Groetjes Trudie
Kosten per maand...
Moderator: Lizzy
-
Red_Hunter
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Kosten per maand...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt niet weet. Ik koop in als ik nodig heb, maar ik merk wel dat er 1 bij is, ik moet vaker in gaan slaan
.
Groetjes Trudie
Groetjes Trudie
Ik heb even gerekend, en bij mijn laatste bestelling heb ik ong. 1.30 euro per kg betaald gemiddeld.
Er zat duurder spiervlees bij zoals 9 kg hert, maar ook een vuile pens van bijna 15 kg.
Mijn honden eten ruim 1 kg/hond/dag dus dat is ruim 40 euries per hond per maand
Extraatjes en groenten niet mee gerekend
Er zat duurder spiervlees bij zoals 9 kg hert, maar ook een vuile pens van bijna 15 kg.
Mijn honden eten ruim 1 kg/hond/dag dus dat is ruim 40 euries per hond per maand
Extraatjes en groenten niet mee gerekend
-
Esther11
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier eten de 2 samen ongeveer 2 tot 2,5 kilo per dag. Ik bestel voor 4 a 5 weken en ben meestal rond de 100 /150 euro kwijt daar zit ook de groente bij die maak ik ook voor 4 weken.
- spreeuwtje
- 5-sterren

hier wisselt het in kwaliteit.. (nooit in variatie) wb de centjes..
de ene maand kan bruin t trekken om eens lekkere exotische barfhapjes te bestellen voor kiek..
de andere maand doen we voorzichtig..
gemiddeld zit ik tussen de 40 en de 60 euro per 2 maanden..
maar.. afgelopen keer ben ik begonnen met 2 dagen per week vasten..
en.. jeetje dat scheelt!
kiek dreigde op de hoeveelheid die ze kreeg een beetje vadsig te worden.. en dat is nu niet zo..
ze krijgt gewoon geen barf op dagen waarop we rustig aan hebben gedaan..
ik denk dat t zon maand scheelt met bestellen.. dus kun je eigenlijk zeggen dat ik per 3 maanden gemiddeld 50 euro kwijt ben..
dat is dus ongeveer 17,50 per maand.. dat is zon 60 cent per dag..
als ik dit zo lees ga ik twijfelen..
maar ik heb mijn oude menuutje eens tevoorschijn gehaald.. en daar stond de totaal prijs nog bij..
die prijs red ik niet op brok hoor..
en kiek ziet er veel beter uit en is veel minder ziek dan toen ik brokken gaf.. (geen goedkope brokken, maar blaasgruis dieet)
daar was ik zon 60 euro per maand voor kwijt.. dat is 2 euro per dag..
dus nee.. brokken zijn in mijn geval veeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder dan barf..
de ene maand kan bruin t trekken om eens lekkere exotische barfhapjes te bestellen voor kiek..
de andere maand doen we voorzichtig..
gemiddeld zit ik tussen de 40 en de 60 euro per 2 maanden..
maar.. afgelopen keer ben ik begonnen met 2 dagen per week vasten..
en.. jeetje dat scheelt!
kiek dreigde op de hoeveelheid die ze kreeg een beetje vadsig te worden.. en dat is nu niet zo..
ze krijgt gewoon geen barf op dagen waarop we rustig aan hebben gedaan..
ik denk dat t zon maand scheelt met bestellen.. dus kun je eigenlijk zeggen dat ik per 3 maanden gemiddeld 50 euro kwijt ben..
dat is dus ongeveer 17,50 per maand.. dat is zon 60 cent per dag..
als ik dit zo lees ga ik twijfelen..
maar ik heb mijn oude menuutje eens tevoorschijn gehaald.. en daar stond de totaal prijs nog bij..
die prijs red ik niet op brok hoor..
en kiek ziet er veel beter uit en is veel minder ziek dan toen ik brokken gaf.. (geen goedkope brokken, maar blaasgruis dieet)
daar was ik zon 60 euro per maand voor kwijt.. dat is 2 euro per dag..
dus nee.. brokken zijn in mijn geval veeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder dan barf..
-
Barbaravh
- 4-sterren

Hoeveel het per maand is heb ik nog niet uitgerekend. Bij mij zal het duurder uitkomen dan brokken denk ik, omdat ze er meer van nodig hebben. Ik moet redelijk ver rijden achter mijn vlees wat ook niet zo goedkoop is.
Diena (labrador) at vroeger 400gr brokken en nu eet ze een kg per dag, ze staat nu zelf redelijk scherp, ik moet opletten dat ze niet meer vermagerd.
Maar mijn honden zien er goed uit en eten alles graag, dus ik heb het er graag voor over.
Diena (labrador) at vroeger 400gr brokken en nu eet ze een kg per dag, ze staat nu zelf redelijk scherp, ik moet opletten dat ze niet meer vermagerd.
Maar mijn honden zien er goed uit en eten alles graag, dus ik heb het er graag voor over.
- Joke I
- 3-sterren

- Contacteer:
Ik heb het eens vanaf de andere kant bekeken. Voor 4 volwassen honden, zou ik ongeveer € 180,- per maand kwijt zijn aan een merkbrok. De prijzen van de brokken van de grote merken ontlopen elkaar niet zo heel veel. Voor dat geld kan ik heel veel kilo´s vlees, bot en organen kopen hoor. Zeker als ik een klein beetje "het walletje bij het schuurtje" laat.

