ziektekostenverzekering

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: ziektekostenverzekering

Michelle Vrolijk
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Michelle Vrolijk »

Ik heb mn hond wel verzekerd.  Het geeft me meer rust !
xolopodenco
2-sterren
2-sterren

Bericht door xolopodenco »

kojak schreef: Maar dat betekend toch wel dat ik bijv. 3 artsen aan kan houden ? Ik hoef toch niet voor alle problemen bij dezelfde praktijk te zijn ?
;D ;D ;D Ik hoop het niet voor je, ik zou het bij de verzekering navragen.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die de juiste ( en goedkoopste ook in mijn geval) dierenarts uitkiest zonder vast te willen zitten aan 1 dierenarts.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

kojak schreef: Ik heb ook even een vraagje over de verzekering. Ik wou mijn hond verzekeren maar ben daar te slordig voor geweest en door dit topic moet ik het toch vandaag maar even afronden. Maar nu vragen ze mijn vaste dierenarts, dat betekend toch wel dat ik gewoon naar de arts kan gaan waar ik het nodig vind om heen te gaan, zo lang deze erkend is door de verzekeraar ? dat betekend toch niet dat ik altijd naar die ene arts moet gaan ? of gaat de verzekeraar hier alleen de behandel geschiedenis opvragen ?
Geen idee, maar houd er rekening mee dat alle met epilepsie samenhangende klachten bij Kojak hoogstwaarschijnlijk niet vergoed zullen worden. Of als je dat wel wilt verzekeren dat de premie waarschijnlijk flink omhoog zal gaan.
Daarom willen ze volgens mij ook je DA weten :-\.
kojak
4-sterren
4-sterren

-

Bericht door kojak »

-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Fido schreef: Eigenaren waarvan de dieren verzekerd zijn gaan veel eerder akkoord met een goed diagnostisch onderzoek dan niet verzerkerden. Dan wordt er eerder uit kostenbesparing gekozen voor een injectie of tabletje en als dat dan niet werkt..........
Eigenaren gaan ook eerder naar de da, dier is immers verzekerd, waardoor er sneller en vaak makkelijker ingegrepen kan worden.
Ik zit dit bericht al vaker te lezen en zat te twijfelen om te reageren... Ten 1e vraag ik af of dit echt zo is :-\, voor mij (onverzekerd) geldt dit in ieder geval niet. Als ik het nodig vind ga ik naar de DA en laat nuttige onderzoeken doen, onafhankelijk van wat ik er voor moet betalen.
Wat ik me verder afvraag of er 'dankzij' de verzekeringen niet een heleboel meer onnodige onderzoeken plaatsvinden, onder het mom van: de verzekering betaald toch wel....  :-\
Ik heb ook sterk de indruk dat de laatste tijd de prijzen flink zijn gestegen en volgens mij is dat ook weer dankzij de verzekeringen, want de klanten betalen zonder morren: ze krijgen het grootste deel toch weer van de verzekering terug....
En dan het punt een dure levensreddende operatie? Wat doe je als je geen geld daarvoor hebt? De dierenarts vragen of het goedkoper kan? de dierenarts vragen om later te betalen of in gedeeltes te betalen? of de dierenarts vragen om het dier dan maar in te laten slapen?
Dat laatste kan inderdaad de consequentie zijn, maar ik denk dat verzekeraars ook wel een maximum hebben aan wat ze uitkeren? En sommige operaties worden niet eens vergoed! Kijk eens wat er bij de paarden gebeurd, daar worden verzekerde paarden afgekeurd en naar de slacht gebracht eigenlijk alleen maar omdat ze 'totall loss' zijn (kosten operatie/behandeling zijn duurder als de waarde van het paard, terwijl dat paard soms nog niet eens ten dode is opgeschreven, ik denk dat het daar bij de huisdieren op een gegeven moment ook heen gaat....
Ik kan je vertellen dat ik geen van drie keuzes een optie vind!!! Ik zeg inderdaad heel duidelijk geen van de drie ;)
Ik hou me hart al vast met de recessie :-X Ook al zou ik willen ik kan als da praktijk niet als bank en/of kredietverstrekker fungeren heb ook mijn verplichtingen naar personeel, fabrikanten enz.

Nee, bankje spelen hoeft een DA van mij ook niet.
Hoe meer dieren verzekerd om minder bovenstaande! Want dat is voor alle partijen geen leuke situatie ;)
Deze zin snap ik niet goed? :-\
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

kojak schreef: Ik vind het echt jammer dat ik hem niet meteen heb laten verzekeren. Maargoed, daar doe je niks aan.. Al het andere word natuurlijk wel verzekerd en dat geeft wel weer een stuk zekerheid  :) Voor de epilepsie gerelateerde problemen moet ik dan gewoon alsnog zelf een bedrag opzij zetten. maar dan weet ik gewoon zeker dat als ik bijv. onderzoeken ivm de epilepsie moet laten uitvoeren en hij daarnaast de pech heeft ook nog ergens anders mee te kampen me dat niet meteen de kop kost. Dan hoef ik me in ieder geval niet druk te maken over de kosten van "dat andere" en is globaal gezien alleen de epilepsie voor mijn eigen rekening.

