Eten jullie honden ook zo moeilijk??????

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Eten jullie honden ook zo moeilijk??????

Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Ik klop even af, tot nu toe lust Alba alles wat ik haar voor heb gezet. Maar ja, dat is nog niet veel! Eieren en yoghurt zijn geen probleem. Zalm was een topper 'waar is de rest, vrouwtje?!'), kippenvleugel ook en gisteravond een blikje sardientjes als snack was écht een hit (ze heeft nog nooit zo lang d'r bak uit staan likken).

Deze week of volgende week komt er een eerste lading barfdingetjes, ik heb oa haas, konijn, fazant, patrijs, paard, schaap, parelhoen en een wildafsnijsel-mix waar ook hert in zit. We zullen dus zien wat er wel of niet in gaat. Ik heb goede hoop dat ze het meeste lekker zal vinden dus dat er voor later, als we echt gaan barfen, genoeg diersoorten over blijven.

Ik ga ook beginnen met groentemix, dat is geloof ik ook bij niet alle honden even populair dus we zullen het zien!
Jakko
1-ster
1-ster

Bericht door Jakko »

;D Herkenbaar! Jakko kon ook z'n bak glimmend schoon likken en dan lagen die zielige doperwtjes nog op de bodem. Ik ben toen overgegaan op CB en her en der wat barf. Een en ander is erg afhankelijk van z'n bui: de ene keer meteen schoon op en de andere keer wil hij niets (hangt hier ook samen met de hormonen die het hem (en ons) lastig maken ;)).
Tot nu toe haal ik het gewoon weg als er niet gegeten wordt, morgen weer een dag hoor en anders blijf ik aan de gang met zo'n kieskeurig type.

Yvonne
Buran en Co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Buran en Co »

Ik bof ook enorm, hier vier kliko's die ik gelukkig nooit aan de straat hoef te zetten!! Heel af en toe miept Buran opeens met lever, een keer heeft hij het zelfs laten liggen ( :o) maar de dag erna eet hij het weer met heel veel smaak op. Djinty vond eend in het begin niet zo, maar zij vreet nu ook alles. Fazant en wilde eend heb ik nooit besteld omdat ik gelezen heb dat veel honden dat niet zo vinden en er zijn genoeg andere dingen!
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Cadiz is ook een moeilijke eter.

Ben streng, hij krijgt het gewoon aangeboden totdat ik denk dat het niet meer goed is. Dus dan heeft hij soms 2 dagen niks te eten. Hij gaat nu wel steeds gemakkelijker overstag.

Ik hou het hem voor en als hij zijn neus ervoor optrekt gaat het in de koelkast, tot de volgende ronde.

Wel maak ik het soms iets gemakkelijker voor hem omdat ik nog wel eens afwissel met KIVO, smuldier en barf...dus dan maak ik grote brokken van de barf als hij een tijdje wat meer kvv heeft gehad.

Maar hij heeft tijden ingewanden geweigerd maar die at hij laatst dan weer wel!
charlarloca
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door charlarloca »

Max lust wel veel, behalve lever. Dat eet ie echt niet. Behalve dan als het soms in zo'n plak Duck verwerkt zit. Sardientjes, markreel, haring, noem het maar op. En nu ik erover nadenk...hij is volgens mij ook geen fan van lam wat in plakken Duck zit. Maar hoe hij op een gewoon stukje lamsvlees zal reageren weet ik nog niet. Groente eet ie ook; hij is een erge fan van sperziebonen en een klein beetje doperwtjes...ow en sla vindt ie ook heerlijk!
Ellen44
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ellen44 »

hier eten 3 honden echt alles...maar 1 hond lust ook niet alles en haalt ook alleen de lekkere dingen eruit.

Ik heb hem weleens geen eten gegeven...in de hoop dat hij dan echte honger zou hebben en alles zou eten maar nee hoor...ook dan eet hij niets wat hij niet lust(arrogantje hahahaha)

Plaats reactie