zelf geen last van heeft; dat maakt het idd wel makkelijker. Als mens ervaar je dit soort situaties toch heel anders dan als hond. Neemt niet weg dat het natuurlijk heel erg moeilijk is.  :(

Wij gaan hier ook duimen dat het iets tijdelijks is! Heel veel sterkte voor Beau, en voor jullie natuurlijk ook.  :-*
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Gelukkig dat hij er zelf geen weet van heeft.
Maar voor jou is het natuurlijk vreselijk je manneke zo te zien en niet te weten wat het is .
Sterkte en een dikke knuffel voor Beau.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

arm knaapje  :'(
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

:( wat sneu, sterkte voor Beau :-* :-*
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Kruimel schreef: Ja, dat was het ook. En extra moeilijk was dat ik met die hond nou net nooit de echte klik gehad heb, in al die 13 jaar. Ik vond haar eigenlijk gewoon niet erg leuk  :-[ ze had hele vervelende trekjes waar ik behoorlijk moeite mee had. En omdat ze geen pijn had was het heel moeilijk voor ons om te bepalen wanneer het genoeg was geweest. Juist omdat ik haar niet zo leuk vond was ik bang om uit gemakzucht te zeggen 'genoeg'. Daardoor heeft het ook langer geduurd dan eigenlijk had gemoeten. Zij was al lang klaar, ze was doof, dement, kon nauwelijks meer lopen, niet meer overeind komen als ze lag en niet omdraaien, en dan ook nog incontinent. Kwaliteit van leven was er eigenlijk niet meer, maar dat kon ik achteraf pas weer goed zien.

He jakkes, da's nou eigenlijk niet echt wat jij op dit moment nodig hebt meid  :-* :-*
Maar ik laat het toch staan. Misschien heb je er toch nog wat aan.

Hele grote  :bigarmhug: :bigarmhug:
Nee hoor, alle info is welkom, ook de negatieve. Kijk, dat er iets niet goed zit, dat weten we en snappen we. Een hond poept niet zomaar zijn mand onder en gaat er vervolgens in liggen, dan is er echt wel iets aan de hand. Zolang we niet precies weten wat er aan de hand is, houden we overal rekening mee, maar we blijven vooralsnog positief hoor.  ;)
Miranda en Pepper
4-sterren
4-sterren

Bericht door Miranda en Pepper »

Ook hier blijven we hopen dat het tijdelijk is.

Hij zit zo lekker in zijn koppie, maar zijn lief wil niet.
en het lijkt dat hem dat niet deert, hij is zo gelukkig...

Sterkte :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels of dit DM is. DM is niet een typische Dalmatier kwaal en bovendien wijzen zijn symptomen voor mij eerder op een hernia of LSI of beide. Ook de afgenomen spiermassa. Ik zou een MRI scan laten maken.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Was je nou al eens naar een chiropracter geweest? Het klinkt alsof er ergens een zenuw klem zit.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Bah wat een naar verhaal.

Nu maar hopen dat de oorzaak aan het licht komt en dat hij op een juiste manier behandeld kan worden.
Vreemd is het toch eigenlijk dat hij niks in de gaten heeft en lekker vrolijk blijft, misschien wel maar beter voor hem.

Ik ga duimen dat het goed gaat komen met hem!
Heel veel sterkte!
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Ik neig ernaar om met Lizzy mee te gaan en een MRI te laten maken...

Heel veel sterkte met Beau  :-* :-* :-* :-* :-* :-*
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

paap heeft ook een mri gehad..
en daar zagen we dus heel duidelijk die hernia's..
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Ach wat sneu dat ie dat heeft. Gelukkig is ie zelf wel gelukkig.
Hopelijk zijn jullie er snel achter wat t is.
Sterkte
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Hoe is het nu met Beau???
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

yuki13 schreef: Hoe is het nu met Beau???
Het gaat redelijk. Zaterdagochtend had hij in de kamer gepoept (niet in zijn eigen bed gelukkig) en daarna heeft hij niets meer binnen gedaan. Er valt natuurlijk verder nog weinig over te zeggen, want hij poepte of plaste niet iedere dag binnen. Maar: iedere dag dat hij de boel droog en schoon houdt, is meegenomen natuurlijk  ;)

Plaats reactie