1e barfvreugde alweer getemperd...(kogel in voer) :-(

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: 1e barfvreugde alweer getemperd...(kogel in voer) :-(

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Als je wilde dieren voert dan kan er altijd wat in zitten! Ze lopen niet van zelf het slachthuis binnen!
Haas heeft dus vaak kogeltjes en veelal vallen ze er al uit tijdens het verdelen over de bakken.
Maar na afloop van het diner ligt er vaak nog een kogeltje in de bak, ze filteren dat er feilloos uit.
En mochten ze er wel een inslikken, dan poepen ze dat kogeltje weer uit.  Loodvergiftiging treedt op bij inname van sporen in het voedsel die de darmwand kunnen passeren.
Angelique schreef: Ik vond die neongroene Rodi-erwt altijd veel schokkender ;D
;D ;D
Mijn eerste hond, lang geleden, was een Duitse Herder. Om hem te pesten verstopten we wel eens een erwt in zijn eten. Hij at geen brokken maar ook geen barf, iets er tussen in  ::).  Nou, als hij klaar was met eten dan was de bak schoon maar er lag wel een erwt in  :D
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Re: Oké, Herby besteld, maar dan???

Bericht door Lefki&Amy »

arjan schreef: vraag naar haas uit argentinien die word door de kop geschoten
met 1 kogel
haas uit chili die schietten ze met hagel dan zit het in het vlees
Dus in Argentinie kunnen ze beter schieten dan in Chili...luidt de conclusie  :D
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

pike schreef: Als je wilde dieren voert dan kan er altijd wat in zitten! Ze lopen niet van zelf het slachthuis binnen!
Haas heeft dus vaak kogeltjes en veelal vallen ze er al uit tijdens het verdelen over de bakken.
Maar na afloop van het diner ligt er vaak nog een kogeltje in de bak, ze filteren dat er feilloos uit.
En mochten ze er wel een inslikken, dan poepen ze dat kogeltje weer uit.  Loodvergiftiging treedt op bij inname van sporen in het voedsel die de darmwand kunnen passeren.
;D ;D
Mijn eerste hond, lang geleden, was een Duitse Herder. Om hem te pesten verstopten we wel eens een erwt in zijn eten. Hij at geen brokken maar ook geen barf, iets er tussen in  ::).  Nou, als hij klaar was met eten dan was de bak schoon maar er lag wel een erwt in  :D
Sorry??? Om hem te pesten????  >:(
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

pike schreef: ;D ;D
;D ;D ;D
arjan.zoetermeer
1-ster
1-ster

Bericht door arjan.zoetermeer »

yuki13 schreef: Dus in Argentinie kunnen ze beter schieten dan in Chili...luidt de conclusie  :D
nee in Argentinie jagen ze 's nachts met een lamp blijft hij gewoon zitten
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

arjan schreef: nee in Argentinie jagen ze 's nachts met een lamp blijft hij gewoon zitten
Hoe kom je aan die wijsheid, arjan? De bebloede karkassen die ik had van H. waren zeker niet door de kop geschoten, maar middenin de buik. In de kale haaskarkassen vind je zo af en toe nog een kogel terug, alleen in de bouten vind je ze niet tot bijna niet. Heb daar al eens een discussie over gehad, maar H. heeft mij nooit vermeld dat er verschil in schieten zit tussen Argentinië en Chili en dat daar rekening mee wordt gehouden qua afname er van door wildleveranciers. Bestaat daar info over?
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

Bedankt voor je uitleg over de telefoon, Arjan! ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pike schreef: Als je wilde dieren voert dan kan er altijd wat in zitten! Ze lopen niet van zelf het slachthuis binnen!
;D ;D
Hahaha, ik kom niet meer bij! Eerst om die neon-groene erwt van Angelique (en ik moet het met je eens zijn: inderdaad heel schokkend ;D ;D ;D. In de UK zien alle green peas er zo uit. Gifgroen. Brrrr). Er een in je hond z'n voer verstoppen is echt hilarisch ;D ;D ;D ;D
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

En dan maar zeggen dat een hond niet veel smaakpappillen op zijn tong heeft maar vooral op geur eet  ::)
ik begrijp eigenlijk nog steeds niet hoe hij het voor elkaar kreeg  8)
arjan.zoetermeer
1-ster
1-ster

yuki13 schreef: Zo, was ik zo blij met onze eerste Barfbestelling bij Herby.....krijg ik nu toch een beetje twijfels.... ???
Hier lees ik altijd; als je zelf samenstelt weet je tenminste wat je geeft. Leek mij een plausibel argument.
Gisteren wild gegeven, vanmorgen kippen nekken...pak de bak op en hoor iets rammelen in de bak...ligt er een klein kogeltje in!!!  :-X  :-X
Dacht ik toch te weten wat ik gaf..... :-\  :(

In Nederland is er een verbod op loodhagel. De vervangers hiervan zijn staal, zink en diverse legeringen van metaal zoals bismut e.d. Deze bestaan dan vaak uit o.a. staal, zink
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

Ik maak me ook niet zo druk om de kogeltjes hoor. Soms vind ik eentje in de bakken, en ongetwijfeld zullen ze er wel eens eentje binnenkrijgen. Ze lopen allemaal nog rond hoor.
arjan.zoetermeer
1-ster
1-ster

Huskymeisje schreef: Ik maak me ook niet zo druk om de kogeltjes hoor. Soms vind ik eentje in de bakken, en ongetwijfeld zullen ze er wel eens eentje binnenkrijgen. Ze lopen allemaal nog rond hoor.
lood vergifteging lopen ze ook niet zo snel op
zo lang je geen vogel bent die ze als steentje gebruikt in de krop
of een herkauwer loopt het wel los
maar ik kreeg de vraag over lood via een pb
ands
1-ster
1-ster

Bericht door ands »

Hebben jullie een link naar de site van Herby, kan via Google het niet vinden.
Buran en Co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Buran en Co »

Plaats reactie