Hotspot bij bijtwond

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hotspot bij bijtwond

tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

We hebben idd antibiotica meegekregen voor 2 weken.
Wat het moeilijker maakt is dat hij ook die bijtwond heeft; daar moet een korst op komen. Maar door het spoelen en zalven gebeurt dat niet. En juist het schoonmaken doet bij de wond verschrikkelijk veel pijn.
Beau is echt min er onder; veel slapen, gelukkig eet hij weer, schudden met z'n kop. Ik geef hem vandaag ook pijnstilling, want het is zo'n zielig hoopje ellende nu.

Morgen moet ik weer aan het werk, daar waar veel honden zijn en dus veel bacterieen. Het lijkt me daarom niet heel verstandig om hem daar naar toe te slepen (2 X 1,5 uur reistijd), plus we moeten hem in de gaten houden dat hij niet gaat krabben (...).
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik heb geen tips voor je maar wil Beau heel veel sterkte wensen.......... ziet er echt naar uit :-* :-* :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ai, arme knul :(

Ik vind de groene leem van Ine echt een goede optie. Dat droogt de boel mooi op, denk ik.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

zit net nog te denken aan een oude remedie die binnen de zorg nog wel eens gebruikt wordt bij natte smetplekken en dat is maizena erop doen .
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Doe je ook bij kapotte babybilletjes! ;)

Wat mij nu te binnen schiet is dat ik bij mijn zoneman op zijn erg kapotte billetjes eiwit moest smeren en dan droogblazen, zou dat misschien dan ook helpen? :o
cj

Bericht door cj »

Oefffff dat ziet er naar uit! Maizena kan idd geen kwaad en droogt goed op/uit. Ik zou het niet nat houden, maar eerlijk gezegd weet ik meer van het menselijk lichaam dan van de hond....
Gr Saskia
P.s. dikke knuffel voor de hond!
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Jeetje, wat ziet het er uit zeg..
Sterkte hoor ermee.
Wat betreft je vraag voor tips.. helaas ben ik heel bekend met hotspot, ook na een bijtincident.
Mijn ervaring ,, geen antibiotica meer, twee maal daags schoonschrobben met betadine oplossing.
En geen zalf, bij ons duurde het veel langer met de zalf en de antibiotica , en Mack werd alleen maar beroerder van de ab-kuur.
Aangezien Mack een tijd met name in de zomer hotspot had (zo ook het bijtincident) heb ik dat dus niet meer gedaan.
De beste remedie is volgens mij,, droog laten worden. Maar nogmaals dat is onze ervaring!

Of als je toch zalf wilt geven, een zalf waar antibiotica inzit, die heb ik toen van de da gehad.
Hem hem alleen maar twee dagen gegeven.. ik vond dat ht niet beter werd van de zalf.
Wat wel altijd een helende werking heeft, en wat goed helpt bij wonden is pure honing eropsmeren, en een gaas eroverheen.
Maar ik ben geen da, dit is eigenlijk wat wij doen als Mack het weer zou krijgen.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

allemachtig, wat een plek  :'( :'(

sterkte voor Beau  :-* :-* :-*

Plaats reactie