-
ilovegoldenretrievers
- 3-sterren

Ik ben ongeveer 35 euro per maand kwijt voor een golden retriever teefje van 30 kilo. Kan ook wel meer zijn, want som zie ik iets lekkers en dan moet ik het gewoon kopen. Net zoals ik bij de wildslager ben en ik zie daar hazenpoulet of een kwartel dan neem ik dat mee voor mijn woeffie.
Ik ben ongeveer 80 euro per maand kwijt, aan een grote en een klein hondje.
-
Linda & Kay
- 3-sterren

Omgerekend ben ik een kleine €2,00 per kilo kwijt. Dat komt neer op ongeveer €50,- per maand voor 2 honden van 16 en 17 kg. Dit is excl. mijn overheerlijke groente+notenmix. 
Ik betaalde de laatste keer gemiddeld € 2,50/kg. Mijn labrador van 30 kg eet nu 800 gram per dag aan bot/vlees/orgaan, plus nog wat groentemix. Dat is gemiddeld per dag € 2,- x 30 dagen= 60-. Daarnaast heb ik ook nog kipnekken voor € 0,75/kg, Dat drukt de kosten weer een stuk. Ik denk dat ik dan uitkom op € 1,50 per dag. Dat is € 45,- per maand (Dit betaal je ook aan een zak brokken van een gemiddeld merk)
Voor mij is dit super, want de dieetbrokken die hij kreeg van de dierenarts kostten € 76,60 per 14 kg, hij deed daar net 30 dagen mee. Plus de dierenartskosten die ik ervoor heb gehad aan jeuk, ontstekingen, allergie.
En hij eet met VEEEL meer plezier en heeft geen of nagenoeg geen last meer van jeuk. Voor mij meer dan de moeite waard.
Voor mij is dit super, want de dieetbrokken die hij kreeg van de dierenarts kostten € 76,60 per 14 kg, hij deed daar net 30 dagen mee. Plus de dierenartskosten die ik ervoor heb gehad aan jeuk, ontstekingen, allergie.
En hij eet met VEEEL meer plezier en heeft geen of nagenoeg geen last meer van jeuk. Voor mij meer dan de moeite waard.
Ik ben gemiddeld 35 euro per maand aan vleesbot, orgaan en vlees kwijt. Hiervan eten twee sheltie's, zij eten met zijn tweeën 500 gram per dag.
De groenten zijn niet meegerekend ze krijgen de resten van de groenten die we zelf eten. Zo zorgen de hondjes ervoor dat wij meer verse groenten zijn gaan eten.
De groenten zijn niet meegerekend ze krijgen de resten van de groenten die we zelf eten. Zo zorgen de hondjes ervoor dat wij meer verse groenten zijn gaan eten.
Voorheen kreeg hondenvoer altijd gratis...tot vorige week toen ik hoorde dat dat niet meer het geval was.
dus ik eens op zoek naar wat zo'n zak hill's nou kost, mmm was even slikken 55euro voor 15kg, waar die van mij een maand mee doen.
dus rede om me weer verder te verdiepen in vers vlees, en tot m'n verassing kwam ik ook nog goedkoper mee uit!
zal voor m'n 2 borders per maand zo'n 34 euro gaan betalen. 1,40 per kilo.
en voor m'n gevoel ook nog stuk beter dan brok
dus ik eens op zoek naar wat zo'n zak hill's nou kost, mmm was even slikken 55euro voor 15kg, waar die van mij een maand mee doen.
dus rede om me weer verder te verdiepen in vers vlees, en tot m'n verassing kwam ik ook nog goedkoper mee uit!
zal voor m'n 2 borders per maand zo'n 34 euro gaan betalen. 1,40 per kilo.
en voor m'n gevoel ook nog stuk beter dan brok
-
Nyncke
Ik heb net mijn bestelling weer de deur uitgedaan, hier kunnen 4 katten en 2 honden ruim een maand eten van 137 euro in de maand.
Ik vind dat vrij veel voor 4 katten en 2 honden of zijn het hele grote honden en katten?
Mijn dochter heeft ook 4 katten die eten 100 gram per dag ik ben voor mijn honden iets van 35 euro per maand kwijt dan zou zij voor 100 euro per maand de katten eten geven.
Terwijl ze iets minder eten dan honden met zijn vieren.
Mijn dochter heeft ook 4 katten die eten 100 gram per dag ik ben voor mijn honden iets van 35 euro per maand kwijt dan zou zij voor 100 euro per maand de katten eten geven.
Terwijl ze iets minder eten dan honden met zijn vieren.
jeetje, nyncke
krijgen ze bij jou iedere dag biefstuk, of zo
3 katten en een kleine hond eten toch niet zoveel, lijkt me
en cadys is ook geen goede eter, had ik begrepen
coby
krijgen ze bij jou iedere dag biefstuk, of zo
3 katten en een kleine hond eten toch niet zoveel, lijkt me
en cadys is ook geen goede eter, had ik begrepen
coby