Verschil Barf KVV

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Verschil Barf KVV

charlarloca
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door charlarloca »

Ik voer nog steeds een combinatie. Komt ook omdat ik nog studeer en Max vaak bij mijn ouders zit. Maar ja als ik binnenkort meer vers heb besteld en dat in portiezakjes heb verpakt, dan is het eigenlijk net zo makkelijk. Dan wil ik het meeste gaan Barfen en heel af en toe nog KVV. Maar ik merk aan Max dat ie het erg lekker vindt! Nu nog een tuin waar ie lekker kan knoeien op de vloer hahaha.
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Voor mij is het grote verschil, behalve het samenstellen ed.
En ik wissel af, soms KVV, soms een periode ook brokjes ( ssssttt niet doorvertellen ) maar ook periodes alleen maar barf. Of combinaties van dit alles.

Maar het leukste vind ik barf en dan vooral omdat het geweldig is om je beestjes te zien werrken voor hun eten. Gisteren heeft mijn moeilijke eter Cadiz een groot stuk van een lamskop verschalkt. Die waanzin in de ogen, die zijn het waard.
Barrik van 5 maanden ligt zalmkoppen te vermalen.
Ze doen dan soms een uur of nog langer hun best voor hun eten.

Als ik kvv geef ( of de brokjes ) dan is het hap-slik-weg.

Dus barfen ik denk dat het zo de moeite waard is beestjes horen gewoon hun best te doen voor hun voedsel, tegenwoordig kun je het denk bijna bezigheidstherapie noemen.

Bij katten vind ik dit fenomeen trouwens minder. Maar misschien zijn er anderen die daar een andere mening over hebben. Ben benieuwd, zou het graag leuker voor ze maken.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Een van de grote nadelen van KVV vind ik dat ze niet hoeven te kauwen. Het bezig zijn met botten en hele dieren wegkauwen geeft schone tanden, getrainde kauwspieren maar ook rust en tevredenheid. Ze kunnen zo verzaligd bezig zijn. Ik denk dat je het voordeel daarvan niet moet onderschatten!
(Zei een versvleesvoerfabrikante  8))

Plaats reactie