teken-en vlooien pipetjes gebruiken of niet?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: teken-en vlooien pipetjes gebruiken of niet?

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik wil ook pas iets tegen teken gaan gebruiken als we iedere dag meerdere teken van de honden afhalen en als we op vakantie gaan.

Vorig jaar had ik pipetjes van Ellen overgenomen en nou weet ik niet meer hoe het heet, maar dat hielp echt prima!
Weet jij nog wat het was Elen?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Angelique schreef: Ik krijg toch wel het idee dat dat meer met de administratie te doen heeft dan met de werkzame stoffen. :-\ (aangezien de vliegen en de muggen e.d. ook gewoon kapot neervallen van een spriets omgevingsspray, tegen vlooien)
maar in omgevingsspray zit permethrin dat aangrijpt op verschillende ellendige kruipbeestjes, imidacloprid doodt alleen vlooien.
Daarom zit er in de advantix ook permethrin.
Wat ik zelf trouwens een groot voordeel vindt van permethrin, is dat het ook tekenwerend werkt, bij al die andere middeltjes zoals frontline en practic moeten de teken eerst bijten en worden ze binnen 48 uur pas gedood.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Borke schreef: Ik wil ook pas iets tegen teken gaan gebruiken als we iedere dag meerdere teken van de honden afhalen en als we op vakantie gaan.

Vorig jaar had ik pipetjes van Ellen overgenomen en nou weet ik niet meer hoe het heet, maar dat hielp echt prima!
Weet jij nog wat het was Elen?
Had jij toen ook niet pulvex?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ja klopt, was pulvex!!!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ah mooi nou dat vond ik prima spul, dat ga ik an weer eens ergens zien te kopen.
Waar had jij het toen vandaan Ellen, van je DA?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

ik kreeg ook al van iemand de tip om Pulvex te gebruiken, maar ik weet nog niet precies waar het nu echt tegen werkt  :-\ :-\ :-X  wij gaan in mei naar Frankrijk en daar wil ik ze wel goed beschermd hebben  ::)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik had het toen bij een dsz gekocht..
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik heb nog niets gebruikt.... hier in N'gein heeft Rakker eigenlijk nooit teken, ook niet in het panbos bij Bosch en Duin en in het bos bij de golfterreinen in Amersfoort... Tijdens de wandeling in Hellendoorn heb ik 3 teken van Rakker geplukt, Laura 1 en thuis zat er 1 al iets vast. Dat waren tot nog toe de 1e teken. Vorig jaar heeft hij alleen in Dld op vakantie teken gehad, waarvan ik de meeste er al afhad voor ze zich vastgebeten hadden. Als ik Rakker behandel met Frontline of Advantage heb ik een hond met meer dan een half jaar huidproblemen......... doen we niet meer......

Waar kun je die tekenspray van Silverlinde kopen? Als dat op natuurlijke basis is, lijkt me dat wel wat om zeker in de vakantie te gebruiken........
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Nynke F schreef: ik kreeg ook al van iemand de tip om Pulvex te gebruiken, maar ik weet nog niet precies waar het nu echt tegen werkt :-\ :-\ :-X wij gaan in mei naar Frankrijk en daar wil ik ze wel goed beschermd hebben ::)
Officieel tegen teken en vlooien.
Maar onofficieel ;) dus ook tegen het zandvliegje (die leishmania overbrengt) en de hartwormmug.
Naar Frankrijk zou ik zeggen pulvex (of scalibor, maar ik houd niet zo van banden).
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

*Dorothea* schreef: Officieel tegen teken en vlooien.
Maar onofficieel ;) dus ook tegen het zandvliegje (die leishmania overbrengt) en de hartwormmug.
Naar Frankrijk zou ik zeggen pulvex (of scalibor, maar ik houd niet zo van banden).
Bedankt voor de info, dan ga ik mooi eens kijken waar ze hier bij de DSZ pulvex verkopen, dat is me vorig jaar prima bevallen.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Dian schreef: ik heb nog niets gebruikt.... hier in N'gein heeft Rakker eigenlijk nooit teken, ook niet in het panbos bij Bosch en Duin en in het bos bij de golfterreinen in Amersfoort... Tijdens de wandeling in Hellendoorn heb ik 3 teken van Rakker geplukt, Laura 1 en thuis zat er 1 al iets vast. Dat waren tot nog toe de 1e teken. Vorig jaar heeft hij alleen in Dld op vakantie teken gehad, waarvan ik de meeste er al afhad voor ze zich vastgebeten hadden. Als ik Rakker behandel met Frontline of Advantage heb ik een hond met meer dan een half jaar huidproblemen......... doen we niet meer......

Waar kun je die tekenspray van Silverlinde kopen? Als dat op natuurlijke basis is, lijkt me dat wel wat om zeker in de vakantie te gebruiken........
Ik heb het bij hondenschool Samenspel gekocht, maar de Silverlinde heeft ook een webshop. Zag trouwens dat ze ook een spray hebben tegen wagenziekte!
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

*Dorothea* schreef: Officieel tegen teken en vlooien.
Bedankt Dorothea !!! :-* ik ga eens kijken :) :)
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Yep, ik ga ook Pulves gebruiken strkas als we naar Frankrijk gaan.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Exil is hetzelfde als Pulvex. Pas wel op met je handen, want de werkzame stof staat op de lijst van mogelijk carcinogene stoffen. Goed over de hele rug druppelen, anders kunnen ze een enorme jeukplek krijgen.
Het spul werkt over het algemeen wel goed en ook lang.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

dus pulvex = exil = tick off?!?!
Hoe reageren honden er over het algemeen op?!? Ik heb practic gebruikt en daarbij zag ik aan de kriebel gewoon dat het zich verplaatste met als resultaat dat ze 2 tot 3 dagen heel erg jeukerig was  :(

Plaats reactie