Het interessante artikel waar je naar verwijst Annemarie had ik al gezien bij mijn internet speurtocht.tristan schreef: Astrid, heb je haar onlangs nog wel na laten kijken op LM? Een likgranuloom kán ook een lichamelijke oorzaak hebben. Ik las toevallig hier: http://www.hondenschoolabovo.nl/nieuws/ ... nuloom.htm dat LM er daar één van kan zijn. Het zou natuurlijk het afbouwen van de Clomicalm kunnen zijn, maar ik zou een lichamelijke oorzaak niet uitsluiten. Niet met haar LM verleden en zeker omdat je ziet dat zij zo rustig is en het er niet naar uitziet dat ze gestressed is.
Onze RR kreeg op haar derde aan beide poten likgranuloom. We hebben echt álles geprobeerd maar niks hielp, en pas op het eind bleek dat daar een lichamelijke oorzaak voor was. De da. heeft het een hele tijd op stress etc. gegooid maar dat heb ik nooit geloofd, daar was het de hond niet voor. Als ik tóen geweten had dat er ook een lichamelijke oorzaak voor kon zijn, had ik haar veel eerder grondig na laten kijken.
Sofi is in augustus of september nog gecheckt op Leishmaniose en negatief getest. Nadien is ze enorm uitgezwaard en van 23 kg tot een voor haar mooi gewicht van 26 kg uitgegroeid.
ik heb het er met de DA nog over gehad om haar te testen, maar hij zei als je zeker weet dat het begonnen is met een sneetje (en dat weet ik heel zeker) dan is er geen enkele reden om haar nu te testen. Ze ziet er heel goed uit en ook uit bloedonderzoek haal je niet altijd de juiste diagnose, dus hou je geld in je zak...
Toen Sofi hier kwam likte en beet ze veel aan haar poten.
Nu doet ze het dus weer - alhoewel het vandaag reuze meevalt en het plekje er beter uit gaat zien.
Sofi is niet een enorm relaxte hond, zo lijkt ze wel als je haar niet goed kent, maar ze kan zich soms enorm opwinden buiten en in huis uit waaksheid, volgens GT oozaak angstagressie.
Ik vrees dus dat het van het afbouwen van de clomicalm komt of - wat ook nog een optie kan zijn - van het opbouwen van de homeopathie.
Deze krijgt ze als ondersteuning voor het afbouwen van de clomicalm en om zich minder op te winden uit waaksheid buiten door angstagressie (veel geblaf en overal op af stormen als het haar niet zint - waar we met een GT verder mee aan de slag gaan vanaf 7/2).