HELP! We weten `t niet meer!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: HELP! We weten `t niet meer!!

IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

Het gaat nog steeds een stuk beter dan eerst, maar helaas! nog steeds niet zoals het hoort.

We hebben de mat grondig schoongemaakt en die hangt nu al een paar dagen buiten. De kattenbak is verplaatst naar de woonkamer en de gangdeur dicht dat hij daar voorlopig even niet kan komen en daar dus ook niet kan plassen; proberen die vicieuze cirkel te doorbreken...
We kunnen nu ook de bak in de gaten houden én hoeven niet de hele tijd op te staan om in de gang bij `m te gaan kijken. Hij gaat nu veel beter op de bak. Hij gaat nog steeds wel veel, meer dan z`n broertje en doet ook nog steeds kleinere plasjes. Al met al is het wel al een stuk beter dan eerst.

We hadden een tijdje een plastic over het kleed in de gang, op zo`n zelfde plastic (niet DEzelfde natuurlijk) eten ze ook hun vlees in de keuken. Vanmorgen vonden we dus weer een klein plasje op dat kleed, die moeten we dus niet meer laten liggen. Ergens in z`n koppie zit er toch een link mee waarschijnlijk. Verder plast hij nergens in huis. Maar we hebben daar in de buurt toch wat bloederige dingen gevonden. Van de week een bloederig iets, maar daar lag een tandje in dus ja...... Wat ik van morgen in de keuken zag leek wel echt op `n plasje. O.h.a. heeft het weinig geur.

We moesten van de dierenarts twee weken afwachten na de castratie, tot alle hormonen uit zijn lijf zijn. Ikzelf heb het idee dat er toch iets niet goed zit, maar wat.. Blaasonsteking is het volgens mij niet meer.  Maar soms lijkt het er ook wel weer op. Ik heb sterk `t idee dat het iets anders is (dat de blaasontsteking een gevolg is van een ander probleem ofzo) maar wat weet ik ook niet. Verder is hij regelmatig heel speels, samen met zijn broertje als gekke rennen door het huis, samen vechten, ze kunen samen echt ENORM wild zijn. Eten gaat ook goed, (soms iets minder ivm wisselen gebit waarschijnlijk), maak het vlees altijd goed nat zodat hij genoeg vocht binnen krijgt want hij drinkt niet zoveel. Hij plast bijna altijd op de bak. Maar toch vind je dan toch nog iets.....
Vrijdag maar weer contact met de dierenarts, ik ben erg benieuwd wat de eventuele volgende stap zal zijn...!

Het is een behoorlijk lang verhaal aan het worden, hopelijk wordt `ie weer helemaal de oude.. :kitty:
Laatst gewijzigd door IzMi op di 28 apr 2009, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

misschien toch de nierthee eens proberen??
En is het een idee om, als je denkt dat het kleedje onderhand gekoppeld is aan het plassen, een stuk ervan in de kattenbak te leggen???
Ik hoop ook dat het helemaal weer goed komt!!  :)
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: misschien toch de nierthee eens proberen??
En is het een idee om, als je denkt dat het kleedje onderhand gekoppeld is aan het plassen, een stuk ervan in de kattenbak te leggen???
Ik hoop ook dat het helemaal weer goed komt!!  :)
Goed idee! Na m`n bericht ging hij opeens weer bloederig plasjes plassen, 3x maar liefst op verschillende plaatsen.
Morgen toch maar weer urine wegbrengen werd mij geadviseerd door de dierenarts om te kijken naar PH-waarde en gruis enzo..
Het is verhaal zonder einde lijkt wel..
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Er komt vast en zeker en goed einde!!
Dit is de thee

Afbeelding
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Er komt vast en zeker en goed einde!!
Dit is de thee

Afbeelding
Dat zegt mijn lieftallige wederhelft ook. Maar ik heb er zo langzamerhand wel een beetje een hard hoofd in. Van alles onderzocht, paar honderd euro verder en daar zijn de problemen weer! Het is nog niet eens écht helemaal over gegaan. Maar goed,... we hopen dat we erachter komen wat nu echt het probleem is.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Misschien kun je anders eens een kattenpsycholoog raadplegen?? Of bachbloesem??
Ik weet zelf ook niet wat de betekenis kan zijn van veel, kleine plasjes.....
medisch gezien zou ik denken; blaasontsteking, kleine, strakke blaas, druk op de blaas door ander orgaan of iets??, darmen die te weinig vocht opnemen (maar dan zou ie ook snel diarree hebben, lijkt mij)...ik weet het niet, maar blijf mee zoeken met jullie!!!
Verder is hij wel goed vrolijk toch hè?? (dat is ook wel belangrijk!) nu jij nog  ;)
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Misschien kun je anders eens een kattenpsycholoog raadplegen?? Of bachbloesem??
Ik weet zelf ook niet wat de betekenis kan zijn van veel, kleine plasjes.....
medisch gezien zou ik denken; blaasontsteking, kleine, strakke blaas, druk op de blaas door ander orgaan of iets??, darmen die te weinig vocht opnemen (maar dan zou ie ook snel diarree hebben, lijkt mij)...ik weet het niet, maar blijf mee zoeken met jullie!!!
Verder is hij wel goed vrolijk toch hè?? (dat is ook wel belangrijk!) nu jij nog  ;)
Dankje!!

