Wat vinden jullie van Smuldier?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Wat vinden jullie van Smuldier?

*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ze hebben de verpakking vernieuwd.
:)
Ellie
2-sterren
2-sterren

Bericht door Ellie »

Ik geef vuile pens en je kunt kletsen wat je wilt, maar die ruikt gewoon! Ik koop een vuile pens en snijd die zelf aan stukken. Nee, natuurlijk ruikt een gewassen pens niet, maar daar hebben honden ook niet zoveel aan! Bij de pens van Smuldier is ontsloten tarwe bijgevoegd omdat de mensen het zo vonden stinken! Dus: omdat iedereen die pens zo vindt stinken wordt er ontsloten tarwe bij gevoegd, volgens de fabrikant een groot snufje. Ik heb het over Pens Compleet. Bij de vlees Compleet is het een snufje ontsloten tarwe om ook de stank tegen te gaan: de mensen vidnen vlees zo stinken en dus doen de fabrikanten er dan wat bij. Wie zorgt dus voor de toevoegingen? Juist!

De 7 labradoedelpups hier krijgen ook Smuldier pup en ze doen het er geweldig op!  Hoewel ik mijn honden meestal gewoon vers vlees geef van Herby (en ook daar heb ik echt weleens staan te kotsen boven sommige vlezen en soms vertrouw ik het ook echt niet: een keer werd het zelfs geweigerd door mijn honden en die zijn toch echt dol -labradors- op alles wat eetbaar is! Dat klopt dus niet!) geef ik ze nu meer en meer Smuldier compleet! Dadelijk komt de leverancier met 11 dozen: elke pupkopers krijgt een doos in de hoop dat ze doorgaan met vers vlees voeren!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Ellie"]
Ik geef vuile pens en je kunt kletsen wat je wilt, maar die ruikt gewoon! Ik koop een vuile pens en snijd die zelf aan stukken. Nee, natuurlijk ruikt een gewassen pens niet, maar daar hebben honden ook niet zoveel aan! Bij de pens van Smuldier is ontsloten tarwe bijgevoegd omdat de mensen het zo vonden stinken! Dus: omdat iedereen die pens zo vindt stinken wordt er ontsloten tarwe bij gevoegd, volgens de fabrikant een groot snufje. Ik heb het over Pens Compleet. Bij de vlees Compleet is het een snufje ontsloten tarwe om ook de stank tegen te gaan: de mensen vidnen vlees zo stinken en dus doen de fabrikanten er dan wat bij. Wie zorgt dus voor de toevoegingen? Juist!

De 7 labradoedelpups hier krijgen ook Smuldier pup en ze doen het er geweldig op!  Hoewel ik mijn honden meestal gewoon vers vlees geef van Herby (en ook daar heb ik echt weleens staan te kotsen boven sommige vlezen en soms vertrouw ik het ook echt niet: een keer werd het zelfs geweigerd door mijn honden en die zijn toch echt dol -labradors- op alles wat eetbaar is! Dat klopt dus niet!) geef ik ze nu meer en meer Smuldier compleet! Dadelijk komt de leverancier met 11 dozen: elke pupkopers krijgt een doos in de hoop dat ze doorgaan met vers vlees voeren!
[/quote]

Hallo Ellie,

Welkom op Barfplaats.

Zou je niet in BOLD willen schrijven, komt wat onprettig over.

Fijn dat je zo verschrikkelijk tevreden bent over Smuldier, maar eerlijk gezegd vind ik het ontslotengranenverhaal tegen de stank en de suggestie daarbij dat de gebruiker dit dan aan zichzelf te danken heeft een beetje een wassen neus.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zeker fijn, dat je zo tevreden bent over Smuldier! Maar over pens: ik heb biologische pens en die is ongewassen en die stinkt dus niet. Dus dat ligt echt wel aan de manier van verwerken hoor. Ik heb pas de complete pens van Smuldier geroken en die omsloten granen tegen de stank? Dat helpt kennelijk niet.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik heb laatst de jongens uit gemakzucht :-[ alle 3 penscompleet gegeven, maar wat een lucht zeg, verschrikkelijk..
geef mij maar lekkere verse pens en de jongens ook want de aten het dus mooi niet, de penscompleet..
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Kan me qua stank alleen maar bij mijn voorgangers aansluiten: die Smul stink vele malen erger dan een verse pens. Ik ahd er laatst een die een paar dagen in een ton had gestaan en ook die stonk minder goor dan smuldier.
En granen wil ik niet in het voer van mijn honden, ontsloten of niet.
Ulrike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ulrike »

Hier krijgen ze beide 's ochtends de vleescompleet versie. Wel vind ik het jammer dat er inderdaad wat granen aan toegevoegd zijn, maar bij vergelijking van de samenstelling met andere kvv's had ik het idee dat ze niet erg van elkaar verschilden wat eiwitten en mineralen betreft. En de prijs is natuurlijk een wereld van verschil.

