GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

Bosse
1-ster
1-ster

Bericht door Bosse »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar ik heb dit topic al een poosje met grote belangstelling gevolgd.
Ik heb een witte herder reu van bijna 3 jaar, en 4 weken geleden hebben wij bij Bosse ook een GNRH omplantaat laten plaatsen.
Zal eerst even vertellen waarom ik het implantaat heb laten plaatsen, Bosse is een leuke hond die met elke hond goed kan opschieten dus daarom hoefde het niet, maar loopse teefjes daar raakt meneer regelmatig behoorlijk in love van en dan heeft mijn goed luisterende (alleen al op gebaar) schat, bananen in zijn oren. Dus mijn verwachingen waren hoog.
Zal eerst even mijn bevindingen bij Bosse vertellen, eigenlijk geen verschil, als ik jullie verhalen zo lees dan waren de meeste reutjes in het begin behoorlijk opgefokt, was hier niet het geval, rustig zoals altijd, en nu na goed 4 weken verder, nog steeds opgewonden als er een loops teefje in de buurt is, veel snuffelen, poot vaak omhoog, en zijn balletjes nog steeds pingpongballen formaat.
Dus jullie begrijpen mijn vraag, moeten de in love gevoelens na goed 4 weken niet duidelijk minder zijn???
Want ik begin mij af te vragen of het implantaat wel goed zit, (het was wel uit de spuit.)
Of moet ik nog even geduld hebben?

Gr. Jeannette
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

heb gehoord dat het wel een maand of 2 kan duren voordat het optimaal werkt..
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Ik denk dat je idd nog even geduld moet hebben bij Pim duurde het zeker 6 tot 8 weken voor ik iets van verschil ging merken.
Ook moet je er wel rekening mee houden dat hij al flink aangeleerd gedrag kan vertonen en dat krijg je er niet zo 1-2-3 uit.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

't ja ik heb ook al gehoord dat het verkeerd ingebracht kan worden en het er dan terug uit komt of zo.
Ik zag Ares opgefokt worden na 2 weken en dat keerde dan weer na een week of 2, en dan werd hij rustiger en rustiger. De balletjes dat duurde ook wel een hele tijd voor die inkrompen.
Ik denk dat je binnen 2 weken toch zeker een verschil moet gaan zien in de drang naar teefjes.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

bij shane ging het inbrengen ook niet vlekkeloos, maar toch werkt het.
enne beide honden hier reageerden anders
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Ik heb (nog!) niet alles doorgelezen maar even een vraagje.
Vanaf welke leeftijd kan/mag dit implantaat geplaatst worden bij een reu ?
(tis niet voor Yoda btw)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

mooi onderschrift wendy!
ik weet het niet zeker maar lijkt me na een jaar toch wel te kunnen, net als eventuele castratie?
esa
1-ster
1-ster

Bericht door esa »

jalukrifa schreef: Ierse Setters krijgen een vreselijke vacht door castratie.
Zou dit bij een implantaat beter zijn dan?
Vrees van niet. Mijn blauwe keehond heeft van het implantaat een drogere, kroezige vacht gekregen. Mijn vorige blauwe kees z'n vacht was door castratie geheel geruineerd.
Het troostende is, dat het implantaat ooit uitgewerkt zal zijn. Dan komt de mooie vacht weer terug. Ondertussen probeer ik hem met strenge hand van de teven af te houden en hem duidelijk te maken dat IK de alfahond ben en niet hij...
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*wendy* schreef: Ik heb (nog!) niet alles doorgelezen maar even een vraagje.
Vanaf welke leeftijd kan/mag dit implantaat geplaatst worden bij een reu ?
(tis niet voor Yoda btw)
hoorde van de week dat ze het implantaat ook zetten bij honden van 7/8 maanden..
esa
1-ster
1-ster

Bericht door esa »

Hebben jullie ook de ervaring dat een tweede keer implanteren veel minder krachtig werkt? Mijn grijze keeshond werd na vier maanden eerste implantaat (voorbeeldig gedrag, geen interesse meer in teven of gecastreerde reuen) weer behoorlijk hitsig. De dierenarts adviseerde castratie, wat ik vanwege de vacht niet wilde. Hij spoot er een tweede implantaat in, maar die werkt (heb ik het gevoel) toch minder krachtig dan de eerste. Hij heeft tenminste een teefje ontdekt waarop hij smoorverliefd is en graag zou willen wippen terwijl ze niet eens loops is. Ik probeer hem rustig duidelijk te maken dat dit  geen gewenst gedrag is. Na een keer of drie ingrijpen begint hij het te snappen. Tot hij haar een volgend keer weer tegenkomt.
Hij heeft totaal geen agressie naar andere reuen, is vriendelijk tegen elke hond die hij tegenkomt. Hij kent geen angst. Een andere hond kan hem niet groot of klein genoeg zijn om in speelhouding te benaderen. Hij is dus hardstikke makkelijk, op dat willen wippen na...
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Een 2de implantaat daar heb ik geen ervaring mee.
Heb Ares dinsdag laten castreren, dus hier nog een week of 3 last van loopse teefjes en een norse Ares.
En dan zijn wij er van af. Hij is nu ook vandaag veel meer opgefokt, maar dat zal misschien door de pijn of ongemak zijn.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ach die jongen..hij heeft het achter de rug!
mooi onderschrift heb je!!!!!
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

vanaalst schreef: ach die jongen..hij heeft het achter de rug!
mooi onderschrift heb je!!!!!
Bedankt.
En achter de rug nog niet helemaal hoor, hij vind het momenteel ng heel vervelend om te lopen of te staan.
die lampekap van de Dierenarts kreeg ik niet aan, heb hem momenteel een Nek brace voor mensen die ik nog had liggen aan, als ik hem niet in het oog kan houden, zodat hij niet kan likken.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Hoi

Wij hebben bij Fynn zo'n drie weken geleden een nieuwe laten plaatsen de 2e dus.
Maar ik moet zeggen dat we eigenlijk iets te laat waren met het plaatsen van de 2e waardoor het eigenlijk al te ver uitgewerkt was.
Hij werd eerst dus weer meer geinteresseerd in plasjes en nu gaat het weer werken.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

vanaalst schreef: hoorde van de week dat ze het implantaat ook zetten bij honden van 7/8 maanden..
Ok, ik ga dit topic sowieso doorgeven aan mijn neef.
En uiteraard zal hij zelf ook info vragen aan zijn DA.

Plaats reactie