Ik heb net al even zitten kijken op een site voor kattengedragstherapie, daar stond veel nuttige info op over stress e.d. De assistente attendeerde mij hierop en zei ook dat ze stress nog niet uit wilden sluiten. Nadat ik het gelezen heb, heb ik niet echt het idee dat dat voor hem van toepassing is. Hij is nooit echt angstig of verstopperig als er visite komt, maar is juist de eerste die gaat snuffelen. Met zijn broertje lijkt hij ook goed overweg te kunnen, vanavond heeft hij `m nog gewassen. Ik heb gewoon niet het gevoel dat het iets met stress te maken heeft. Ze vechten weleens samen maar het is niet zo dat de één daar dominanter in is ofzo. De ene keer valt Izar, Miyuki aan maar net zo vaak is het anders om. Miyuki is ook heel lief en komt vaak naast je slapen, het is een ontzettend leuk, lief en mooi beestje. Mijn gevoel zegt iets medisch, iets met z`n lichaam.. Maar we sluiten niets uit. Morgen even kijken of we z`n urine op kunnen vangen even kijken naar gruis en PH-waarde. Vandaag kijkt hij wel een beetje triest uit z`n ogen en miauwt ook af en toe, wat meer dan normaal. Vanmorgen aantal plasjes maar na 14.00 uur geen plasjes meer gevonden en als het goed is dus ook elke keer op de bak geplast..
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

En met plassen heeft ie geen probleem?? Niet mauwen of benauwd kijken ofzo??
Enne, die onderlinge verhouding kan heel subtiel vertoont worden hè...bv als de dominantste kat even kijkt is dat voor de ander al genoeg om gewaarschuwt te zijn...dus goed opletten  ;)
Heb je een idee wie van de 2 de baas is?? Wie de regels bepaalt, zeg maar??
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: En met plassen heeft ie geen probleem?? Niet mauwen of benauwd kijken ofzo??
Enne, die onderlinge verhouding kan heel subtiel vertoont worden hè...bv als de dominantste kat even kijkt is dat voor de ander al genoeg om gewaarschuwt te zijn...dus goed opletten  ;)
Heb je een idee wie van de 2 de baas is?? Wie de regels bepaalt, zeg maar??
Als hij bloed plast heb ik niet het idee dat het heel fijn is ofzo. Vanmiddag nadat hij op de bak was geweest zat `ie ook even te miauwen. En vanmorgen keek `ie wel een beetje sip. En dat was later op de dag ook wel zo volgens m`n vriendje. Maar wie er nou dominanter is.. Ik weet het niet zo goed. Soms heb ik het idee dat het Izar is. Maar laatst zat ik weer een vecht/stoeipartij te observeren en telkens stopte Izar en viel Miyuki `m weer aan.. En net leek het weer andersom te zijn. Vanmorgen tijdens het spiervlees eten was Miyuki klaar, Izar niet en Miyuki ging mooi verder in Izar z`n bakje en die gaf geen kik. Terwijl hij laatste gromde toen Miyuki in de buurt kwam van z`n kippenvleugel iets..
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Ow, vergeten te zeggen dat hier bv Nachi de baas is over Smeagol, TENZIJ het om eten gaat. Ze zijn daar echt veel minder duidelijk in dan honden, althans voor onze menselijke interpretatie.
Ik slaap er nog een nachtje over, misschien valt me nog iets in waar Sneeuwwitje wat aan heeft  ;)
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Ow, vergeten te zeggen dat hier bv Nachi de baas is over Smeagol, TENZIJ het om eten gaat. Ze zijn daar echt veel minder duidelijk in dan honden, althans voor onze menselijke interpretatie.
Ik slaap er nog een nachtje over, misschien valt me nog iets in waar Sneeuwwitje wat aan heeft  ;)
Sneeuwitje? Mis ik iets..
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

IzMi schreef: Sneeuwitje? Mis ik iets..
Miyuki=sneeuw, maar dat wist je vast al  :D
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Miyuki=sneeuw, maar dat wist je vast al  :D
Ja dat wisten we al ja. Yuki betekent volgens mij sneeuw en Miyuki heeft iets met stilte van de diepe sneeuw te maken ofzo :)
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

IzMi schreef: Ja dat wisten we al ja. Yuki betekent volgens mij sneeuw en Miyuki heeft iets met stilte van de diepe sneeuw te maken ofzo :)
Ik nam dus aan dat hij wit is...vandaar sneeuwwitje  :D
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

Nu pas echt een HELP!!!!

Aangezien het gisteren weer niet goed ging; in korte tijd drie plasjes bloed gevonden.. Vandaag maar weer naar DA om urine na te laten kijken. Er werden geen kristallen gevonden, PH-waarde was 5 en dus uitstekend en het vermoeden van de DA was ook dat het blaassteentje wat hij had wel opgelost moest zijn. De DA vertelde dat het wel een heel hardnekkig probleem is en dat er zoveel gedaan is... Hij heeft dus een hardnekkig blaasprobleem. De DA zei dat wanneer je een kat op een blaasdieet zet de problemen vaak verdwijnen, maar we zijn net van de brokken af, dus willen daar zeker niet zomaar weer mee beginnen. Hij zei dat hij misschien gevoelig was voor blaasproblemen en dat het menu er niet ten goede aan bijdraagt wellicht, zo`n blaasdieet zitten alle juiste stoffen in enzo..

We hebben dus 3 opties:
- blaasdieet maandje proberen
- naar de uroloog
- OF op mijn verzoek bloed prikken om te kijken of zijn nieren wel goed werken

Wat een drama is dit zeg!!
Vandaag ook echt voor `t eerst m`n twijfels of we er nog een keer achter gaan komen wat er nou aan de hand is.
Echt verdrietig word ik ervan :'(
Laatst gewijzigd door IzMi op di 28 apr 2009, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie