GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Martine M schreef: Bedankt.
En achter de rug nog niet helemaal hoor, hij vind het momenteel ng heel vervelend om te lopen of te staan.
die lampekap van de Dierenarts kreeg ik niet aan, heb hem momenteel een Nek brace voor mensen die ik nog had liggen aan, als ik hem niet in het oog kan houden, zodat hij niet kan likken.
ach het manneke..
ik hoop binnenkort ook meer te merken van vinnie, is nu 2weken geleden..
als het echt goed zijn werk doet, laat ik hem waarschijnlijk ook castreren..
maar aangezien zijn balletje helemaal niet te voelen zijn, dus ook niet in het lieskanaal zitten..
wordt het wat anders, eerst dan een goeie kliniek zoeken!

enne fynn, hoelang heb je er tussen laten zitten?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ik vind 7-8 mnd echt te vroeg hoor. Het wordt afgeraden om het te geven voordat ze in de puberteit zijn
http://repertorium.fidin.nl/index.cfm?o ... uctid=2619
Maar ja, aan de andere kant als je reu echt een etter is, wil je natuurlijk niet wachten tot iets gewoontegedrag wordt  :-\
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

*Dorothea* schreef: Maar ja, aan de andere kant als je reu echt een etter is, wil je natuurlijk niet wachten tot iets gewoontegedrag wordt  :-\
Daar draait het inderdaad om vandaar mijn vraag.
Het is nogal een dominant heertje. (is ook het ras...Bullterrier  :-X)
Sommigen hadden al castratie aangeraden maar gelukkig voelde hij daar (nog?) niet veel voor. Mijn DA had laatst met de puppyparty hier ook een klein beetje over verteld en tijdens de vakantie heb ik hem de tip gegeven zich eens te gaan orienteren over dit implantaat.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*wendy* schreef: Daar draait het inderdaad om vandaar mijn vraag.
Het is nogal een dominant heertje. (is ook het ras...Bullterrier  :-X)
Sommigen hadden al castratie aangeraden maar gelukkig voelde hij daar (nog?) niet veel voor. Mijn DA had laatst met de puppyparty hier ook een klein beetje over verteld en tijdens de vakantie heb ik hem de tip gegeven zich eens te gaan orienteren over dit implantaat.
Ik ken de bullterrier eigenlijk helemaal niet als dominant  :-\
Ik heb laatst wel een artikel gelezen waarin het aangeraden werd om rassen waarvan bekend is dat ze intollerant worden naar reuen op jonge leeftijd te castreren. Tsja voorheen vond ik dat echt verwerpelijk, tegenwoordig kan ik me daar wel in vinden.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Ja dat wist ik niet, wat jij nu zegt Dorethea, Ares is een Kaukaas en die zijn ook heel dominant, ik heb hem nog maar van dat hij 1,5 jaar is maar dan stond hij al vol beten van het vechten.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

even nog een vraagje, hoelang duurt het totdat de balletjes weer de normale vorm hebben aangenomen nadat het implantaat niet meer werkt?
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

ik dacht een 14 dagen of 3 weken, weet het niet meer heel zeker, want de uitwerking van de implantaat as vrij vroeg en ging even op en af bij Ares.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bij Indy zijn z'n ballen nog steeds 50% van wat ze waren, hij krijgt nu wel weer een klein beetje een puspiem.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

vanaalst schreef: ach het manneke..
ik hoop binnenkort ook meer te merken van vinnie, is nu 2weken geleden..
als het echt goed zijn werk doet, laat ik hem waarschijnlijk ook castreren..
maar aangezien zijn balletje helemaal niet te voelen zijn, dus ook niet in het lieskanaal zitten..
wordt het wat anders, eerst dan een goeie kliniek zoeken!

enne fynn, hoelang heb je er tussen laten zitten?
Het 1e is begin augustus 2008 geplaatst en de 2e rond 17 maart dat zijn zo'n 7 a 8 maanden.
Ik zou er zo'n 6 maanden tussen laten .
Ik ga niet meer voor een 3e implantaat denk ik want ik moet de knoop maar doorhakken  ;)

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

mn beide reuen hebben ze ook weer, sinds 1 week nu.
ik had die andere in juli laten zetten.
bo was weer gelijk na implantaat niet te genieten, vorige keer gebeurde dat pas op 3 weken of zo, nu dus al binnen week.
shane was helemaal leip opeens, net alsof er loopse teef was op dekdagen en geloof me die was er niet, dus toen ging t op een rare manier uitwerken en ging hij zichzelf in de weg zat, op een manier die hij normaal zonder echt bijna dus niet heeft
kon t niet aanzien en dus nog x implantaat gedaan en nu weer beter.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

tja, moeilijk, het verschilt nogal..
omdat ik vinnie, als het implantaat goed zijn werk doet, toch volgend jaar wil laten castreren, maar omdat zijn balletjes toch vrij diep in zijn buik zitten, schiet het niet op als ze ieniminie zijn...beetje moeilijk zoeken..
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

esa schreef: Vrees van niet. Mijn blauwe keehond heeft van het implantaat een drogere, kroezige vacht gekregen. Mijn vorige blauwe kees z'n vacht was door castratie geheel geruineerd.
Het troostende is, dat het implantaat ooit uitgewerkt zal zijn. Dan komt de mooie vacht weer terug. Ondertussen probeer ik hem met strenge hand van de teven af te houden en hem duidelijk te maken dat IK de alfahond ben en niet hij...
Ik ben bang dat de vacht van Flynn ook aan het veranderen is, voor mij dus geen nieuwe implantaat dan maar wat anders zoeken. Helaas want het werkt wel goed bij hem, hij kijkt niet meer naar de meiden om en speelt nu leuk met ze. Zijn prostaat is ook weer goed en hij stinkt niet meer, maar die doffe vacht vind ik dus niets. Zo kan ik niet meer gaan showen met hem.

Groetjes Trudie
Laatst gewijzigd door Red_Hunter op vr 24 apr 2009, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Bij Fynn zijn de balletjes niet terug gegaan naar normale grootte.
Daar lette ik eigenlijk op als soort graadmeter voor als het implantaat minder gaat werken maar dat gaat dus niet op  :)

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Red_Hunter schreef: Ik ben bang dat de vacht van Flynn ook aan het veranderen is, voor mij dus geen nieuwe implantaat dan maar wat anders zoeken. Helaas want het werkt wel goed bij hem, hij kijkt niet meer naar de meiden om en speelt nu leuk met ze. Zijn prostaat is ook weer goed en hij stinkt niet meer, maar die doffe vacht vind ik dus niets. Zo kan ik niet meer gaan showen met hem.

Groetjes Trudie
dus alleen omdat je de vacht niet mooi meer vindt doe je het niet meer, maar wat ga je dan doen?
het laten begaan zo...
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Ik ben heel blij met hoe íe is geworden met implantaat, dus wij hebben de knoop doorgehakt. Falco heeft 6 mei een afspraakje met de da. Hij weet het alleen nog niet :-[

Plaats reactie