Bolketje wankelt en valt om... opnieuw 4 maart

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Bolketje wankelt en valt om... opnieuw 4 maart

sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Oh wat naar dat ie niet opknapt.
Heel veel sterkte
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoe is het nu met Bolketje?
bas rouge
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door bas rouge »

Lizzy schreef: Hoe is het nu met Bolketje?
Hij gaat het weer redden, dit keer. Denk ik. Zijn ogen staan stil en hij loopt weer. Wankel en onvast ter been, afstanden schatten lukt hem ook nog niet goed. Drinken kan hij weer zelf. Vrijdagochtend 4 keer overgegeven, zaterdagochtend drie keer en vanochtend twee keer. Dat wordt dus beter.

Wat me wel nog verontrust is dat hij heel erg moe is, hij is bovendien ontzettend afgevallen. Hij is in minder dan een week in een scharminkelig, wankel, stokoud hondje veranderd. Hij is vreselijk verzwakt en wil nog steeds amper eten. Poepen heeft ie vandaag wel twee keer gedaan. Vieze, donkere drap met een paar druppeltjes -vers- bloed. Zitten om te poepen doet ie niet. Hij gaat er wel voor staan maar laat het er gewoon uit lopen.
Zodra hij weer eten wil, ga ik hem vetmesten.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Ik ben heel blij om te lezen dat er sprake is van een licht herstel! Hopelijk gaat dit zich goed doorzetten en krijgt hij zijn eetlust weer terug.
Dat hij zo moe is is misschien niet zo raar, ik denk dat hij de laatste paar dagen constant aan het vechten is geweest? :-\
Beterschap voor Bolke :-*.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

bas rouge schreef: Hij gaat het weer redden, dit keer. Denk ik. Zijn ogen staan stil en hij loopt weer. Wankel en onvast ter been, afstanden schatten lukt hem ook nog niet goed. Drinken kan hij weer zelf. Vrijdagochtend 4 keer overgegeven, zaterdagochtend drie keer en vanochtend twee keer. Dat wordt dus beter.

Wat me wel nog verontrust is dat hij heel erg moe is, hij is bovendien ontzettend afgevallen. Hij is in minder dan een week in een scharminkelig, wankel, stokoud hondje veranderd. Hij is vreselijk verzwakt en wil nog steeds amper eten. Poepen heeft ie vandaag wel twee keer gedaan. Vieze, donkere drap met een paar druppeltjes -vers- bloed. Zitten om te poepen doet ie niet. Hij gaat er wel voor staan maar laat het er gewoon uit lopen.

Ik zou zelf meteen een uitgebreid bloedonderzoek laten doen en aan de hand daarvan beslissen hoe nu verder....hondje is oud en misschien op?
Als hij al die maanden al zo ziek/verzwakt is vind ik dit geen echte verbetering.... :-\
Laatst gewijzigd door tieneke op zo 08 mar 2009, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

tja, ik ga een beetje met tieneke mee..
bas rouge
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door bas rouge »

tieneke schreef: Ik zou zelf meteen een uitgebreid bloedonderzoek laten doen en aan de hand daarvan beslissen hoe nu verder....hondje is oud en misschien op?
Als hij al die maanden al zo ziek/verzwakt is vind ik dit geen echte verbetering.... :-\
Bolke is niet al maanden ziek en verzwakt. Hij heeft begin november last gehad van het vestibulair syndroom maar is daarvan volledig hersteld. Hij was juist de laatste weken weer hartstikke goed, zeker voor een hondje van bijna vijftien jaar. Hij heeft nu opnieuw last van hetzelfde syndroom, het lijkt er nu veel zwaarder in te hakken maar hij lijkt er ook dit keer weer bovenop te komen. Hij krijgt van mij de tijd die nodig is maar ik weet niet of hij nog zo'n 'aanval' opnieuw gaat overleven. Daarin speelt dan absoluut wel zijn leeftijd en er aan gekoppelde veerkracht en conditie een belangrijke rol. Hij heeft vanochtend een rondje gelopen, drie keer gepiest en wat uit mijn hand gegeten en veel gedronken. Hij ligt nu op een pluchenbeest te kauwen. Ik denk dat ie het redden gaat.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Ik ga in ieder geval keihard duimen dat ie het gaat redden!! :-*
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Ook hier wordt keihard geduimd.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

bas rouge schreef: Wat me wel nog verontrust is dat hij heel erg moe is, hij is bovendien ontzettend afgevallen. Hij is in minder dan een week in een scharminkelig, wankel, stokoud hondje veranderd. Hij is vreselijk verzwakt en wil nog steeds amper eten. Poepen heeft ie vandaag wel twee keer gedaan. Vieze, donkere drap met een paar druppeltjes -vers- bloed. Zitten om te poepen doet ie niet. Hij gaat er wel voor staan maar laat het er gewoon uit lopen.
Wanneer ie vieze donkere drap met bloed poept,dan zou hem toch echt even naar de DA nemen.... :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wat goed/fijn dat die kleine man toch weer opknapt Sieneke :-*! Geef hem maar een dikke knuffel van me. Ik hoop dat dit zijn 2de en laatste aanval was.
bas rouge
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door bas rouge »

Het gaat met Bolke elke dag een beetje beter. Hij eet weer zelf sinds gisteren en hapt als een bezetene in zijn gekookte kip- en rundvlees. Hij hapt dan wel veel mis want zijn orientatie is bagger maar hij zet wel door. Ook komt zijn energie terug. Hij heeft vanavond na het eten als vanouds een pluchen beest verscheurd.
Plassen op drie poten lukt even en dan dan valt ie om. Hij plast op het moment niet goed uit en hij heeft het afgelopen nacht dan ook niet droog gehouden. Poepen lukt, het is alleen geen mooie ontlasting maar vladun en donker. Er zit geen bloed meer bij. Zijn stoelgang heeft bijna een hele week stilgelegen en ik denk dat het gewoon wat tijd kost om weer 'back to normal' te worden.
Ik vind het een groot wonder. Een paar dagen geleden was ie vreselijk ziek en nu gromt hij weer tegen de andere honden als ze ook interesse tonen in zijn pluchenbeest. Hij zet al wankelend maar opgewekt weer zijn beste pootje voor. Wat een sterk hondje  :)
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Geweldig nieuws.
Maar persoonlijk zou ik toch ff voor de zekerheid de ontlasting na laten kijken.
Kranig kereltje is het dat wel. :)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Goed van Bolke!
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Wie is Bolke op je onderschrift??? De middelste??

Plaats reactie