HELP! We weten `t niet meer!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: HELP! We weten `t niet meer!!

IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: http://www.careforpets.nl/webshop

Daar kun je ook mijn eerst genoemde middel bestellen en eventueel dieetvoer, maar dan nat voer ipv brokken (altijd beter ivm vocht).
Maar dieetvoer heeft m.i. alleen zin als de problemen veroorzaakt worden door struviet.
Maar er zijn vandaag geen kristallen gevonden, dus dat zal dan wel niet toch..
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Hou je wel goed in de gaten dat ie ook steeds daadwerkelijk plast!??
Want als ie toch dus af en toe steentjes vormt en hij zou verstopt raken, dan heb je dus een spoedgeval hè!

Ik zou aan de thee gaan.  ???
Ja hij plast wel! Dat houden we goed in de gaten. Kleinere en grotere beetjes doet `ie!

Thee in combinatie met Cystease misschien?
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Ik vind het wel vreemd dat er eerder dus wel een steentje is gevonden. Hij heeft ze dus wel aangemaakt...en onder invloed waarvan dan??
Nou ja, de thee werkt zowel op blaasgruis als op de blaaswand, dus dat is altijd goed.
De Cystease zal ik nog even kijken (of dat ook nadelen zou kunnen hebben).
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Ik vind het wel vreemd dat er eerder dus wel een steentje is gevonden. Hij heeft ze dus wel aangemaakt...en onder invloed waarvan dan??
Nou ja, de thee werkt zowel op blaasgruis als op de blaaswand, dus dat is altijd goed.
De Cystease zal ik nog even kijken (of dat ook nadelen zou kunnen hebben).
Dat dat vond ik dus ook al. Het rare was dat ze de ene week urineonderzoek hadden gedaan en toen vonden ze niets. Kort daarop echo en toen had `ie opeens een blaassteen. De DA zei dat het met een goede PH gewoon weer opgelost zou worden. Ik zei toen nog dat ik het wel een beetje vreemd vond, ene week geen kristallen en kort daarop opeens een blaassteen. Maar hij zei dat dat gewoon wel eens kon, het was niet goed ofzo maar `t kon... :-\

Die thee is sowieso goed! Ik ga eens kijken of ik dat ergens kan bestellen.. Bedankt hoor!!
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Geen bijwerkingen bij de Cystease, dus dat kun je proberen. Anders zou ik uiteindelijk eens met Yuki naar Atjo Westerhuis gaan, die heeft een praktijk in Dodewaard, maar ook in Rotterdam, Voorburg en Alkmaar. Die kan je vast wat verder helpen.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

IzMi schreef: Dat dat vond ik dus ook al. Het rare was dat ze de ene week urineonderzoek hadden gedaan en toen vonden ze niets. Kort daarop echo en toen had `ie opeens een blaassteen. De DA zei dat het met een goede PH gewoon weer opgelost zou worden. Ik zei toen nog dat ik het wel een beetje vreemd vond, ene week geen kristallen en kort daarop opeens een blaassteen. Maar hij zei dat dat gewoon wel eens kon, het was niet goed ofzo maar `t kon... :-\

Die thee is sowieso goed! Ik ga eens kijken of ik dat ergens kan bestellen.. Bedankt hoor!!
http://www.drogisterijnet.nl
vandaag besteld, morgen in huis  :D
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: http://www.drogisterijnet.nl
vandaag besteld, morgen in huis  :D
Ga sowieso maar die thee bestellen en daarmee beginnen. En de Cystease bestellen om te proberen.. Met pilletjes is `ie niet zo makkelijk dus ben benieuwd!
Ik hoop echt dat dit helpt. Maar heb er ook wel weer beetje hard hoofd in. Stom misschien, maar ik denk dan de DA weet het niet. En dan zou het door zoiets beter gaan of op worden gelost. Misschien onterecht sceptisch, maar er is al zoveel gedaan enzoo....  ::)
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

