Westie met zwart pigment

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Westie met zwart pigment

Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

dit is dus een normale kleur buik voor een westie??????? Rakker heeft dan ook korsten erbij, maar voor mijn gevoel is het nu te zwart :-X
Afbeelding
Jerry@karina
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jerry@karina »

He Dian!!!..hihihihi..

Ken ik jou niet ergens van!!(westie-forum :D)

wat ik bij Rakker zie..ziet er goed uit bij zijn buikje hoor...hoe is het bij zijn liezen voorpootjes??..daar zie ik ook zwartig.

maar als her rustig ziet en voelt hoort het zo..alleen als hij daar kortsjes heeft,kan het wel een reactie ergens op zijn..
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

is het dan bij alle witte honden zo?
hier bij allemaal een mooie roze huid..
Jerry@karina
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jerry@karina »

Dat zou ik niet weten..ik weet wel dat het bij de westie de bedoeling is zoveel mogelijk pigment.....

wist ook niet dat het bij andere rassen was..zoals bv bij de witte herder..
Deesje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Deesje »

ik heb weliswaar geen westie en ook geen witte hond maar mijn oudste hond is rood met zwart masker en heeft ook heel donkergrijze tot zwarte liezen (ook incl ballen) is al nooit helemaal roze geweest was wel lichter.. hij heeft nooit last van allergieen of wondjes, jeuk of wat dan ook dus daar zit het bij ons zeker niet in..

de jongste is fawn/issabel van kleur en produceert dus uberhaupt geen zwart pigment die is volledig roze met wel een blauwige gloed in bepaald licht..

bij de westie neem ik aan dat dat zwart wel kan omdat ze ook zwart pigment kunnen aanmaken maar ik heb verder geen idee of het normaal is of niet....
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

catwoman schreef: Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen met deze vraag?
Ik heb een west highland white terrier van 7 maanden oud zij heeft een kaakziekte (CMO) maar daar gaat het niet over ??? Mijn vraag is waarom haar huid helemaal zwart is geworden (echt helemaal van top tot teen) zelfs haar oren  :-\  Ze heeft geen jeuk en eet kvv. Ik vind dit echt niet mooi het lijkt wel of ze heel smerig is en mensen zeggen wel eens je moet haar eens in bad doen ::) Is dit normaal? komt dit wel vaker voor bij westie's?
Kan het soms ook aan haar medicijnen liggen? Alvast bedankt :-*
Wanneer is het begonnen? Na de vaccinatie?
Do

Bericht door Do »

hoe zwarter de pigment van neus en oren hoe meer kans op pluk
westie met roze huidje zijn geen plukkertjes
cj

Bericht door cj »

Heeft jouw Westie geen olifantenhuid? Google daar eens op..Gr Saskia
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Do schreef: hoe zwarter de pigment van neus en oren hoe meer kans op pluk
westie met roze huidje zijn geen plukkertjes
wat zeg jij dan Do van de kleur van Rakkers buik (zie foto hierboven)? Rakker is, zoals je weet, geen pluk westie :P

trouwens, zijn neus is in de loop der jaren heel wat lichter geworden, het mooie zwarte dopje is weg :P
Laatst gewijzigd door Dian op ma 18 mei 2009, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Do

Bericht door Do »

hoe oud is rakker nu?
want ze kunnen ook pigment verschil krijgen in de loop van de jaren
ik had de buikje liver rozer gezien(tenminste bij rakker), vind het een beetje vreemd uit zien die zwarte gloed achtig
maar nogx het kan een pigment verkleuring zijn door de jaren zijn
maar ik las dat er korstjes erbij zijn?
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Do schreef: hoe oud is rakker nu?
want ze kunnen ook pigment verschil krijgen in de loop van de jaren
ik had de buikje liver rozer gezien(tenminste bij rakker), vind het een beetje vreemd uit zien die zwarte gloed achtig
maar nogx het kan een pigment verkleuring zijn door de jaren zijn
maar ik las dat er korstjes erbij zijn?
Rakker is nu 5 jaar. Hij heeft ook iets korstjes ja. Ik geef hem daar nu puur pollen drainage composium voor. De korsten zetten nu gelukkig niet door, terwijl hij vorig jaar echt onder zat.......... alleen de buik is dus zo zwart en was begin van het jaar veel lichter van kleur :-\
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

had weirdo ook hoor dian, wordt vanzelf weer wat minder(helemaal weg gaat het op een gegeven moment niet meer) gewoon doorgaan met puur pollen en die drainage, heeft volgens mij bij rakker met allergie te maken..
Do

Bericht door Do »

zou het met bv gras te maken kunnen hebben?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

tuurlijk kan dat, je heb allergieen voor zoveel dingen, weirdo had een hele lijst waar ie allergische voor was en daar stonden verschillende grassoorten bij..
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

vanaalst schreef: had weirdo ook hoor dian, wordt vanzelf weer wat minder(helemaal weg gaat het op een gegeven moment niet meer) gewoon doorgaan met puur pollen en die drainage, heeft volgens mij bij rakker met allergie te maken..
ik zit elke morgen met Rakker op schoot en die laat me dan zijn buik zien (zeg: hij maft op z'n rug verder met zijn kop lekker tegen mijn schouder :D) en dan inspecteer ik zijn buik op korstjes ed. De korstjes die hij had zijn weer bijna weg en ik zie nog geen nieuwe meer sinds ik puur pollen weer vaker geef (1x per week) en de drainage 2x per dag...... hopelijk redden we het dit jaar een keer zonder een hele buik en liezen en oksel vol korsten............

Plaats reactie