GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

*Dorothea* schreef: Tsjee, wat vervelend zeg, hoe lang is hij nu al zo?
Hoe groot zijn z'n ballen?
Ik hoop dat het snel overgaat, dat zou wel moeten als het goed is geplaatst. Had jij het eerste implantaat eerst helemaal uit laten werken Danielle?
16 april hebben we m gezet.
omdat hij die maand beetje begon te doen alsof hij last van zn hormonen had, heb ik m opnieuw laten zetten.
shane had toen 9 maanden die andere, zn ballen waren wel nog klein, maar niet mini, wel klein.
en nu zijn ze nog zo...

ik ben nu beetje bang dat omdat hij zo deed al toen ik m weer liet zetten dat ie erin blijft hangen.
ook vandaag is t weer zo, hij kan geen half uur op t veld tussen de teven en hij doet gillen, graven, huilen :'(
ik vind het echt erg.

ik ga ervan uit dat ie goed geplaatst is, hun hadden veel ervaring ermee, hij ging er perfect in 1x in en geen gat te zien zoals vorige keer zeg maar. :-\
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

vanaalst schreef: jeetje dat is zwaar balen!
kan je da het niet checken of het implantaat goed zit?
ik weet niet of dat kan, hoe zou dat moeten?

de eerste keer kwam ie half terug en hebben we opnieuw erin geduwt.
nu ging ie perfect.

punt is dat shane normaal nooit zo vervelend is, hij is een lieve, leuke reu die alleen bij sommige teven ietsjes last heeft en met andere reu is ietsjes dan genoeg om te gaan vechten...

ik heb nu weer zoiets dat mn reuen niet zouden gaan vechten, maar ze zitten apart voor zekerheid.
maar iets aan zn gedrag denk ik van niet...

hij wil gewoon aandacht, aandacht, rust, rust, aandacht.
hij zit zichzelf in de weg :-X

doordat hij normaal nooit zo is, denk ik echt dat ie erin zit.
en ben echt niet blij ermee, shane zou zichzelf wat aandoen op dit moment.
en ik vind het erg.

heb neiging om hop te geven of zo, weet niet of dat nu kwaad kan. :-\
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Angelique schreef: Geen idee of tips, maar ik vind het wel heel sneu voor 'm :-\  krijg eerlijk gezegd af en toe het idee dat jullie nog steeds in de proefkonijnenfase zitten. :-X
ik vind het ook drama :-X
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

oww errug zeg, dat verwacht je echt niet.
Ik heb bij Pim behoorlijk gewacht om hem opnieuw te zetten, 10 maand om precies te zijn.
Hij had toen pas weer ballen op normaal formaat.

Als ik dat zo lees, denk ik dat je net even te snel bent geweest met nieuwe zetten.
Denk idd dat Hop niet zo'n hele gekke gedachte is om te geven.

Klote zeg.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Jolly schreef: oww errug zeg, dat verwacht je echt niet.
Ik heb bij Pim behoorlijk gewacht om hem opnieuw te zetten, 10 maand om precies te zijn.

Als ik dat zo lees, denk ik dat je net even te snel bent geweest met nieuwe zetten.

Klote zeg.
ok dan ga ik wel hop geven.
misschien heb ik wel 'gedubbeld' nu en duurt t daarom langer en is t heftiger :-\ :(
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Jolly schreef: oww errug zeg, dat verwacht je echt niet.

Klote zeg.
Nou dat denk ik niet hoor dat ze te snel is geweest. Het wordt juist aangeraden om een nieuwe te plaatsen voordat het oude is uitgewerkt. Juist omdat dan de hormonene niet weer op gang komen.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Ik heb de 2e bij Fynn laten zetten met 8 maanden en eigenlijk was ik iets te laat.
Zijn ballen waren niet groter geworden daar zat ik eigenlijk op te letten.
Maar er was al iets weer veranderd in zijn gedrag bv meer ruiken overal .
Dus hij heeft weer een aantal weken nodig gehad om te gaan werken.
Maar nu werkt het goed.

