Bruin heeft pijn

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Bruin heeft pijn

Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Nou meis, fijn dat het eerste stapje in elk geval al niet hele grote rampen opgeleverd heeft  :-* :-*

Osteopaten hebben vaak niet direct tijd, ik zou alvast een afspraak maken want ws kan je niet eerder dan over 2,3 weken terecht. Het zou zonde zijn als je straks belt voor een afspraak en je dan nog 3 weken wachten moet.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[ ;)=*Dorothea* link=topic=53535.msg1210819#msg1210819 date=1237396341]
Nou is dat even goed nieuws, hopelijk voelt ie zich snel weer helemaal top.  :-*

Ik ga ook nog even zaiken. Is de foto wel gemaakt met maximaal naar achteren gestrekte poten. Op die manier kun je LSI zien. Ik heb bewust bij Indy een foto onder sedatie gemaakt, omdat hij te pijnlijk was om z'n poten te strekken. Hij stond met een bolle rug en het was ook duidelijk warm bij de eerste lumbale wervels, maar er was ook LSI. Het gegeven dat Bruin z'n achterpoten niet wil strekken, dat baart me wat zorgen.  :-\
Nu je weet dat er geen schade is, zou je dan niet snel bij een osteopaat terecht kunnen? Ik ben niet zo'n fan van cortaphen.  :-\
[/quote]

Helemaal mee eens  ;) nu stop je de grootste troep in je hond wat niet eens nodig is.
Zaak is om nu zeer snel bij een goede osteopaat terecht te kunnen,dit soort pijnstillers zijn trouwens ook nog eens vreselijk slecht tijdens een eerste osteopatische behandeling omdat dit een totaal vertekend beeld geeft...dit volgens mijn vroegere vriendin die osteopate voor honden en paarden is  ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 18 mar 2009, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - Judith - »

*Dorothea* schreef: Nou is dat even goed nieuws, hopelijk voelt ie zich snel weer helemaal top.  :-*

Ik ga ook nog even zaiken. Is de foto wel gemaakt met maximaal naar achteren gestrekte poten. Op die manier kun je LSI zien. Ik heb bewust bij Indy een foto onder sedatie gemaakt, omdat hij te pijnlijk was om z'n poten te strekken. Hij stond met een bolle rug en het was ook duidelijk warm bij de eerste lumbale wervels, maar er was ook LSI. Het gegeven dat Bruin z'n achterpoten niet wil strekken, dat baart me wat zorgen.  :-\
Nu je weet dat er geen schade is, zou je dan niet snel bij een osteopaat terecht kunnen? Ik ben niet zo'n fan van cortaphen.  :-\
Je mag zoveel zaiken als je wilt  ;)! Ik heb totaal geen ervaring met dit soort problemen, noch met pijnstilling  :-\. Op zich gelukkig natuurlijk, maar niet handig als je een serieuze gesprekspartner wilt zijn voor de DA. Wat is het bezwaar tegen Cortaphen? Ik meen me te herinneren dat ze per se een corticosteroïde wilden geven, maar waarom?  :( . Hij zet de hele boel vast en volgens mij was de gedachte erachter dat hij moet gaan ontspannen in z'n lijf en niet het idee moet hebben dat als hij A doet er vervolgens B pijn ontstaat. Volgens de DA is zijn lijf nu nog te gespannen om er met osteopathie iets mee te kunnen. Is dat zo?

Ik weet het effe niet meer  :'( Vind het zo moeilijk om in te schatten wat goed is omdat ik er geen ervaring mee heb... :-[
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

- Judith - schreef: Je mag zoveel zaiken als je wilt  ;)! Ik heb totaal geen ervaring met dit soort problemen, noch met pijnstilling  :-\. Op zich gelukkig natuurlijk, maar niet handig als je een serieuze gesprekspartner wilt zijn voor de DA. Wat is het bezwaar tegen Cortaphen? Ik meen me te herinneren dat ze per se een corticosteroïde wilden geven, maar waarom?   :( . Hij zet de hele boel vast en volgens mij was de gedachte erachter dat hij moet gaan ontspannen in z'n lijf en niet het idee moet hebben dat als hij A doet er vervolgens B pijn ontstaat. Volgens de DA is zijn lijf nu nog te gespannen om er met osteopathie iets mee te kunnen. Is dat zo?

