De grootste reden is eigenlijk dat het een slome oude hond is geworden, die liever op de bank ligt te slapen dan dat hij wat doet.vanaalst schreef: dus alleen omdat je de vacht niet mooi meer vindt doe je het niet meer, maar wat ga je dan doen?
het laten begaan zo...
's Middags een lange wandeling vindt hij nog wel leuk, maar 's avonds moeten we hem van de bank af sleuren. Het is niet de hond meer die ik had.
We gaan een goed medicijn voor zijn prostaat vinden hoop ik en lekker met de meiden op vakantie als ze loops worden of andersom.
Dat laatste hebben we altijd gedaan en dat ging wel goed maar de laatste keer ben ik te lang thuis gebleven met Ireen en omdat er gezegd werd dat de vacht niet zou gaan veranderen, leek mij deze oplossing handiger.
Je wil niet weten hoe het er uit gaat zien zo'n vacht.
De vacht zou dan zo zijn in verglijking bij jouw groenendaeler, geen glanzende zwarte vacht meer , maar een doffe donkergrijze vacht met veel pluis. Zou jij daar genoegen mee nemen?
Ik heb hier nog een foto van een gecastereerde teef, ik zou die ook nog scannen om op de site te zetten, maar de scanner heeft kuren op dit moment dus nog even geduld.
Het heeft trouwens ook niet geholpen met zijn gedrag tegenover andere reuen, dus nog een reden om het te laten.
Groetjes Trudie