kippenlevertjes = diaree?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Yorick
3-sterren
3-sterren

Bericht door Yorick »

Hoi iedereen,

Ik heb Lenka en Yorick vorige week een kong gegeven met kippenlevertjes. De dag erachter had lenka diaree en 2 daagjes later Yorick. Kan dit aan de levertjes liggen?

Extra vraagje: lenka is al goed vermagerd maar heeft nog 500gram te gaan. Als ik haar kong vul (de ene dag zijn dat snijlingen, de andere maag, de andere...... ) dan trek ik het af van haar carnibestmaaltijd. Aangezien ze 50/50 carnibest en kruidenmix krijgt, waar moet ik het dan van afhouden; vd portie carni of mix?

Yorick mag nog iets bijkomen dus daar houd ik niets in van de carnibest, hij krijgt nu zo'n dikke 600 gram;

Bedankt!
202spots

Re:kippenlevertjes = diaree?

Bericht door 202spots »

Yorick schreef: Ik heb Lenka en Yorick vorige week een kong gegeven met kippenlevertjes. De dag erachter had lenka diaree en 2 daagjes later Yorick. Kan dit aan de levertjes liggen?
Ja,dat is haast wel zeker.
wanneer je de hele kong met lever hebt gevuld dan heb je TEveel gegeven.
Ik zou niet meer dan 1 kippelever door 't voer doen.
Extra vraagje: lenka is al goed vermagerd maar heeft nog 500gram te gaan. Als ik haar kong vul (de ene dag zijn dat snijlingen, de andere maag, de andere...... ) dan trek ik het af van haar carnibestmaaltijd. Aangezien ze 50/50 carnibest en kruidenmix krijgt, waar moet ik het dan van afhouden; vd portie carni of mix?
gewoon 'n beetje minder doen van alle 2 ???
Als je b.v 100 gram snijlingen in de kong doet,dan geef je 50 gr carni EN 50 gr kruidenmix minder. ;)
Hoeft toch echt niet allemaal precies op de gram toch ??? :)
Yorick
3-sterren
3-sterren

Bericht door Yorick »

Bedankt!

Van de kippenmaagjes en harten hadden ze geen last maar de levertjes zijn dus teveel van het goede!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Yorick schreef: Bedankt!

Van de kippenmaagjes en harten hadden ze geen last maar de levertjes zijn dus teveel van het goede!

Lever werkt erg laxerend. Nog meer dan andere orgaanvleessoorten.
Yorick
3-sterren
3-sterren

Bericht door Yorick »

Bedankt Lizzy, weer iets bijgeleerd ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Yorick schreef: Bedankt!

Alle lever werkt laxerend, ook de rund en kalf e.d. dus als je dat geeft moet je ook rekening houden met de laxerende werking.
Sammy_Shunka
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Sammy_Shunka »

Hoi!!!

Sammy kan ook absolut geen rauwe lever eten, anders een fonteintje uit zijn poepje. Ik gebruik lever om Sammy te trainen maar dan wel gekookt

Plaats reactie