Hier dacht ik dus ook aan.Angelique schreef:
Ik zou bijna bang worden dat er een voedselallergie aan ten grondslag ligt als dit zolang duurt.
oorproblemen al ruim 7 maanden
Moderator: Lizzy
Re: oorproblemen al ruim 7 maanden
Waren de bacterien alleen maar gevoelig voor gentamycine? Ik heb de Otitfin niet bij de hand: zit dat daar in?
Gentamycine kun je beter niet oraal geven, maar het zou ook nog een oplossing kunnen zijn om oraal antibiotica te geven, met name als het oor te pijnlijk is, maar dan moet de bacterie ook wel gevoelig zijn voor en van de orale antibiotica.
En een voedselallergie is inderdaad ook een mogelijkheid.
Gentamycine kun je beter niet oraal geven, maar het zou ook nog een oplossing kunnen zijn om oraal antibiotica te geven, met name als het oor te pijnlijk is, maar dan moet de bacterie ook wel gevoelig zijn voor en van de orale antibiotica.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ze heeft al 5 kuren gehad van weken lang, steeds andereFemke schreef: stomme vraag, maar zou je dit niet met een inwendige AB - tabletten dus - kunnen oplossen? Oren nogmaals schoon laten spuiten en een ab kuur er achteraan?
Sterkte ermee, ik weet wat voor ellende het is als je met de oren tobt![]()
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
uh ik geloof niet dat ik t snap helemaal.Hitam schreef: Waren de bacterien alleen maar gevoelig voor gentamycine? Ik heb de Otitfin niet bij de hand: zit dat daar in?
er zijn dus ook tabletten van in combi met de oorzalf doen?
maandag vraag ik alles even uitgebreid.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
voedselallergie zou dat echt kunnen?
uh dan moet ik dr niet meer op kvv en barf doen, maar iets anders?
maar uh eliminatie word lastig want ze eten hier alles
maar uh eliminatie word lastig want ze eten hier alles
-
Femke
- 5-sterren

danielle1980 schreef: voedselallergie zou dat echt kunnen?
maar uh eliminatie word lastig want ze eten hier alles![]()
bij eliminatie wordt inderdaad geadviseerd om iets te voeren wat je hond nog nooit heeft gehad, maar dat is om het gemakkelijk te maken. Dan weet je zéker dat dat geen reactie kan veroorzaken.
Maar volgens mij kan je ook elimineren als je honden alles gegeten hebben. Dan begin je ook met 2 maanden alleen maar 1 diersoort te voeren. Alleen je hebt de pech dat dit juist een diersoort kán zijn waar je hond allergisch voor is. En als de klachten niet verbeteren dan moet je overstappen op een andere diersoort en dat weer 2 maanden volhouden. Ik zou iets nemen wat ze niet erg vaak eten, bijvoorbeeld konijn of paard?
Volgens mij hebben veel honden last van rund en kip. Ik zou denk ik iets wild-achtigs nemen, toch konijn of haas misschien. Vraag me niet waarom, dat is puur een gevoel.
Ik liep vanavond nog te denken: 7 maanden geleden begonnen, zit er geen grasaar in het oor?
En om terug te komen op de voeding: voeg je geen supplementen toe?
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
we hebben dr toen laten spoelen zo goed als gelijk, toen kwam er dus wel een 'bal' van iets uit, wat was moeilijk te zien, was helemaal oud al en zwart.Femke schreef:
bij eliminatie wordt inderdaad geadviseerd om iets te voeren wat je hond nog nooit heeft gehad, maar dat is om het gemakkelijk te maken. Dan weet je zéker dat dat geen reactie kan veroorzaken.
Maar volgens mij kan je ook elimineren als je honden alles gegeten hebben. Dan begin je ook met 2 maanden alleen maar 1 diersoort te voeren. Alleen je hebt de pech dat dit juist een diersoort kán zijn waar je hond allergisch voor is. En als de klachten niet verbeteren dan moet je overstappen op een andere diersoort en dat weer 2 maanden volhouden. Ik zou iets nemen wat ze niet erg vaak eten, bijvoorbeeld konijn of paard?
Volgens mij hebben veel honden last van rund en kip. Ik zou denk ik iets wild-achtigs nemen, toch konijn of haas misschien. Vraag me niet waarom, dat is puur een gevoel.
Ik liep vanavond nog te denken: 7 maanden geleden begonnen, zit er geen grasaar in het oor?