Ik denk zoals Angelique zegt dat we nog in de test fase zitten.
Dat nog niet echt bekend is wat het implantaat doet als je het meerdere keren laten plaatsen en wat de bijwerkingen zijn op langere termijn.
Ik ga hierna beslissen wat te doen wel of niet definitief laten castreren.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Fynn schreef: Ik denk zoals Angelique zegt dat we nog in de test fase zitten.
Dat nog niet echt bekend is wat het implantaat doet als je het meerdere keren laten plaatsen en wat de bijwerkingen zijn op langere termijn.
Ik ga hierna beslissen wat te doen wel of niet definitief laten castreren.
Het is bij een grote onderzoeksgroep 5 keer achter elkaar geplaatst zonder nadelige gevolgen.
Ik denk ook zeker dat er wel nadelige gevolgen aan zitten, die komen heus nog wel aan het licht. Ik hoor mensen vaak beweren dat zo'n implantaat op lange termijn niet gezond kan zijn, die vergeten even dat er aan een castratie ook nadelige effecten kleven zoals bv afname in spiermassa en een verhoogd risico op prostaat en blaashalstumoren. Het wordt nu door veel mensen voorgedaan alsof een echte castratie minder slecht zou zijn dan een implantaat, daar ben ik het niet mee eens.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Didot heeft zijn eerste wedstrijd met implantaat gelopen : http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 110.0.html
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

*Dorothea* schreef: Het is bij een grote onderzoeksgroep 5 keer achter elkaar geplaatst zonder nadelige gevolgen.
Ik denk ook zeker dat er wel nadelige gevolgen aan zitten, die komen heus nog wel aan het licht. Ik hoor mensen vaak beweren dat zo'n implantaat op lange termijn niet gezond kan zijn, die vergeten even dat er aan een castratie ook nadelige effecten kleven zoals bv afname in spiermassa en een verhoogd risico op prostaat en blaashalstumoren. Het wordt nu door veel mensen voorgedaan alsof een echte castratie minder slecht zou zijn dan een implantaat, daar ben ik het niet mee eens.
Ik zeg niet dat een implantaat op langere termijn ongezond kan zijn maar omdat het nog niet bekend is wat de gevolgen kunnen zijn ben ik er voorzichtig mee.
Maar ik wil na deze keer een beslissing nemen voor mezelf.
Ik ben zo een twijfelkont ik wil Fynn eigenlijk gewoon intact houden maar dan zonder dat oversexst gedrag  :(
Kijk zijn gedrag naar andere reuen is feitelijk niet veel veranderd dus daar zou ik het niet voor doen.
Daar gaan we weer twijfel twijfel  :-\ :-\

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik weet het wel zeker nu, vince gaat zijn ballen missen..
maar even een vraagje, omdat zijn ballen allebei in zijn buik zitten en dus kleiner zijn dan als ze ergens anders zaten, zit ik een beetje in twijfel omdat ze met het implantaat nog kleiner worden...zijn ze dan niet moeilijker te vinden?
maar als ik er een poosje tussen laat zitten dan vervalt ie weer in zijn oude gewoontes.....
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

vanaalst schreef: ik weet het wel zeker nu, vince gaat zijn ballen missen..
maar even een vraagje, omdat zijn ballen allebei in zijn buik zitten en dus kleiner zijn dan als ze ergens anders zaten, zit ik een beetje in twijfel omdat ze met het implantaat nog kleiner worden...zijn ze dan niet moeilijker te vinden?
maar als ik er een poosje tussen laat zitten dan vervalt ie weer in zijn oude gewoontes.....
Ik zou voor castratie gaan op het moment dat je merkt dat het uitgewerkt raakt, je laat het dan niet zover komen dat hij helemaal terugvalt in oude gewoontes. Je merkt aan subtiele kleine veranderingen dat het minder goed werkt, op dat moment zou ik hem laten opereren, z'n ballen zijn dan vast weer wat groter.
Bv bij Indy gedurende 9 mnd had hij twee pepernootjes, z'n gedrag naar andere reuen toe was voorbeeldig. Daarna begon hij weer te klieren en werden z'n ballen walnootgroot. Ik heb toen een bloedonderzoek laten doen waaruit bleek dat dat implantaat nog werkte. Toch zag ik veranderingen aan z'n ballen en in z'n gedrag.
Ik denk dat je over 6 maanden meer kans hebt dat de ballen weer iets groter zijn.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

oke, dus dat betekend dat ik hem eigenlijk dit jaar nog moet laten castreren.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

vanaalst schreef: oke, dus dat betekend dat ik hem eigenlijk dit jaar nog moet laten castreren.
Ja, als jij niet wilt dat hij terugvalt in z'n oude gedrag en geen nieuwe wilt laten plaatsen, zou ik dat doen.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

vanaalst schreef: oke, dus dat betekend dat ik hem eigenlijk dit jaar nog moet laten castreren.
Ik denk dat dat voor Vince ook het fijnste is . Telkens weer ander hormonen in je lijf is ook niet makkelijk voor hem.
Je zou even met je d.a. in conclaaf kunnen gaan of hij het dan ziet zitten om zijn balletjes op te zoeken in de buik.

Als het met didot ook zo goed blijft gaan dan probeer ik hem na 4/ 5 maand te laten castreren.
Maar bij hem hangt alles netjes aan de buitenkant  ;D

Plaats reactie