IzMi schreef: Ga sowieso maar die thee bestellen en daarmee beginnen. En de Cystease bestellen om te proberen.. Met pilletjes is `ie niet zo makkelijk dus ben benieuwd!
Ik hoop echt dat dit helpt. Maar heb er ook wel weer beetje hard hoofd in. Stom misschien, maar ik denk dan de DA weet het niet. En dan zou het door zoiets beter gaan of op worden gelost. Misschien onterecht sceptisch, maar er is al zoveel gedaan enzoo....  ::)
Och meid, ik heb al zoveel zien oplossen buiten het reguliere om  :D
Het komt echt goed...je hebt nog zoveel mogelijkheden!
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Och meid, ik heb al zoveel zien oplossen buiten het reguliere om  :D
Het komt echt goed...je hebt nog zoveel mogelijkheden!
Goed om te horen! Cystease in combinatie met 'kuurtje thee'... Ben benieuwd of het zich ook echt op zal lossen. Of dat het alleen van tijdelijk aard is en steeds terugkerend zal zijn of worden, ik moet heel eerlijk zeggen dat 'tijdelijk opgelost' me nu al heel fijn in de oren klinkt!!!

Misschien eerst dit proberen en dan evt. nierproblemen uit laten sluiten of toch morgen maar langs en maar uit laten sluiten, daar ga ik nog maar eens een nachtje over slapen.

Nog tips om pillen te geven? Vorige maand met een ontwormingspil was een drama.. beide! Tot schuimbekken aan toe? Misschien toch ene persoon de bek open houden, de ander de pil zover mogelijk achter in z`n bekkie mikken..
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Dit zijn lekkere pillen, schijnt  ;)
En de koemis kun je gewoon over zijn maaltje gieten...
Ik ben benieuwd. Heb Fido gevraagd of ze er eens over heen wil lezen, omdat zij een praktijk heeft die deels alternatief werkt, zo heb ik begrepen. En ik ben benieuwd wat haar oplossing en/of aanbevelingen (zou) zijn.
Knuffel voor Yuki!!!  :bigarmhug:
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Dit zijn lekkere pillen, schijnt  ;)
En de koemis kun je gewoon over zijn maaltje gieten...
Ik ben benieuwd. Heb Fido gevraagd of ze er eens over heen wil lezen, omdat zij een praktijk heeft die deels alternatief werkt, zo heb ik begrepen. En ik ben benieuwd wat haar oplossing en/of aanbevelingen (zou) zijn.
Knuffel voor Yuki!!!  :bigarmhug:
We gaan er ons best voor doen!

Fido? Die ken ik niet.. maar klinkt alsof die misschien ook weer een ander licht kan werpen op de situatie. Wel fijn..!

Thnx!!
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

'k begin toch sterk aan oxalaat te denken....

'k vind de PH van 5 helemaal niet goed
't zou ergens tussen 6 en 6.5 moeten zweven

'k zou een röntgen-foto laten maken, daar moet meer op te zien zijn

@ urinezuurkristallen slaan neer in urine bij een zuurgraad onder 5.3

Laatst gewijzigd door flin op wo 29 apr 2009, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

flin schreef: 'k begin toch sterk aan oxalaat te denken....

'k vind de PH van 5 helemaal niet goed
't zou ergens tussen 6 en 6.5 moeten zweven

'k zou een röntgen-foto laten maken, daar moet meer op te zien zijn
In de afgelopen weken was hij de ene keer 5 en de andere keer 6 volgens de dierenarts uitstekend??
Als hij het niet had vertrouwd dat had hij daar toch wel weer iets op bedacht qua actie.. ?
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

28 april schrijf je weer : PH 5, en kleine plasjes problemen

da's echt te zuur!

6 is idd prima, heb je zelf stix om te meten?

en uh neej, 'k begrijp je DA niet
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

flin schreef: 28 april schrijf je weer : PH 5, en kleine plasjes problemen

da's echt te zuur!

6 is idd prima, heb je zelf stix om te meten?

en uh neej, 'k begrijp je DA niet
Gisteren ben ik bij de dierenarts geweest. En de PH-waarde was toen 5..
Hij heeft verder niets gezegd behalve dat `t in orde was? Als dat IETS te maken zou hebben met de problemen van de afgelopen weken, ga ik er vanuit dat hij dat wel bedacht had? We lopen er al weken en hij weet hoe vervelend het is en hoe graag we het op willen lossen...

Maar ja.... je hebt absoluut een punt! Ik ga er maar wat meer info over opzoeken! Ik heb zelf geen stickjes, kan je die ergens kopen?

Ik ben er ondertussen ook wel een beetje klaar mee hoor! De DA is absoluut een goede dierenarts en hij heeft er zoveel aan gedaan om achter een oorzaak te komen. Maar financieel gezien loopt het echt de spuiggaten uit! En ik word hier soms nog wijzer....

Plaats reactie