En om terug te komen op de voeding: voeg je geen supplementen toe?
ze kwam hier op 11 maanden en toen was ze dus veel te mager en lichte oorproblemen.( rood en ontstoken hadden we dr voor behandeld en is toen paar maanden weggeweest )
ze is nu op gewicht maar die oorproblemen zijn flink uit de hand gelopen.
dr oorschelp ziet er nu goed uit en binnenin is het niet meer dik en vuurrood, maar blijft schudden en troep uitkomen.
ik voeg niets toe, soms echinacea.
geef smuldier en barf.
bij yvonne at ze dat trouwens niet waar ze eerst woonde, at ze ahv.
bij mij aan begin at ze beetje barf en 90% CB dat ging tijd goed, ik zit te denken of toen ik dr op de smuldier in combi met barf zette ipv alleen cb en af en toe wat kip of het toen begon, dat zou best kunnen eigenlijk.
ze eten weinig zuivel of orgaan hier ( dit ivm de compleet die ik geef )
misschien moet ik haar een tijd weer op carnibest zetten?
alleen haas of konijn dat word het denk niet, paard weet ik niet, maar zeg t gewoon eerlijk, ze eet 800gram-1000gram per dag en als ik alleen dat moet geven is wel heel duur denk als ik ook orgaan dan moet voeren.
en snippers weet ik niet, alleen vleesbotten, kan dat toch niet elke dag geven of zie ik t verkeerd.
In smuldier zit graan. Zou kunnen dat ze daar op reageert.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ok nou ik heb de da gesproken, ze heeft een proteus bacterie ( hoop dat je t zo schrijft )Hitam schreef: Waren de bacterien alleen maar gevoelig voor gentamycine? Ik heb de Otitfin niet bij de hand: zit dat daar in?
dit word volgens haar niet door voedsel allergie veroorzaakt, ook is de kans klein dat t komt omdat er iets in zit, ze is al uitgespoten en dan had t weg moeten zijn.
ze reageerde nergens op alleen voor gentamycine, alle andere echt totaal niets.
volgens haar was er behalve otifin maar 1 ander middel dat dat bevatte, maar dat hebben ze niet.
er is geen ab of zo wat gegeven kan worden.
weer uitspoelen ziet ze nog steeds niet zitten, want voor echt effect moet je dat dan steeds blijven doen en ze wil echt niet steeds onder narcose doen.
advies kno arts anders, maar ze denkt dat die ook niet heel veel ken doen ???
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 16 mar 2009, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
O, lekker, een resistente Proteus. Die zijn inderdaad heel lastig. Ik denk dat ze bij KNO toch ook wel wat kunnen doen. Vaak hebben ze wel andere antibiotica of oplossingen.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ow ja?denk je dat?Hitam schreef: O, lekker, een resistente Proteus. Die zijn inderdaad heel lastig. Ik denk dat ze bij KNO toch ook wel wat kunnen doen. Vaak hebben ze wel andere antibiotica of oplossingen.
wat is er zo lastig aan?
dus ontgiftigen met dat weegbree helpt niet hiervoor, allergie voor voeding en iets in oor denk jij dus ook niet
ok en waar zit eventueel een KNO?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja inderdaad, ik zou naar de KNO in Utrecht gaan. Zij maken zelf oorzalven die voor dierenartsen niet te verkrijgen zijn. En de resultaten zijn vaak verbluffend.Hitam schreef: O, lekker, een resistente Proteus. Die zijn inderdaad heel lastig. Ik denk dat ze bij KNO toch ook wel wat kunnen doen. Vaak hebben ze wel andere antibiotica of oplossingen.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
is er alleen 1 in utrecht?*Dorothea* schreef: Ja inderdaad, ik zou naar de KNO in Utrecht gaan. Zij maken zelf oorzalven die voor dierenartsen niet te verkrijgen zijn. En de resultaten zijn vaak verbluffend.
Proteus is een bacterie die gauw resistent wordt en dus vaak moeilijk te bestrijden is. Ik denk dat voeding en ontgiften ook erg belangrijk is. Dat zorgt ervoor dat de eigen weerstand ook meehelpt de bacterie te bestrijden.danielle1980 schreef: ow ja?denk je dat?
wat is er zo lastig aan?
dus ontgiftigen met dat weegbree helpt niet hiervoor, allergie voor voeding en iets in oor denk jij dus ook niet
ok en waar zit eventueel een KNO?
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Mijn dierenarts in den haag maakt ook zelf zalf die bij veel setterbezitters al een hit is. Maar volgens mij is den haag helemaal ver voor jou. Succes met de oortjes!!