Mij lijkt niks erger dan in de positie te zitten je zieke hond niet te kunnen betalen, en juist omdat hij al permanente kosten heeft vind ik dat risico best groot.. ik heb nu net een aanvraag gedaan voor misschien wel de duurste verzekering ooit  ;D, maar liever dat dan geen eerlijke keuzes moeten maken omdat ik een groot bedrag niet in een keer op kan hoesten. Het is jammer, maar tegelijkertijd ook positief. mocht ik in de positie komen dat de verzekering gewoon te duur is geworden heb ik gelukkig de steun van mijn ouders, en 3 broers die alles voor hem overhebben. Dus gelukkig hoef ik in geval van nood niet alles helemaal alleen te betalen. Kojak is het dubbel en dwars waard (en precies toen ik dit schreef kwam hij even lekker op mijn schoot knuffelen)
OK, daar had je dus al rekening mee gehouden dat epilepsie buiten de vergoedingen viel, dat kon anders zo'n domper op de 'vreugde' zijn ;).
kojak
4-sterren
4-sterren

-

Bericht door kojak »

-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

De verzekering keerd indd maar een bepaald bedrag per jaar uit per hond.
In mijn geval is dat voor Kyra 3500euro per jaar (19% eigen risico) en voor Duster word er max 3000euro vergoed (en per declaratie moet ik 35euro eigen bijdrage betalen, dan kan 1x per jaar zijn wanneer ik alles in 1x declareer, of 350euro zijn wanneer ik iedere rekening appart declareer)

Ziektes die bekend zijn moeten doorgegeven worden. Volgens mij werd er bij mij niet gevraagd naar de DA en ik kan ook nergens iets vinden over 1 vaste DA of 3 verschillende. Wel staat er in de voorwaarden dat wanneer je gaat declareren de rekening duidelijk van een DA moet zijn (dus naam kliniek/DA moet vermeld zijn, adres e.d.)
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

Geen ziektekosten verzekering voor de honden hier. Ik heb het er vroeger met mijn vorige dierenarts over gehad (geef toe was 2e helft jaren 80) en die raadde het af. Reden : je krijgt lang niet alles vergoed. Ik heb hier ooit een uitzending van Kassa oid over gezien en er zijn overal uitzonderingen op. Dit ging geloof ik om een hond met hartproblemen. Hartproblemen vielen binnen de verzekering, maar het was een bepaald onderdeel van het hart en dat viel er buiten oid. Erfelijke afwijkingen, vaccinaties e.d. worden ook niet vergoed. Ik denk dat ik er met de dierenarts kosten die ik met mijn honden heb gehad, niet veel mee zou zijn opgeschoten.
Een ziektekostenverzekering voor mensen is een heel ander verhaal : bij ons doen ze niet moeilijk over erfelijke afwijkingen.  ;) Je krijgt (bijna) alles vergoed. Ik denk dat de kosten bij mensen ook veel hoger liggen (ziekenhuis opname e.d.).
kojak
4-sterren
4-sterren

-

Bericht door kojak »

-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Ik heb in het begin geprobeert Jaia in een verzekering te krijgen, maar omdat zij vanaf het begin al (3 maanden oud) voor het eerst huidproblemen kreeg, werden wij geweigerd! Zelfs bij Dier&Zorg, waar ik toch goede dingen van hoor. Voor ons had het erg veel gescheeld als ze wel verzekerd was. Ze heeft onderzoeken voor dr huid gehad, operatie aan dr ogen, oren onderzocht in Utrecht, en ook een desensibilisatiekuur en alle bijbehorende onderzoeken daarbij, een gebroken poot, ontelbaar veel medicijnen geprobeerd tegen dr allergie en ontstekingen...Het grappige is, nu we helemaal niks meer doen en gewoon niet ver gaan lopen als het buiten te nat is, ze er nu het beste aan toe is sinds de allergieen zijn begonnen! Ik ga haar nu ook niet meer proberen te verzekeren, maar zet ook een bedrag opzij en hoop dat ik geld kan lenen als er weer zoiets ergs aan de hand is! We hebben het pas uitgerekend, en ze heeft tot nu toe al bijna €5000,- gekost. Ik zou het zo weer doen...! (en ik heb echt geen supersalaris! Ik werk in de zorg dus dan weet je het wel! ;) )
vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Nuttig om over dit onderwerp te lezen, toen bij onze hond Vitess een gescheurde kruisband en meniscus werd ontdekt vroeg de dierenarts nog of we geen verzekering hadden. Niet dus, en ik vind de opmerkingen van een speciaal potje hiervoor wel een goed idee. Misschien hadden wij er best iets aan kunnen hebben wanneer wij onze twee honden en zeven katten hadden verzekerd, maar wie weet waren er ook wel weer veel uitsluitingen. Beide goldens hebben een baarmoederontsteking gehad, één ervan is geopereerd na een auto-ongeluk, onze poes is aangereden en heeft een heupoperatie ondergaan, van alle rontgenfoto's kunnen we een aardig fotoboek samenstellen en gisteren dus de operatie aan de kruisband/meniscus. Tel maar op, ik ga in elk geval aan mijn spaarpotje beginnen!

Plaats reactie