gemalen prooidieren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: gemalen prooidieren

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ja, volgens mij had flin een keer ergens in de kattenafdeling een linkje gepost (of gezegd) dat katten die enkel nijnenhart te eten kregen, op een gegeven moment een taurine-gebrek konden krijgen.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

[quote="Angelique"]
En als jouw porties op zijn dan heeft poezebeest wel het hele beest op, maar als ik 10 pakjes voorgemalen nijn heb dan is dat nog maar de vraag.  Verder dan "bij benadering" kom je volgens mij niet.
Wat compleet betreft maak ik me nog niet eens zo'n zorgen om de percentages, maar eerder of zo'n (waarschijnlijk) biokweekkonijntje wel voldoende nutriënten bevat om onder de noemer "compleet" in de markt gezet te worden.
[/quote]

Vraagje Angelique, voeren de meeste mensen onder ons geen biokweek dieren?
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="koekje"]
ja, volgens mij had flin een keer ergens in de kattenafdeling een linkje gepost (of gezegd) dat katten die enkel nijnenhart te eten kregen, op een gegeven moment een taurine-gebrek konden krijgen.
[/quote]
ja klopt: een stukje uit 't onderzoek:

Although it appeared that the raw rabbit diet was significantly beneficial for the stool quality and appearance of health in the cats,
the sudden and rapidly fatal illness of one of the cats that were fed the raw rabbit diet for 10 months was chilling and unexpected.

The affected cat was diagnosed with dilated cardiomyopathy due to a severe taurine deficiency.

Moreover, 70% of the remaining raw rabbit diet fed cats, which appeared outwardly healthy, also had heart muscle changes compatible with taurine      deficiency and could have developed heart failure if continued on our raw rabbit diet.
For the remaining three months of the study, the raw rabbit diet was supplemented with taurine and taurine levels returned to normal.

http://www.cfa.org/articles/health/role-of-diet.html
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="ulla"]

[/quote]

'k ben geen Angelique,
maar de meesten van ons voeren toch meer dan 1 diersoort?
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

[quote="flin"]
   'k ben geen Angelique,
maar de meesten van ons voeren toch meer dan 1 diersoort?

[/quote]

Ja daar ga ik wel vanuit.
Maar ik begrijp je vraag niet. :(
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="ulla"]
Ja daar ga ik wel vanuit.
Maar ik begrijp je vraag niet. :(
[/quote]

als op 't pakketje gemalen konijn staat:' komplete voeding' , dan kom je dus bedrogen uit; 't is wel een kompleet nijntje (geweest),
maar zul je daarnaast ook nog een aantal andere prooien moeten voeren, om 'n uitgebalanceerd menu te creëren...
DaisyD
2-sterren
2-sterren

Bericht door DaisyD »

Ik vind dat jullie vreselijk aan het zeveren zijn. Hoeveel mensen geven hun beesten hier nu een complete prooi? Dus met alles erop en eraan??? De meeste keren gaat het niet in een keer op of er blijven delen liggen die never nooit gegeten worden door de kiezekauwers. Elke barver en NRVer weet dat die verschillende dieren moet voeren. Zo'n gemalen worst van 1 kilo zal nooit een compleet konijn zijn maar een deel omdat een konijn nu eenmaal zwaarder weegt dan een kilo.
Het is gewoon handig als je WEL die haren wilt voeren maar niet tegen die vachtjes kan en die lieve oogjes die je aanstaren als je hond zijn tanden erin zet.
Zo'n worst is in ieder geval beter dan die pakjes kvv waar ze allerlei extra's in gestopt hebben om het Nog beter te maken.
Je hoeft het niet te voeren, maar dit is gewoon een goed initiatief afkraken.

grtjs
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ik begin me bijna af te vragen of je aandelen hebt dan.
ik zie het namelijk niet als afkraken, maar sceptisch en kritisch kijken naar een nieuw product. ik zie niet in wat daar mis mee is.

en ik denk dat de barfers niet zo snel voor dit product zullen gaan, maar eerder de kvv'ers. lekker makkelijk een stuk worst afsnijden en aan je kat/hond voeren.
ik kan zelf heel goed tegen konijnenvachten (oké, koppen met ogen iets minder, daar krijg ik liedjes van in mn hoofd à la waterschapsheuvel), maar mijn katten niet. een konijn met vacht krijgen ze gewoon niet weg. ot krijgt al haarballen van de vacht van muizen en weekendratten. en sien vindt dat haar eten kaal hoort te zijn, anders eet ze het niet. ze laat dan ot pluimen en mept ot dan weg als het kaal genoeg is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

