wormen

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re:wormen

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

In mijn beleving loopt een hond altijd de kans om wormen binnen te krijgen (of ie nou poep eet of niet). En nu is het dus de vraag: wat gebeurd er met die worm? Wordt deze gelijk weer naar buitengewerkt door een ijzersterk maagdarmkanaal of niet?

Om daar achter te komen zou je volgens mij beter een keer een mestonderzoekje kunnen laten uitvoeren door de DA.

Neem 1 potje. Stop daar drie dagen achter elkaar een beetje poep in. Roer dit lekker door en breng het naar de DA. En nou heb je bij voorkeur een DA die het zelf een goed idee vindt om een mestonderzoek te laten doen ipv ontwormers te geven!
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik heb de dames hier van de week voor het eerst in 6 jaar ontwormd omdat ik het vermoeden had dat er misschien......... en dan neem ik geen risico gewoon gelijk even een wormenkuurtje erdoorheen.
De dames hadden vlooien gehad en dan kan er sprake zijn van een lintwormbesmetting , en die ben ik liever voor als dat wij er ook 1 oplopen.
Plaats reactie