HELP! We weten `t niet meer!!
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: HELP! We weten `t niet meer!!
Volgens DA waren er geen kristallen te zien in de urine gisteren.......
ja, arm dier en arme jullie...
stix kun je vie 't net bestellen, of bij een DA
'k zou je nu aanraden, om ('k weet niet hoe het kattenmenu er nu uitziet?)
even heel weinig orgaan te geven
niet teveel botvlees ( zon 30 % van je menu)
een eitje erbij
en geen preparaten van calcium oid (mocht je dat al doen)
veel vocht (maar dat doe je al)
en opzoek naar een andere DA ;)
een eitje erbij
oxalaat jongens kunnen ook ergens anders 'zitten'IzMi schreef: Volgens DA waren er geen kristallen te zien in de urine gisteren.......
vandaar die foto
Ons menu ziet er als volgt uit, per kat, porties rond de 150 gram:flin schreef: ja, arm dier en arme jullie...
een eitje erbij
2x vis
2x orgaan
5x bevlees bot
5x spiervlees
Toch vind ik het vreemd.. Waarom zou de DA daar niet aan hebben gedacht.
En er zijn geen kristallen gevonden....? Betekent dat ook automisch geen steen meer?
Jeetje wat een gedoe...!
En er zijn geen kristallen gevonden....? Betekent dat ook automisch geen steen meer?
Jeetje wat een gedoe...!
Laatst gewijzigd door IzMi op wo 29 apr 2009, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
oja, wist ik wel natuurlijk..IzMi schreef: Ons menu ziet er als volgt uit, per kat, porties rond de 150 gram:
2x vis
2x orgaan
5x bevlees bot
5x spiervlees
even rekenen hoor...
dan zou 'k:
150 gr vis
100 gr orgaan
700 gr vleesbot
1150 gr spiervlees
gaan geven
IzMi schreef: Toch vind ik het vreemd.. Waarom zou de DA daar niet aan hebben gedacht.
En er zijn geen kristallen gevonden....?
oxalaat kan ook richting nieren zitten, dat hoef je niet terug te zien in de plas
op een foto, zou je die moeten kunnen zien zitten
en waarom de urine zo zuur is? geen idee, ben geen DA, maar een DA die beweert dat PH 5 oké is, neej, da's niet goed....
En kun je die aanpassingen ook toelichten?
Ik ga denk gewoon maar even bellen en m`n (jou) bevindingen bespreken...
Weet het anders ook niet?
Weet het anders ook niet?
Een DA gaat me aan het einde van de dag even terug bellen om dit verhaal te bespreken....
Jeetje wordt alle kanten opgeslingerd voor m`n gevoel.. Wordt er echt gek van ondertussen!!
Jeetje wordt alle kanten opgeslingerd voor m`n gevoel.. Wordt er echt gek van ondertussen!!
kijk, ìk weet niet wat 't probleem veroorzaakt, (die zure PH)IzMi schreef: En kun je die aanpassingen ook toelichten?
en/of speelt er een heel ander probleem;
vandaar dat 'k je dringend aanraad een second opinie ergens te krijgen....
maar als eerste actie zou 'k proberen die PH naar boven te krijgen:
orgaan werkt meer verzurend dan spiervlees
minder bot heeft met calcium opname te maken ( en aanmaak van concentraties calcium)
geen bot geven is niet goed, maar minimaal bot lijkt aan te bevelen
Ik dacht dat Hitam zegt dat juist spiervlees meer verzurend werkt dan orgaan?flin schreef:
maar als eerste actie zou 'k proberen die PH naar boven te krijgen:
orgaan werkt meer verzurend dan spiervlees
minder bot heeft met calcium opname te maken ( en aanmaak van concentraties calcium)
geen bot geven is niet goed, maar minimaal bot lijkt aan te bevelen
en Lizzy weer niet..iddKefraya schreef: Ik dacht dat Hitam zegt dat juist spiervlees meer verzurend werkt dan orgaan?
als er al 15% orgaan word gegeven in 't menu,
zou ik er voor kiezen om dat eerst even heel laag te zetten;
in een prooidier zit max 15 % orgaan, maar daar wordt dus àlle orgaan berekend, niet alleen hart en lever en misschien maag en nier....
Op nog even terug te komen op het PH verhaal. Ik heb net contact gehad met een andere dierenarts/andere praktijk.
En die zegt dat 5 prima is, in die zin dat je niet weet of het 5,2 of 5,8 is om dat de strip alleen 5, 6, 7 etc aangeeft.
Daarbij... ik vind dit gewoon een lastige situatie. Omdat ook zei zegt dat hij waarschijnlijk erg gevoelig is voor blaasproblemen, anders had hij het niet gehad op zo`n jonge leeftijd. Dat deze problemen te verhelpen zijn of in ieder geval onder controle te houden zijn is mogelijk. Mits je een daar op toegespits voer hebt. Ik ben absoluut geen voorstander van brokken.. MAAR het is iig wel uitgeblanceerd.
Alles is afgemeten en aangepast op wat een 'blaasprobleem kat' nodig heeft. IK vraag me af hoe je dit doet met BARF? Hoe weet je hoeveel Fosfor, magnesium, calcium er precies in het vlees zit. En hoe moet je dit allemaal afpassen....
Ik ben nog steeds semi-beginnend BARF-er, die het eindelijk een beetje onder controle leek te hebben. Nu begint het me wedeorm weer een beetje te duizelen..
En die zegt dat 5 prima is, in die zin dat je niet weet of het 5,2 of 5,8 is om dat de strip alleen 5, 6, 7 etc aangeeft.
Daarbij... ik vind dit gewoon een lastige situatie. Omdat ook zei zegt dat hij waarschijnlijk erg gevoelig is voor blaasproblemen, anders had hij het niet gehad op zo`n jonge leeftijd. Dat deze problemen te verhelpen zijn of in ieder geval onder controle te houden zijn is mogelijk. Mits je een daar op toegespits voer hebt. Ik ben absoluut geen voorstander van brokken.. MAAR het is iig wel uitgeblanceerd.
Alles is afgemeten en aangepast op wat een 'blaasprobleem kat' nodig heeft. IK vraag me af hoe je dit doet met BARF? Hoe weet je hoeveel Fosfor, magnesium, calcium er precies in het vlees zit. En hoe moet je dit allemaal afpassen....
Ik ben nog steeds semi-beginnend BARF-er, die het eindelijk een beetje onder controle leek te hebben. Nu begint het me wedeorm weer een beetje te duizelen..
de urine PH van 'n kat hoort gewoon boven 6 te zijn, en onder 7
'k geloof niet dat een nog geen 5 mnd jonge kat als 'blaasprobleem' ( idiopatisch) dier gezien moet worden
er 'speelt' absoluut iets, en wat, dat moet aan 't licht komen
'k wens je veel wijsheid!
en de tips kwa BARF stonden er al...
'k geloof niet dat een nog geen 5 mnd jonge kat als 'blaasprobleem' ( idiopatisch) dier gezien moet worden
Nou dat zal ik nodig hebben!! Ik ga de indische nierenthee proberen die me als tip werd aangedragen. En heb Cystease besteld omdat ik denk dat dit ten goede kan komen van zijn gevoelige blaaswand. En verder blijven we denken, zoeken en proberen op te lossen!flin schreef: de urine PH van 'n kat hoort gewoon boven 6 te zijn, en onder 7
En het is inderdaad niet normaal voor zo`n jonge kat, maar het KAN wel voorkomen! Misschien zijn we net dat ene 'pech geval' .. En wat de PH waarde betreft beide dierenartsen zijn dat niet met je eens..
Verder is het een ontzettend lief, knuffelig en knap katje. Dus over een 'pech geval' kunnen we niet spreken.. Hopelijk wordt het beter!! En wellicht gaat het nog eens over!!
Laatst gewijzigd door IzMi op wo 29 apr 2009, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.