Ik weet het effe niet meer  :'( Vind het zo moeilijk om in te schatten wat goed is omdat ik er geen ervaring mee heb... :-[
Er is niks te zien op de foto. Er zijn geen ernstige vernauwingen of spondylose te zien. Ik verwacht dus niet dat er ergens een zenuw klem zit. Dus zit er ergens zo'n heftige ontsteking dat er een paardenmiddel nodig is? Ik vind cortico's nogal heftig oa omdat ze er ook weer voor zorgen dat de spiermassa afneemt. Plus dat de combinatie cortico's en NSAID geen fijne combi is, oa verhoogde kans op maagbloeding. Ik zou eerst eens afwachten hoe hij zou reageren op alleen een NSAID.
En van osteopathie heb ik echt nul komma nul verstand, dus daar kan ik weinig over zeggen
- Judith -
5-sterren
5-sterren

*Dorothea* schreef: Er is niks te zien op de foto. Er zijn geen ernstige vernauwingen of spondylose te zien. Ik verwacht dus niet dat er ergens een zenuw klem zit. Dus zit er ergens zo'n heftige ontsteking dat er een paardenmiddel nodig is? Ik vind cortico's nogal heftig oa omdat ze er ook weer voor zorgen dat de spiermassa afneemt. Plus dat de combinatie cortico's en NSAID geen fijne combi is, oa verhoogde kans op maagbloeding. Ik zou eerst eens afwachten hoe hij zou reageren op alleen een NSAID.
En van osteopathie heb ik echt nul komma nul verstand, dus daar kan ik weinig over zeggen
NSAID als in bijvoorbeeld Rimadyl?

Hij staat net weer gillend op  :'(. Heeft blijkbaar toch wel erg geworsteld vanmiddag omdat hij niet op de foto wilde  :-[. Ik bel morgenochtend nog wel even om te vragen waarom ze per se een cortico willen
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

- Judith - schreef: NSAID als in bijvoorbeeld Rimadyl?

Hij staat net weer gillend op  :'(. Heeft blijkbaar toch wel erg geworsteld vanmiddag omdat hij niet op de foto wilde  :-[. Ik bel morgenochtend nog wel even om te vragen waarom ze per se een cortico willen
hup naar de osteopaat met die jongen , kan die zich lekker ontspannen en losgemaakt worden ik weet zeker dat hij ervan opknapt  ;)
Miranda en Pepper
4-sterren
4-sterren

Bericht door Miranda en Pepper »

Kunnen er spieren beschadigd zijn??
en dat dat lang duurt met herstellen??
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

- Judith - schreef: NSAID als in bijvoorbeeld Rimadyl?
Ja of metacam of previcox.
Ja dat is echt het nadeel van het maken van een foto zonder sedatie. De kwaliteit van de foto is gewoon minder door al dat geworstel en de hond loopt ook nog eens een trauma op.  :( Mocht je niet bij het maken van de foto zijn?
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

In ieder geval heeft Bruin geen schade opgelopen bij het auto-ongeluk en kan alles weer goedkomen.
Ik wens je veel sterkte met alle informatie en een voor jou en Bruin goede keuze te maken.
Ik heb daar geen ervaring mee.
Dikke knuffel voor jou en Bruin! :-* :-*
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Nou, goed nieuws dus, zo alles bij elkaar!
Misschien kun je eens bellen met Martine Burgers, zij is echt een heel erg goede ostheopaat voor paarden en honden. En aardig.
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Kruimel schreef: Nou, goed nieuws dus, zo alles bij elkaar!
Misschien kun je eens bellen met Martine Burgers, zij is echt een heel erg goede ostheopaat voor paarden en honden. En aardig.
Dank je Olga  :)! En ook nog hier in de buurt...
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

valt allemaal gelukkig mee!!!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

- Judith - schreef: Dank je Olga  :)! En ook nog hier in de buurt...
Nou, ze reist wat af hoor, daar is ze ook niet flauw in! Ze is hier een aantal keren voor diverse IJsjes geweest, super! En ze heeft Kátur toen ff voor niks tussendoor behandeld omdat die oen een flinke opzaaier van Gula had gehad. Service van de zaak zei ze. En dan te bedenken dat ze amperaan onder een IJsje past  ;D ze had na afloop van de behandeling haast zelf een behandeling nodig  ;D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Goed om te horen dat er op de foto's niks ernstigs te zien is!  :)

- Judith - schreef:
Ach, wat sneu voor Bruin.  :(  Ik hoop dat je snel een goede remedie voor hem vind. Het is verschrikkelijk moeilijk als ze zo gillen van de pijn, dat gaat je door merg en been. Sterkte!  :-*
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Fijn dat er geen nare dingen zijn gevonden.

Plaats reactie