Prettig vind ik ook dat het orgaangehalte mooi aansluit bij de aangeraden percentages hier, al hebben ze de vleescompleet versie net veranderd en is hij wat mij betreft erop achteruit gegaan. Ze hebben pens toegevoegd en die geef ik liever zelf, bovendien kan degene die het via Smuldier wil geven dan inderdaad ook een keertje kiezen voor de penscompleet. Wel krijgen ze er hier een beetje droge vachten van, als je hond het kan hebben zou ik aanraden wat vis of visolie toe te voegen.
Suri&Bohdi
3-sterren
3-sterren

Bericht door Suri&Bohdi »

zover ik weet zit in die vlees compleet al heel lang pens is echt niet iets van
de laatste tijd ....

als je zonder toevoeging van graan wilt voeren moet je voor de glute vrije variant
kiezen...
Ulrike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ulrike »

Ik heb begin maart nog contact met de producent over de orgaanpercentages en die vertelde met toen dat er alleen hart en lever in zou zitten. Dat was ook het enige aan orgaan wat op de verpakking stond en ik zag op dat moment ook geen zwarte deeltjes erin zitten. Vrij recent zag ik ze opeens wel en heb ik de verpakking opnieuw bekeken. Toen stond de pens er wel bij. Ik heb ooit een topic geopend over het combineren van smuldier met barf, zodoende zijn we aan het uitzoeken gegaan.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 258.0.html
joo-tje
3-sterren
3-sterren

Bericht door joo-tje »

Ik geef sinds een paar weken half smuldier, half brok. Ik geef de compleet versie. Als de brokken op zijn stap ik over op helemaal smuldier compleet. Ze vinden het lekker! En ze willen meer! Laatst had ik trouwens een pakje waar toch echt meer pens inzat als normaal. Het stonk echt naar pens en beiden raakten aan de diarree. Misschien een foutje bij de mixer?
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik heb de afgelopen weken smuldier pens compleet gegeven, bij de barf. Dat is niet goed gevallen.
Ze gingen vreselijk veel gras eten en wandor veel poep en ik denk dat het door de smuldier kwam.
cathrien
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door cathrien »

Ik heb een tijd lang smuldier gevoerd maar ik ben er echt niet tevreden over. Hotspots, stroachtige vachten  enz. dit is mijn mening.

Als je nu het verschil ziet sinds ik BARF :D :D
forecastle
1-ster
1-ster

Bericht door forecastle »

Ik vind Smuldier goed voer
Wij geven het afwisselend  Smuldier /Rodi en Duck aan de teven als ze of pups moeten krijgen of pups hebben
Als ze de pups hebben merken we dat ze beter melk produceren
En ze hebben nooit geen last van spugen of de diarree.
Duck is wel beter vlees ,maar ze zijn er hier minder gek op dan Smuldier of Rodi .
Pups krijgen hier in het nest gewelde puppy brokjes van Royal Canin ,met een plak vlees van Rodi erdoor
Onze oude Joy die 15 jaar is geworden hebben we het laatste jaar alleen maar Smuldier gegeven
Ze was prachtig in vacht en zeer goed op gewicht
Toen ze was ingeslapen bij de dierenarts zei die dat het ongelooflijk was dat ze er nog zo prima uit zag met 15 jaar
Ik vertelde van het vlees
Hij zei dat het daar ook aan te danken was dat ze zo'n goede conditie had
Helaas is ze aan een binnenwaardse bloeding overleden
Ook merkte we dat haar plas minder stonk als met de brokken
Ik kan het wel aanraden om alleen vlees te voeren ,zeker voor de wat oudere hond

Groetjes Marianne
athos 1
1-ster
1-ster

Bericht door athos 1 »

Voorheen gaf ik m'n honden en katten ook smuldier, dat kocht ik bij de C1000 à 0.49 ct. per pakje, ik combineerde het met barf en Bibi en dat beviel prima. Maar de C1000 is nu weg uit Roermond en Athos en de katten krijgen nu afwisselend Duck, Rodi en barf. Maar nu ik hier gelezen heb dat AH ook smuldier verkoopt ga ik dat zeker ook weer erbij voeren.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Bij mij komt er geen smuldier meer in! bah bah. Pas geleden de borders 2 weken smuldier compleet gegeven, beide hadden ze na de eerste week hele donkere (bijna zwarte) en dunne ontlasting en Kyra heeft op een morgen zo erge diaree gehad, dat er gewoon bloed bij zat! Dat was dus gelijk de laatste dag smuldier voor hier!

En smuldier stinkt indd heel erg, ik vind het ook erger stinken dan gewone pens!
Ik kocht voorheen pens bij de DSZ en deze zou van carnibest af komen. Hij rook echt naar pens, maar ik vond het niet stinken. Nu hebben ze iets veranderd met die pens, fijner gemalen en volgens mij ook schoner....ik vind hem niet fijn! En i mis de echte pens-geur!

Plaats reactie