DaisyD schreef: Ik vind dat jullie vreselijk aan het zeveren zijn. Hoeveel mensen geven hun beesten hier nu een complete prooi? Dus met alles erop en eraan??? De meeste keren gaat het niet in een keer op of er blijven delen liggen die never nooit gegeten worden door de kiezekauwers. Elke barver en NRVer weet dat die verschillende dieren moet voeren. Zo'n gemalen worst van 1 kilo zal nooit een compleet konijn zijn maar een deel omdat een konijn nu eenmaal zwaarder weegt dan een kilo.
Het is gewoon handig als je WEL die haren wilt voeren maar niet tegen die vachtjes kan en die lieve oogjes die je aanstaren als je hond zijn tanden erin zet.
Zo'n worst is in ieder geval beter dan die pakjes kvv waar ze allerlei extra's in gestopt hebben om het Nog beter te maken.
Je hoeft het niet te voeren, maar dit is gewoon een goed initiatief afkraken.

grtjs
Wij onderwerpen hier ieder nieuw merk aan ons kritische oog. Dat lijkt me heel gezond. Mij persoonlijk zal het allemaal een worst wezen wat er in een kant en klare worst gemalen wordt. Ik voer uit principe geen gemalen voer en uit principe voer ik geen hele prooidieren. Maar dat neemt niet weg dat ik mijn mening mag geven. En mijn mening is dat dit een hartstikke leuk initiatief is! Maar er ontbreekt op de website mijns inziens 1 belangrijke aspect : het feit dat er dus niet dagelijks zo'n voer als dit gegeven kan worden omdat het te weinig afwisseling qua diersoort is (stel je nou toch voor dat iemand dit voer aan schaft en nul verstand heeft van voeding?) en je dus niet jaar in jaar uit gemalen konijn kunt voeren. En daarnaast mogen wij ons (ook al vind jij van niet) toch afvragen of er 1 konijn in 1 kilo zit?

Want er staat op de website:
All Animal is hier op ingesprongen, door hele prooidieren te gaan vermalen, zo is het duidelijk wat er in All Animal verwerkt zit (het complete dier) en is er geen onduidelijkheid over hoeveel spiervlees, bot, orgaan All Animal bevat.  All Animal konijn, All Animal kip, All Animal haring bevat dus alle voedingsstoffen in de juiste verhouding.
Dus als je 20 dieren maalt en je mengt dit niet goed door elkaar, dan is er dus wel wat loos met de juiste verhoudingen. Nou neem ik aan dat de verantwoordelijke persoon voor deze voeding dit zelf ook heeft bedacht en daar een grandioze oplossing voor heeft gevonden. Er zal vast een prachtige maal-techniek aan de maak van dit voer te pas komen ofzo. Maar waarom zouden we ons dat niet af mogen vragen?

En ik vind het eerlijk gezegd jammer dat jij een normale kritische discussie als gezever en afkraken afdoet.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 08 mar 2009, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

Ik zal de persoon zelf al deze vragen eens voorleggen op mijn forum. Daar kan ze ongetwijfeld duidelijkheid over geven, lijkt me. ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="ulla"]

[/quote]

Jawel, en daarom wisselen we tijdesn het zelf samenstellen zoveel mogelijk diersoorten af of in het geval van kvv gooit men er een schepje pitamientjes bij om het op te leuken.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="SandraH"]
Ik zal de persoon zelf al deze vragen eens voorleggen op mijn forum. Daar kan ze ongetwijfeld duidelijkheid over geven, lijkt me. ;)
[/quote]

Volgens mij is die persoon hier toch ook lid en heeft ze zich al in dit topic gemeld? 
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Ik heb verschillende smaken van iemand gekregen, wiens katten het weigerden te eten.

Mijn honden , katten en zelfs de wilde katten weigerden het ook te eten.
Ik vind het er ook niet uitzien.
Hele droge zooi, waar de plukken haar uitsteken (de konijnversie)

Nee, ik zal het niet gaan kopen.
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

[quote="Angelique"]
Volgens mij is die persoon hier toch ook lid en heeft ze zich al in dit topic gemeld? 
[/quote]

Volgens mij is Sylvia de persoon die als distributiepunt fungeert....;)
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Sylvia doet de distributie,en het plan is bij ons ontstaan om een voer op de markt te brengen,wat er nog niet was.
Hier zijn maanden aan vooraf gegaan, en uiteindelijk zijn we bij Kiezebrink terecht gekomen.
Zij leveren en vermalen de dieren bij een temperatuur van - 4 graden.

De dieren worden gemaald, waarna ze meerder keren goed worden gemengd tot een homogeen product.

@ lizzy,Kritisch naar een nieuw voer kijken, is alleen maar gezond.

Ik ga met Sylvia overleggen,om op de site te zetten dat er om compleet te voeren afgewisseld moet worden met minimaal 5 diersoorten.
Tot nu toe wordt All Animal door de mensen die het voeren incidenteel gegeven.
Wij zijn nog in een proeffase,als het goed gaat lopen, komen er diersoorten bij.
Maar alles heeft zijn tijd nodig. ;)
Laatst gewijzigd door ulla op zo 08 mar 2009, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie