allergisch voor bibi?
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: allergisch voor bibi?
ik denk ook niet dat t van rund is. dat katten allergisch zijn voor rund is volgens een praatje wat DA's vaak ophangen om hypoallergene brokjes te verkopen. ik denk dat de meeste voedselallergieen plantaardig gerelateerd zijn.
ik ben echt geen voorstander van brokjes, wel merk dan ook. ik denk dat op de lange termijn de klachten er niet van zullen verdwijnen, en jij er alleen maar toestanden van bijkrijgt (stink, piestoestanden, slechte vachten, tandendingen, etc)
ik ben echt geen voorstander van brokjes, wel merk dan ook. ik denk dat op de lange termijn de klachten er niet van zullen verdwijnen, en jij er alleen maar toestanden van bijkrijgt (stink, piestoestanden, slechte vachten, tandendingen, etc)
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik vind soms dat er snel wordt gegooid met kreten als voedselallergie zonder dat daar daadwerkelijk goed onderzoek naar is gedaankoekje schreef: ik denk ook niet dat t van rund is. dat katten allergisch zijn voor rund is volgens een praatje wat DA's vaak ophangen om hypoallergene brokjes te verkopen. ik denk dat de meeste voedselallergieen plantaardig gerelateerd zijn.
wbt het brokjes verhaal ga ik ook met koekje mee..de vachttoestanden zullen met brokjes niet verbeteren! eerder verergeren..
was het voorheen (in de brokkentijd) echt zo veel minder of ben je je er nu veel meer bewust van?
ik denk dat jezelf af moet vragen of het daadwerkelijk zo is dat de problemen door het barfen komen of doordat je het vele werk ( en stres, en gezondheidstoestanden en alle energie die je erin stopt met alle liefde en overgave die je hebt) mbt barf je nu een beetje op gaan breken?
het afgelopen jaar heb je aardig wat toestanden meegemaakt met alle katjes en je bent heel wat energie verloren aan alle diertjes die je hebt.
het is nu misschien een moment dat je moet kiezen, doorpakken of opgeven
ik zou zeggen: niet opgeven!!! er gaat niks boven vers!
Goed van je dat je ze iig een vlooienbehandeling hebt gegeven,
maar eenmalig of af en toe een pipetje zal je niet van je vlooienprobleem afhelpen
Zul je toch consequent voor moeten behandelen en dat ook (lang) moeten volhouden,
en wanneer je het echt onder de knie hebt en ze niet meer gebeten worden zul je zien dat de huidirritatie vd katten ook verdwijnt.
(niet nu na een pipetje oid).
Hoef je ook niet zo moeilijk te doen met het eten en daar je energie aan kwijt te zijn
maar eenmalig of af en toe een pipetje zal je niet van je vlooienprobleem afhelpen
Zul je toch consequent voor moeten behandelen en dat ook (lang) moeten volhouden,
en wanneer je het echt onder de knie hebt en ze niet meer gebeten worden zul je zien dat de huidirritatie vd katten ook verdwijnt.
(niet nu na een pipetje oid).
Hoef je ook niet zo moeilijk te doen met het eten en daar je energie aan kwijt te zijn
- spreeuwtje
- 5-sterren

toen de katten brokjes kregen waren sommigen er beter aan toe dan nu..
ik ben ook voorstander van vers hoor.. vergis je niet..
en noezels doet het geweldig op vers.. dus die blijft daar ook zeker op staan..
zij was mager en had een hele nare plukkerige vacht.. spuugde ook veel..
dus noez blijft zeker op vers..
boris had veel diarree.. maar tegenwoordig is het juist erg vast..
niet dat hij er last van heeft.. maar het zou wel beter zijn als dat weer wat smeuiger werd..
wat daarmee gebeurd als ze brokjes gaan eten weet ik niet..
maar verder hadden ze minder vachtproblemen..
max had zo nu en dan een plekje.. maar GEEN korsten overal!
nu heeft boris ook overal korstjes.. zelfs tussen zijn achterpootjes..
jeroen heeft ze 10 jaar op tom poes brokjes gehad..
de meest vieze zooi dat je je kan voorstellen..
maar ze hebben geen van allen nierproblemen bijv.
alle waardes zijn pas nog getest en prima bevonden..
tandjes waren wel een probleem.. maar toen ze hier kwamen zijn ze allemaal onder zeil geweest en is alles opgeknapt.. daarna zijn ze op de pro plan gegaan en hebben ze geen problemen meer gehad..
pas sinds 3/4 jaar staan ze op de barf.. en ik heb ze nu een jaar of 3 hier..
de katten zijn op barf over gegaan omdat noezels het slecht deed op brok.. en vw boris zijn diarree..
maar de rest had geen problemen..
ik zag kiek er zo mooi op worden.. dus was de keuze snel gemaakt..
maar nu wordt het me idd allemaal even teveel..
mijn molentje was stuk gegaan..
iemand hier is zo vriendelijk geweest om me een hak te zetten op een hele laffe manier..
en aan een nieuw molentje komen was niet zo makkelijk..
bij de meneer van en garde een nieuwe bestellen doe ik niet..
want deze meneer heeft zich niet aan de afspraken gehouden.. ook al vindt hij nu samen met diegene die hem een mail gestuurd heeft dat IK dat niet heb gedaan.. daar ben ik het dus niet mee eens..
de lol is er gewoon vanaf..
weer een nieuw molentje kopen bleek erg moeilijk..
en garde is vrijwel de enige site die ze nieuw verkoopt en waar je kunt kiezen uit verschillende molens..
waarop het duidelijk is WAT je koopt..
daarom ben ik nu over gegaan op kvv.. dat is in principe ook prima..
maar een berg geld om iedere maand in de katten te stoppen is er niet..
dus moest ik naar een redelijk goedkoop alternatief zoeken..
kennelijk zijn de katten het er niet mee eens..
en na al behoorlijk wat gerommel met het zelf samenstellen van het menuutje en het gezoek naar wat wel en wat niet goed is voor de katten..
katten weer dun.. katten die kotsen.. katten die dit niet lusten en dat niet lusten.. en dan maar weer verder zoeken naar iets anders..
het is me even teveel idd..
en op het moment komt alles weer een beetje samen..
een sano die ineens slaapmoeilijk doet..
mijn foon met alle gegevens erin die in de plee gelazerd is en stuk is waardoor ik mijn drukke agenda ineens kwijt ben samen met mijn belangrijke tel. nrs en leuke foto's.
mijn externe harde schijf die ineens kapot is..
en een max die ineens kaal en stuk is bovenop zijn rug..
om nog maar van een noezels niet te spreken die dus nog steeds rommelt met die blaasonsteking..
ik ben dr even klaar mee..
en maddoc..
wat ik al eerder zei..
die katten hebben ALTIJD vlooien gehad..
jeroen heeft er in 10 jaar tijd NOOIT iets aan gedaan..
en ik denk dat ik hier ook zeker een jaar of 3 niks gedaan heb aan bestreiding.. puur omdat er af en toe een enkeling zichtbaar was.. maar niet dramatisch ofzo..
katten die buiten komen hebben altijd vlooien.. en nooit was er dit probleem..
ik ben er zeker van dat dit voedingsgerelateerd is..
ik stel je tips op prijs.. maar ik zit er hier met mijn neus bovenop en ben de enige die kan zien hoe het de afgelopen jaren is gegaan MET vlooien..
noezels is gister overigens ook best ziek geweest nadat ze haar vlooienpipet heeft gehad..
ik vind het gewoon vieze smerige bende.. en gebruik het alleen in uiterste nood..
ik ben ook voorstander van vers hoor.. vergis je niet..
en noezels doet het geweldig op vers.. dus die blijft daar ook zeker op staan..
zij was mager en had een hele nare plukkerige vacht.. spuugde ook veel..
dus noez blijft zeker op vers..
boris had veel diarree.. maar tegenwoordig is het juist erg vast..
niet dat hij er last van heeft.. maar het zou wel beter zijn als dat weer wat smeuiger werd..
wat daarmee gebeurd als ze brokjes gaan eten weet ik niet..
maar verder hadden ze minder vachtproblemen..
max had zo nu en dan een plekje.. maar GEEN korsten overal!
nu heeft boris ook overal korstjes.. zelfs tussen zijn achterpootjes..
jeroen heeft ze 10 jaar op tom poes brokjes gehad..
de meest vieze zooi dat je je kan voorstellen..
maar ze hebben geen van allen nierproblemen bijv.
alle waardes zijn pas nog getest en prima bevonden..
tandjes waren wel een probleem.. maar toen ze hier kwamen zijn ze allemaal onder zeil geweest en is alles opgeknapt.. daarna zijn ze op de pro plan gegaan en hebben ze geen problemen meer gehad..
pas sinds 3/4 jaar staan ze op de barf.. en ik heb ze nu een jaar of 3 hier..
de katten zijn op barf over gegaan omdat noezels het slecht deed op brok.. en vw boris zijn diarree..
maar de rest had geen problemen..
ik zag kiek er zo mooi op worden.. dus was de keuze snel gemaakt..
maar nu wordt het me idd allemaal even teveel..
mijn molentje was stuk gegaan..
iemand hier is zo vriendelijk geweest om me een hak te zetten op een hele laffe manier..
en aan een nieuw molentje komen was niet zo makkelijk..
bij de meneer van en garde een nieuwe bestellen doe ik niet..
want deze meneer heeft zich niet aan de afspraken gehouden.. ook al vindt hij nu samen met diegene die hem een mail gestuurd heeft dat IK dat niet heb gedaan.. daar ben ik het dus niet mee eens..
de lol is er gewoon vanaf..
weer een nieuw molentje kopen bleek erg moeilijk..
en garde is vrijwel de enige site die ze nieuw verkoopt en waar je kunt kiezen uit verschillende molens..
waarop het duidelijk is WAT je koopt..
daarom ben ik nu over gegaan op kvv.. dat is in principe ook prima..
maar een berg geld om iedere maand in de katten te stoppen is er niet..
dus moest ik naar een redelijk goedkoop alternatief zoeken..
kennelijk zijn de katten het er niet mee eens..
en na al behoorlijk wat gerommel met het zelf samenstellen van het menuutje en het gezoek naar wat wel en wat niet goed is voor de katten..
katten weer dun.. katten die kotsen.. katten die dit niet lusten en dat niet lusten.. en dan maar weer verder zoeken naar iets anders..
het is me even teveel idd..
en op het moment komt alles weer een beetje samen..
een sano die ineens slaapmoeilijk doet..
mijn foon met alle gegevens erin die in de plee gelazerd is en stuk is waardoor ik mijn drukke agenda ineens kwijt ben samen met mijn belangrijke tel. nrs en leuke foto's.
mijn externe harde schijf die ineens kapot is..
en een max die ineens kaal en stuk is bovenop zijn rug..
om nog maar van een noezels niet te spreken die dus nog steeds rommelt met die blaasonsteking..
ik ben dr even klaar mee..
en maddoc..
wat ik al eerder zei..
die katten hebben ALTIJD vlooien gehad..
jeroen heeft er in 10 jaar tijd NOOIT iets aan gedaan..
en ik denk dat ik hier ook zeker een jaar of 3 niks gedaan heb aan bestreiding.. puur omdat er af en toe een enkeling zichtbaar was.. maar niet dramatisch ofzo..
katten die buiten komen hebben altijd vlooien.. en nooit was er dit probleem..
ik ben er zeker van dat dit voedingsgerelateerd is..
ik stel je tips op prijs.. maar ik zit er hier met mijn neus bovenop en ben de enige die kan zien hoe het de afgelopen jaren is gegaan MET vlooien..
noezels is gister overigens ook best ziek geweest nadat ze haar vlooienpipet heeft gehad..
ik vind het gewoon vieze smerige bende.. en gebruik het alleen in uiterste nood..
Onze Franny had een voedselintolerantie en kreeg acuut weer spuitpoep van BIBI en was probleemloos met Carnibest.
Dus ja het kan best van de BIBI komen.
Lyda je weet wel wat je te doen staat, of je pakt het goed aan en je houd vol en doet alles wat je kan.
In de praktijk is dat waarschijnlijk Barfen met die katten, omdat dat goedkoper is dan kvv.
Of je laat de boel de boel en doet er simpelweg helemaal niets meer aan... alleen hoef ik het dan ook niet meer hier te lezen... hoe ze het op brokjes doen en hoe erg het allemaal is omdat je er de puf niet voor hebt.
Uiteindelijk is dit een vers-voer forum
Katten vragen nou eenmaal tijd, aandacht en liefde en dat kost energie, soms heel veel energie.
Als je die er niet voor hebt dan houdt alles op.
Met de wil en met mooie woorden kom je er niet, je moet het ook willen doen.
In de 30 jaar dat wij katten hebben - van alle leeftijden en pluimages die vroeger ook vrij buiten liepen - is mijn ervaring altijd geweest dat vrijwel alles (helaas niet alles) oplosbaar is als je er voldoende energie in stopt.
Ik wens je heel veel succes
Dus ja het kan best van de BIBI komen.
Lyda je weet wel wat je te doen staat, of je pakt het goed aan en je houd vol en doet alles wat je kan.
In de praktijk is dat waarschijnlijk Barfen met die katten, omdat dat goedkoper is dan kvv.
Of je laat de boel de boel en doet er simpelweg helemaal niets meer aan... alleen hoef ik het dan ook niet meer hier te lezen... hoe ze het op brokjes doen en hoe erg het allemaal is omdat je er de puf niet voor hebt.
Uiteindelijk is dit een vers-voer forum
Katten vragen nou eenmaal tijd, aandacht en liefde en dat kost energie, soms heel veel energie.
Als je die er niet voor hebt dan houdt alles op.
Met de wil en met mooie woorden kom je er niet, je moet het ook willen doen.
In de 30 jaar dat wij katten hebben - van alle leeftijden en pluimages die vroeger ook vrij buiten liepen - is mijn ervaring altijd geweest dat vrijwel alles (helaas niet alles) oplosbaar is als je er voldoende energie in stopt.
Ik wens je heel veel succes
- spreeuwtje
- 5-sterren

ik geloof ook niet dat ik op een tik op mijn vingers zit te wachten..
ik ben niet de enige die brokjes geeft hoor.. en mijn vorige katjes zijn 18 en 21 geworden op de brokjes,
dus ga nou niet doen alsof ik die katten om zeep breng als ik het even niet meer zie zitten na al het geklooi en even op brokjes overstap..
áls er iemand tijd en energie en liefde geeft aan zijn beestjes.. dan ben ik t wel..
ongeacht wat jij of een ander daarvan denkt..
als jij dat niet meer wilt lezen ben je daar helemaal vrij in..
wat er (even) niet is.. is er niet..
t zou fijn zijn als ik even mijn ei kwijt mocht.
dat schreef ik ook onder mijn berichtje.. "dat wilde ik even kwijt"
ik ben niet de enige die brokjes geeft hoor.. en mijn vorige katjes zijn 18 en 21 geworden op de brokjes,
dus ga nou niet doen alsof ik die katten om zeep breng als ik het even niet meer zie zitten na al het geklooi en even op brokjes overstap..
áls er iemand tijd en energie en liefde geeft aan zijn beestjes.. dan ben ik t wel..
ongeacht wat jij of een ander daarvan denkt..
als jij dat niet meer wilt lezen ben je daar helemaal vrij in..
wat er (even) niet is.. is er niet..
t zou fijn zijn als ik even mijn ei kwijt mocht.
dat schreef ik ook onder mijn berichtje.. "dat wilde ik even kwijt"
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Astrid, je hoeft idd niet te lezen over de katten van Lyda als je dat niet wilt. Dat betekent niet dat Lyda hier haar narigheid niet zou mogen opschrijven. Maar het staat jou uiteraard volkomen vrij om haar berichten niet meer te lezen en geen commentaar te leveren. Dit is idd een versvoerforum dus als Lyda brokjes gaat voeren dan zal ze daar hier niet over schrijven, dat kan ze dan beter op een ander forum doen.
- spreeuwtje
- 5-sterren

even voor alle duidelijkheid..
wat ik nu even zoek voor mezelf is een uitlaatklep en rust..
zoals een aantal van jullie wel weten is het me soms gewoon een beetje teveel allemaal.. en zoek ik een weg door de chaos heen..
als dat door brokjes geven is.. dan is dat zo..
ik verwacht dat zodra het hier weer een beetje onder controle is.. zal er vast wel weer ruimte zijn voor gepuzzel met barf en/of kvv..
vooralsnog is het me opgevallen dat nu max gister voor t eerst brokjes heeft gehad..
zijn plek ook minder nattig is en hij minder jeuk heeft..
ik laat hem eerst even stabiliseren.. en mezelf ook..
daarna zien we wel verder..
misschien eerst 1 soort bibi proberen.. dus niet de beef maar de natuurmix.. en dan kijken hoe hij het daar op doet..
wat ik nu even zoek voor mezelf is een uitlaatklep en rust..
zoals een aantal van jullie wel weten is het me soms gewoon een beetje teveel allemaal.. en zoek ik een weg door de chaos heen..
als dat door brokjes geven is.. dan is dat zo..
ik verwacht dat zodra het hier weer een beetje onder controle is.. zal er vast wel weer ruimte zijn voor gepuzzel met barf en/of kvv..
vooralsnog is het me opgevallen dat nu max gister voor t eerst brokjes heeft gehad..
ik laat hem eerst even stabiliseren.. en mezelf ook..
daarna zien we wel verder..
misschien eerst 1 soort bibi proberen.. dus niet de beef maar de natuurmix.. en dan kijken hoe hij het daar op doet..
Natuurmix bestaat uit spiervlees van rund en lamshart
heb je enig idee of ze allergisch voor graan oid zijn...?
(eigenlijk zouden ze dan ook straf op de brokjes reageren)
misschien is Duck-kvv te verkrijgen in de buurt? lam en rijst-25 %
al ist maar om te zien of de boosdoener de moeh-met-zonder-hoorns is?
heb je enig idee of ze allergisch voor graan oid zijn...?
(eigenlijk zouden ze dan ook straf op de brokjes reageren)
misschien is Duck-kvv te verkrijgen in de buurt? lam en rijst-25 %
al ist maar om te zien of de boosdoener de moeh-met-zonder-hoorns is?
of zou 't de werking van de anti-vlo dropjes zijn?vooralsnog is het me opgevallen dat nu max gister voor t eerst brokjes heeft gehad..
- spreeuwtje
- 5-sterren

max had t voor de antivlo dropjes..
anders zou het idd het eerste zijn waar ik aan dacht..
noez is er wel ziek van geweest.. spugen enzo..
ik heb echt de schurft aan die troep..
op de site van bibi staat dat natuurmix voornamelijk bestaat uit omega 3 en kuikens..
maar over de beef staat er weer niks..
op de brokjes hebben ze het feitelijk altijd goed gedaan.. met heel enkel keer een plekje.. maar dat was te verwaarlozen zo minimaal..
oh ik lees je reactie nu nog eens en begrijp dat je vraagt of hij positief reageert op het verminderen van vlooien..
maar.. dan zou hij altijd erg last gehad moeten hebben.. want ze hebben hier altijd wel vlooien gehad..
ik denk dat t een jaar of 2 terug is dat ik ze iets tegen de vlooien heb gegeven..
en ze zijn in die tussentijd echt niet vlo vrij geweest.. dus geloof ik niet dat die kale kapotte plek nu ineens wel door de vlooien komt..
bibi is het enige wat veranderd is op t moment..
anders zou het idd het eerste zijn waar ik aan dacht..
noez is er wel ziek van geweest.. spugen enzo..
ik heb echt de schurft aan die troep..
op de site van bibi staat dat natuurmix voornamelijk bestaat uit omega 3 en kuikens..
maar over de beef staat er weer niks..
op de brokjes hebben ze het feitelijk altijd goed gedaan.. met heel enkel keer een plekje.. maar dat was te verwaarlozen zo minimaal..
oh ik lees je reactie nu nog eens en begrijp dat je vraagt of hij positief reageert op het verminderen van vlooien..
maar.. dan zou hij altijd erg last gehad moeten hebben.. want ze hebben hier altijd wel vlooien gehad..
ik denk dat t een jaar of 2 terug is dat ik ze iets tegen de vlooien heb gegeven..
en ze zijn in die tussentijd echt niet vlo vrij geweest.. dus geloof ik niet dat die kale kapotte plek nu ineens wel door de vlooien komt..
bibi is het enige wat veranderd is op t moment..
ik denk dat het te vroeg is om te stellen dat het van de bibi is. dat heb je zo lang niet gevoerd.
en dat t vandaag al iets beter was, kan ook vanalles zijn. weer, eten, pipetjes.
een vlooienallergie bouw je op in de loop der tijd.
hier hebben ze overigens nooit pietjes.
en dat t vandaag al iets beter was, kan ook vanalles zijn. weer, eten, pipetjes.
een vlooienallergie bouw je op in de loop der tijd.
hier hebben ze overigens nooit pietjes.
- spreeuwtje
- 5-sterren

ik heb dat nooit gevoerd..
de afgelopen week was voor t eerst dat ik bibi gaf..
en nooit eerder hebben ze dit zo erg gehad.
korstjes alla..
maar nu heeft max gewoon een groot stuk blote rug..
de afgelopen week was voor t eerst dat ik bibi gaf..
en nooit eerder hebben ze dit zo erg gehad.
korstjes alla..
maar nu heeft max gewoon een groot stuk blote rug..
~~~~
met onder andere hele kuikens en een mengsel van diverse (vis)oliën —
Bibi's Natuurmix bestaat uit spiervlees van rund en lamshart.
met onder andere hele kuikens en een mengsel van diverse (vis)oliën —
Bibi's beefmix bestaat uit rund.
~~~~
hier by the weg ook geen pietjes; zo ja...eliminatie -piet
- spreeuwtje
- 5-sterren

hm.. dat heb ik dus niet gevonden op de bibi site..
sterker nog over de rundmix stond er helemaal niks..
]
thanks..
hier gaan alle poedies iedere dag naar buiten..
misschien is dat t verschil?
t stikt hier in de straat ook van de katten..
maar normaal gesproken vond ik er zo nu en dan een..
de laatste paar weken werd het toch serieuzer.. vandaar dat ik nu drupjes gekocht heb..
sterker nog over de rundmix stond er helemaal niks..
thanks..
hier gaan alle poedies iedere dag naar buiten..
misschien is dat t verschil?
t stikt hier in de straat ook van de katten..
maar normaal gesproken vond ik er zo nu en dan een..
de laatste paar weken werd het toch serieuzer.. vandaar dat ik nu drupjes gekocht heb..
en carnibest ? kip of eend smaak proberen?
als t al zo'n moeite heeft gekost zo ver te komen is 't anders wel heel erg terug naar af,
persoonlijk zou ik dan voor andere kvv of barf kiezen.
behalve dat - lijkt me ook niet goed voor hun darmen om terug te gaan - ik weet t niet hoor maar één van onze barfers had laatst een bakje brokjes gepikt van 't kleine groepje brokkenverslaafden... je wil niet weten hoe die kat stonk later op de bak
ohhhh dat was echt niet te harden!
als t al zo'n moeite heeft gekost zo ver te komen is 't anders wel heel erg terug naar af,
persoonlijk zou ik dan voor andere kvv of barf kiezen.
behalve dat - lijkt me ook niet goed voor hun darmen om terug te gaan - ik weet t niet hoor maar één van onze barfers had laatst een bakje brokjes gepikt van 't kleine groepje brokkenverslaafden... je wil niet weten hoe die kat stonk later op de bak
ohhhh dat was echt niet te harden!